• 1781
  • 1952 مرتبه
پمپ پکیج، مشخصات برندها و انواع

پمپ پکیج، مشخصات برندها و انواع

شنبه 11 شهریور 1402

پمپ دستگاهی است که با اهداف گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد و بطور کلی جهت پمپاژ و به جریان انداختن سیالات بکار می روند. یکی از انواع پمپ پرمصرف در سطوح کاربری مختلف که هم در منازل و ساختمان های مسکونی و هم در تاسیسات، سیستم های تهویه مطبوع و حرارت مرکزی استفاده می شود، پمپ سیرکولاتور است. این پمپ دارای انواع مختلفی است که یکی از آنها پمپ سیرکولاتور خطی است که در خود در ابعاد و کاربری های متفاوتی طراحی و ساخته می شود. پمپ پکیج یکی از آنهاست که از کوچک ترین پمپ ها از لحاظ ابعاد بوده و وزن کمی دارد.

پمپ پکیج دارای دو نوع پمپ پکیجی یک سرعته و سه سرعته است. پمپ پکیج برای سیرکوله کردن و به جریان انداختن آب گرم و سرد در پکیج ها و آبگرم کن های خانگی و در چیلرهای تبرید کوچک مورد استفاده قرار می گیرد. همیشه برای خرید هر محصول خانگی انتخاب بهترین برند که هم معتبر باشد و هم از کیفیت بالا در کنار قیمت مناسب برخوردار باشد، برای مشتریان اهمیت زیادی دارد. اطلاع از مشخصات پمپ پکیج از برندهای مختلف می تواند راهنمایی برای خرید مطمئن تر پمپ پکیج باشد. در این مقاله کالاصنعتی به معرفی پمپ پکیج، انواع آن و مشخصات برندهای موجود پرداخته خواهد شد.

انواع پمپ پکیج

پمپ پکیج چیست؟

پمپ پکیج یکی از انواع پمپ سیرکولاتور خطی است که با نام پمپ شوفاژ نیز شناخته می شود. پمپ پکیج در دسته پمپ سانتریفیوژ  قرار می گیرد، بنابراین تا حدودی اگر مسیر خروجی از نظر دبی با شیر کنترل شود برای آن قابل تحمل است.

پمپ پکیج به منظور گردش مداوم آب سرد یا گرم در یک مسیر بسته یا سیکل بسته مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به کارکرد این نوع پمپ ها، دمای قابل تحمل بسته به برند پمپ معمولا بین 10- تا 130+ درجه سانتی گراد است.

انواع پمپ پکیج

  • پمپ پکیج تک سرعته
  • پمپ پکیج سه سرعته

پمپ های سیرکولاتور پکیجی دارای دو نوع تک سرعته (1 دور موتور) و سه سرعته (3 دور موتور) هستند. پمپ پکیج سه سرعته رایج تر و بهتر است؛ زیرا قابلیت کار کردن در سه دور مختلف را دارد و در مصرف انرژی نیز می تواند صرفه جویی کند. مزیت پمپ پکیچ از نوع سه سرعته این است که در فصول گرم سال که استفاده از آب گرم کمتر می شود می توان دور موتور را روی کند و در فصول سرد سال که آب گرم برای گرمایش لازم است دور موتور را روی تند قرار داد.

برندها و مشخصات پمپ پکیج

یکی از پارامترهای انتخاب پمپ پکیج برای مشتریان، انتخاب برند پمپ پکیجی است. سازندگان زیادی پمپ های پکیجی را تولید و روانه بازار کرده اند. در میان آنها هم برند ایرانی و هم خارجی وجود دارد که هر کدام مزایا و مشخصاتی دارند. از جمله بهترین و با کیفیت ترین برندهای خارجی می توان به پمپ پکیج لئو اشاره کرد. همچنین پمپ سیرکولاتور پکیج سمنان انرژی سازنده ایرانی معتبر پمپ پکیجی است که به لطف کیفیت قابل قبول محصولات خود توانسته بازار بسیار خوبی در ایران پیدا کند. در ادامه مشخصات پمپ پکیج از هر کدام از برندهای معتبر که در فروشگاه اینترنتی کالاصنعتی موجود می باشند، معرفی شده اند.

