• 1693
  • 11025 مرتبه
علت کم شدن فشار پمپ کارواش

علت کم شدن فشار پمپ کارواش

یک شنبه 07 فروردین 1401

اجزای مختلف یک الکتروپمپ کارواش

با توجه به اینکه اصولا ایرادات یک وسیله از اجزای آن نشات می گیرد، قبل از بررسی علل کم شدن فشار پمپ کارواش، قسمت های مختلف یک الکتروپمپ کاوراش بررسی می شود.

  1. الکتروموتور
  2. پمپ کارواش
  3. شیلنگ کارواش
  4. لنس، دسته لنس و نازل

علت های کم فشار شدن پمپ کارواش

  1. آسیب رسیدن به پمپ کارواش در اثر خشک کار کردن
  2. استفاده طولانی از حالت بای پس
  3. ورود هوا به داخل پمپ
  4. عدم روغن کاری مناسب
  5. یخ زدگی

آسیب رسیدن به پمپ کارواش در اثر خشک کار کردن

در شرایطی که آب کافی از منبع به پمپ کارواش نرسد، در مدت کوتاهی پمپ در اثر خشک کارکردن، افزایش اصطکاک و افزایش دما آسیب می بیند و به مرور زمان افت دبی و فشار ایجاد می شود. اصولا با توجه به فشار زیاد در پمپ های پیستونی و کارواشی، خشک کار کردن تاثیر مخرب بیشتری بر پمپ نسبت به پمپ های خانگی دارد.

استفاده طولانی از حالت بای پس

در وضعیت استفاده از حالت بای پس، الکتروموتور پمپ کارواش روشن است اما چون تفنگی در حالت قطع قرار می گیرد به مرور زمان فشار در پمپ افزایش می یابد و بدین ترتیب می تواند به آسیب دیدگی بخش های مختلف پمپ منجر گردد. برای کاهش اثرات مخرب این مشکل باید از شیر فشار شکن مناسب استفاده کرد. پس یکی از علل مهم کم فشار شدن پمپ کارواش تخریب قطعات داخلی در اثر افزایش فشار درون پمپ است.

ورود هوا به داخل پمپ

ورود هوا به داخل پمپ یا به طور کلی ورود هوا به داخل سیال موجب افت فشار و دبی در پمپ کارواش می شود. برای رفع این مشکل باید کلیه قسمت هایی که مکش دارد مانند ورودی پمپ، اتصالات، لنس و ... مورد بررسی قرار بگیرید. ورود یا ایجاد حباب هوا در پمپ که به آن کاویتاسیون گفته می شود علاوه بر کاهش فشار در پمپ پیستونی موجب آسیب به قطعات داخلی پمپ می شود.

عدم روغن کاری مناسب

پمپ‌های فشار قوی (پیستونی، کارواشی، پلانجری و ...) به منظور لغزش مناسب قطعات داخلی روی هم نیاز به روغن کاری مناسب و به موقع دارند. این روغن کاری به منظور کاهش اثرات مخرب اصطکاک و گرما انجام می شود. عدم روغن کاری مناسب باعث می شود قطعات آسیب ببیند و حتی به مخلوط شدن آب و روغن شود.

یخ زدگی

یکی از علل کاهش فشار در پمپ های کارواش یخ زدگی آب درون منبع یا درون پمپ است. استفاده از هیتر درون منبع یا ضد یخ داخل پمپ و همچنین خالی کردن پمپ از سیال پس از هر بار مصرف می تواند تاثیر منفی این علت را کاهش دهد. از عوامل دیگر می توان به فرسودگی نازل، نشتی در شیلنگ خروجی، فرسودگی واشرها، گرفتگی در صافی ورودی پمپ و ... اشاره کرد.

بررسی فشار پمپ کارواش

نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.
    • 0
    • 2
    فشارپمپ کارواش کم شده چیکارکنم فشارش زیاد باشه
    • فرخنده طوسی

      1402/07/23 10:37:20
      • 0
      • 1

      با سلام و عرض ادب

      عیب ممکنه چند دلیل داشته باشد: 1-مکش هوا در ورودی 2-گیر کردن سوپاپ 3-خرابی رگلاتور 4-نازل فرسوده و گشاد شده است یا این که بزرگتر از اندازه است. 5-اورینگ ها یا پکینگ های پیستون فرسوده میباشد. برای حل مشکل میتونید از روش های زیر استفاده کنید: *لوله های ورودی و مکش کنترل و هواگیری شود. *سوپاپ ها با ضربه آرام آزاد شوند. *تمیز کردن و نصب مجدد سوپاپ ها *تعویض قطعات فرسوده در صورت نیاز *اگر تمام موارد بالا انجام شد ولی مشکل حل نشد از سالم بودن الکتروموتور اطمینان حاصل کنید.