پمپ پکیجی لئو

یکی از برندهای تولید کننده پمپ های سه سرعته و تک سرعته سیرکولاتور، لئو LEO است که به ترتیب سری LRP  و LPP تولید می کند. یکی از مشخصات پمپ پکیجی لئو سه سرعته، داشتن قیمت مناسب و گارانتی 12 ماهه آن است. کوچکترین مدل پکیجی لئو LRP15-50/130 در سه توان 40، 60 و 85 وات کار می کند و دارای ورود و خروج 2/1 اینچ است. همچنین بزرگترین مدل پمپ پکیج لئو LRP مدل LRP40-80F/250 است که در سه توان 160، 245 و 270 وات کار کرده و دهانه 1.25 اینچ دارد. دمای قابل تحمل در پمپ های LRP در بازه 2 تا 110 درجه سانتی گراد است.

پمپ پکیج لئو

پمپ سیرکولاتور پکیج سمنان انرژی

شرکت سمنان انرژی یکی از شرکت های ایرانی سازنده پمپ است که با شرکت نوید موتور ادغام شده اند. پمپ پکیجی این دو شرکت مشترک با نام پمپ پکیجی سمنان انرژی روانه بازار شده است. پمپ پکیجی سمنان انرژی از کیفیت قابل قبولی برخوردار است و به جرات می توان گفت با رقبای خارجی می تواند رقابت کند. پمپ پکیجی تولیدی این شرکت از نوع سه سرعته بوده و دارای مشخصاتی از جمله بدنه ای چدنی و پروانه از پلی آمید ساخته شده است و با قطر دهانه مختلف موجود می باشند. 

پمپ پکیج سمنان انرژی

پمپ سیرکولاتور گراندفوس

شرکت گراندفوس برندی دانمارکی بوده و انواع پمپ از جمله پمپ سیرکولاتور پکیجی را در سه سری تولید می کند. این سه سری شامل پمپ سیرکولاتور گراندفوس UPS، مگنا و آلفا است. پمپ سیرکولاتور پکیجی UP100 بصورت تکفاز، خطی و اتصال رزوه ای می باشد. پمپ پکیج گراندوفوس سری UPS دارای سوئیچ قطع حرارتی بوده و موتور و پمپ آن بصورت یکپارچه می باشد و بنابراین مزیت آن نداشتن سیل مکانیکی است.

پمپ پکیجی گراندفوس

پمپ سیرکولاتور پکیج IMP

شرکت IMP تولیدکننده پمپ سیرکولاتور پکیجی در کشور اسلوونی است. پمپ پکیج IMP به عنوان پمپ گردش آب اروپایی ارزان قیمت شناخت می شود. پمپ پکیج IMP در چند مدل تکفاز و سه فاز و همچنین یک سرعته و سه سرعته طراحی و ساخته شده اند. برای دریافت قیمت پمپ IMP و استعلام موجودی آن با کارشناسان ما تماس بگیرید.

پمپ سیرکولاتور پکیجی imp

پمپ پکیجی سیلند سه سرعته CKR

یکی از برندهای پیشگام در زمینه تولید پمپ  های پکیجی ایتالیایی سیلند است. از مشخصات پمپ پکیج سیلند سری CKR می توان به نوع اتصال رزوه ای، نوع برق تکفاز، دمای سیال کاری تا 110+ سانتی گراد اشاره کرد. به ترتیب پمپ CKR25-40/180 دارای توان 0.03 کیلووات کوچکترین پمپ سیرکولاتور (1 اینچ) و CKR32-120/180  با توان 0.26 کیلووات قوی ترین پمپ سیرکولاتور (1 و 4/1 اینچ) این برند است.

پمپ پکیجی سیلند ckr

پمپ سیرکولاتور پکیجی سری ERP برند آکوا استرانگ

برند آکوا استرانگ پمپ های سیرکولاتور خود را در سری ERP تولید می کند. در حال حاضر سه مدل پمپ پکیجی آکوااسترانگ در سایت کالاصنعتی موجود می باشد که با بررسی مشخصات فنی می  توانید مدل نهایی را انتخاب و خریداری کنید. مشخصه بارز پمپ پکیج آکوااسترانگ نسبت به سایر پمپ  های ایتالیایی قیمت مناسب تر آن است.

پمپ آکوااسترانگ

پمپ سیرکولاتور پکیج ابارا EBARA

ابارا شرکتی ژاپنی و سازنده انواع پمپ از جمله پمپ سیرکولاتور است که کیفیت بسیار بالایی را در محصولات پمپ پکیجی ابارا ارائه می دهد. پمپ سیرکولاتور خطی ابارا ارائه شده توسط این شرکت از نوع پمپ پکیج تک سرعته و سه سرعته بوده که نوع سه سرعته آن از نوع پکیجی سری MR بوده و در کاربردهای مربوط به سیستم های گرمایش منازل استفاده می شود. از مشخصات پمپ پکیج ابارا می توان به بدنه چدنی، پروانه پلاستیک مهندسی و داشتن کلاس حفاظتی موتور IP44 اشاره کرد.

پمپ سیرکولاتور خطی ابارا

پمپ پکیجی سیستما (سری UPR، UPFR و UPFRE)

با توجه به کاهش محصولاتی نظیر پنتاکس ایتالیایی در بازار، برندهایی سیلند و سیستما می تواند جایگزین آن باشد. پمپ پکیجی سیستما در سری های UPR و UPFR و UPFRE تولید می شود. سری UPR در سه مدل UPR40، UPR60  و UPR80 تولید می شود.

از مشخصات پمپ پکیج این سری از محصولات سیستما می توان تکفاز بودن و داشتن استاندارد IP44 نام برد. در این سری از پمپ های سیرکولاتور سیستما، UPR15/40-13 با توان 28 وات ضعیف ترین مدل است. همچنین مدل UPR32/80-180 نیز با توان 170 وات بیشترین توان ممکن را دارد. دو سری UPRF و UPRFE  سه فاز سه سرعته است.

پمپ پکیجی سیستما

جمع بندی

یکی از پمپ های سیرکولاتور پرکاربرد، پمپ پکیج است که عموما برای سیرکوله کردن آب گرم مصرفی رادیاتورهای منازل و همچنین برای به گردش درآوردن آب سرد خروجی از چیلرها نیز استفاده می شود. همیشه انتخاب بهترین محصول از لحاظ کیفیت و قیمت در کنار داشتن گارانتی برای خریداران چالشی است که با پرسش از افراد متخصص و جست و جو در اینترنت به آن می رسند.

در اینجا نیز ما سعی کردیم مقاله ای کامل درباره پمپ پکیج، معرفی برندهای مختلف خارجی و ایرانی و مشخصات پمپ پکیج برای هر برند توضیحاتی ارائه دهیم. بعد از انتخاب و خرید پمپ سیرکولاتور، لازم است نصب و راه اندازی پمپ سیرکولاتور به طرز صحیح انجام شود که می توانید در مقاله ای دیگر آن را مطالعه کنید. فروشگاه اینترنتی کالاصنعتی ارائه دهنده انواع پمپ سیرکولاتور مثل پمپ پکیجی می باشد و با وجود متخصصان حرفه ای آماده است درباره خرید، استعلام قیمت، انتخاب و ... به مشتریان عزیز مشاوره رایگان دهد. جهت دریافت راهنمایی در زمینه خرید پمپ پکیج با کارشناسان ما تماس حاصل فرمائید.

اخبار مرتبط
نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.
    • 0
    • 2
    سلام و وقت بخیر/ پمپ پکیج ایران رادیاتور خراب شده و تست استاتور رو خدم انجام دادم و خاصیت اهنربایی اصلا نداره. باید عوض بشه؟ چی پیشنهاد میکند.
    • کاربر سایت

      1403/02/02 11:06:22
      • 0
      • 1

      سلام جناب دانشگر عزیز، وقت شما هم بخیر

      در صورتی پمپ پکیجی تحت تست استاتور قرار گرفته و خاصیت آهنربایی توانایی چرخش روتور را ندارد باید پمپ پکیج را تعویض کرد. پیشنهاد می شود از برندها گراندفوس، لئو یا ایرانی سمنان انرژی خریداری کنید.

    • 0
    • 5
    سلام روز خوش/ برای پکیج آبگرمکن ایران رادیاتور پمپی که روش نصب شده از برند خودشه. الان خراب شده و تعمیرکار گفت باید تعویض بشه. پمپ پکیج از برندهای دیگه هم میشه براش بخرم؟
    • کاربر سایت

      1402/10/21 08:14:21
      • 0
      • 4

      سلام جناب تندرو، وقت شما بخیر

      بله از هر برندی میتونین برای پکیج خود خریداری کنین. فقط باید به پارامترهای قطر دهانه ورودی و خروجی ، قطر فلنج و نوع اتصال، فاصله ورودی و خروجی پمپ پکیج و هد و دبی و توان آن دقت کنید که مناسب پکیج شما باشد.

    • 0
    • 8
    سلام و وقت بخیر، پمپ پکیجی برای سیستم تهویه مطبوع میخواستم که کیفیت خوبی داشته باشه. بهترین برندی که میشه پیشنهاد داد چیه؟
    • کاربر سایت

      1402/10/05 13:19:13
      • 0
      • 7

      سلام آقای هادوی عزی

      در همین مقاله بهترین برندهای پمپ پکیجی معرفی شده اند اما بهترین آنها برند گراندفوس ساخت کشور دانمارک است.