• 1766
  • 1036 مرتبه
نصب شرینک دیسک ها

نصب شرینک دیسک ها

پنج شنبه 31 فروردین 1402

شرینک دیسک

شرینک دیسک قطعه هست که دو شفت را به یکدیگر متصل می کند و باعث انتقال نیرو و گشتاور بین این دو شفت می شود. شرینک دیسک ها زمانی استفاده می شوند که یکی از شفت های تو خالی باشد و به اصطلاح هالو باشد. در این هنگام اگر نتوان اتصال دو شفت را از داخل انجام داد، اتصال از بیرون انجام می شود که در چنین شرایطی از شرینک دیسک استفاده می کنند.

شرینک دیسک

توجه !

دستور العمل ها و مواردی که در ادامه گفته می شوند، به شرطی معتبر است که محصول شما درست و مطابق با آنچه نیاز دارید انتخاب شده باشد. شما برای انتخاب دقیق و خرید انواع شرینک دیسک ها خود می توانید با کارشناسان کالا صنعتی در تماس باشید. توجه داشته باشید که نصب و راه اندازی شرینک دیسک ها باید توسط افراد ماهر انجام گیرد و خود از انجام چنین فعالیتی خودداری کنید. جا به جایی و حمل نادرست وسایل ممکن است به افراد و یا ماشین آلات و قطعات صدمه وارد کند. برای اطلاعات دقیق تر راجع به شرایط نصب و نحوه نصب این قطعات می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

نکات ایمنی در نصب شرینک دیسک

  • ابتدا باید توجه داشته باشید نصب و راه اندازی شرینک دیسک ها باید توسط افراد ماهر انجام شود.
  • در صورت وجود مشکل در شرینک دیسک بدون کوچکترین کاری باید فورا با سازنده تماس گرفت تا مشکل بررسی شود.
  • قبل از نصب شرینک دیسک ها مطمئن شوید که موتور در برابر فعال شدن تصادفی ایمن شده باشند. راحت ترین کار برای جلوگیری از این اتفاق می توانید قبل از کار بر روی موتور و سایر قطعات الکتریکی، منبع تغذیه را قطع کنید.
  • برای حمل و نصب شرینک دیسک ها فقط باید از ابزار مناسب ، تایید شده و آزمایش شده استفاده کرد.
  • در حین حمل شرینک دیسک، همراه با چرخ دنده، باید آن را روی هاب محکم کنید تا از لیز خوردن آن جلوگیری شود.
  • هرگز روی هاب بدون شفت درج شده، عمل بستن را شروع نکنید! این عمل می تواند منجر به آسیب به هاب و شرینک دیسک شود.

عملکرد شرینک دیسک

عملکرد شرینک دیسک به این صورت است هنگامی که شفت توخالی است، شفت دیگر داخل شفت هالو می رود و شرینک دیسک از بیرون به شفت هالو متصل شده و باعث اتصال دو شفت به یکدیگر می شود.

آماده سازی

  1. سطوح تماس بین شفت و هاب باید بدون چربی، خشک و تمیز باشد تا از ضریب اصطکاک به اندازه کافی بالا اطمینان حاصل شود.
  2. سطوح عملکردی شرینک دیسک ، رزوه پیچ و تکیه گاه در کارخانه روغن کاری می شوند.
  3. سطوح تماس بین هاب و شرینک دیسک را نیز می توان قبل از مونتاژ چرب یا روغن کاری کرد. (توصیه شده)
  4. برای شرینک دیسک های بزرگتر، بوش با کاغذ روغنی محافظت می شود. این باید قبل از مونتاژ حذف شود.

آماده سازی شرینک دیسک

نصب و راه اندازی شرینک دیسک

  • شرینک دیسک را روی شفت توخالی قرار دهید، سپس هاب را به داخل شفت فشار دهید. مطمئن شوید که شرینک دیسک به طور کامل روی سطوح تماس بین هاب و شفت قرار گرفته است تا از آسیب دیدن قطعات جلوگیری شود. برای سهولت در مونتاژ، شرینک دیسک های بزرگ را می توان جدا کرد.

نصب و راه اندازی شرینک دیسک

  • پیچ های شرینک دیسک را با دست ببندید تا زمانی که شرینک دیسک بدون فاصله روی هاب (شفت تو خالی) قرار گیرد. به موازی بودن رینگ های فشار توجه کنید!

موازی بودن رینگ های فشار

  • در طول فرآیند بستن بیشتر فاصله محیطی یکنواخت فشار دهنده و بوش باید رعایت شود. برای این منظور فاصله را در چندین نقطه اطراف محیط بررسی کنید.
  • •    برای فرایند سفت کردن بیشتر، از یک آچار گشتاور (ترکمتر) یا ابزار/روش مناسب دیگر استفاده می شود. پیچ ها در چندین چرخه، گام به گام (25٪، 50٪، 75٪، 100٪) سفت کنید.

 آچار گشتاور

  • حالا پیچ ها را به ترتیب محکم کنید. (مرحله اول را می توان به صورت متقاطع نیز انجام داد.) بعد از هر چرخه به مرحله بعد بروید. آیا به حداکثر گشتاور سفت شدن پیچ ها رسیده است، 2-3 دور دیگر با همان گشتاور انجام دهید.
  • •    فاصله بین فلنج ها را بررسی کنید.

جداسازی شرینک دیسک

  1. پیچ ها را در چند دور کمی و به طور یکنواخت باز کنید، آنها را کاملا باز نکنید! در غیر این صورت به دلیل بارگذاری بیش از حد یک پیچ، خطر تصادف بالاست!
  2. پیچ‌هایی را که در رزوه‌های جداسازی پیچ شده‌اند، جدا کنید.
  3. پیچ ها را به طور متوالی در چندین چرخه با 1/4 - 1/2 دور بچرخانید، تا زمانی که رینگ فشار از هاب آزاد شود. همراه با اینها، پیچ های گیره را به صورت مرحله ای باز کنید.
  4. اگر شرینک دیسک کاملا شل شد، شفت و هاب (شفت توخالی) را می توان از یکدیگر جدا کرد.
  5. شرینک دیسک را از هاب (شفت توخالی) خارج کنید.

استفاده مجدد از شرینک دیسک ها

قبل از استفاده مجدد، شرینک دیسک را تمیز کرده و وضعیت کامل قطعات را بررسی کنید. تمام نقاط روغن کاری باید با روان کننده های جدید، روانکاری شوند.

تعمیر شرینک دیسک ها

شرینک دیسک های معیوب باید از چربی و روغن تمیز شده و از بین بروند. برای اطمینان از اینکه شرینک دیسک شما همچنان قابل استفاده است و یا معیوب شده، می توانید عکس شرینک دیسک خود را برای کارشناسان کالا صنعتی ارسال کنید تا شما را راهنمایی کنند. شما می توانید برای دریافت مشاوره و ثبت سفارش انواع شرینک دیسک ها، با کارشناسان فروش کالا صنعتی در تماس باشید.

بررسی اجمالی محصول

شرینک دیسک ها به طور کلی از یک رینگ داخلی شکاف دار، یک فلنج فشاری، یک فلنج رزوه دار و تعدادی پیچ گیره تشکیل شده است. فلنج رزوه دار و فلنج فشاری با سفت کردن پیچ های گیره روی رینگ داخلی به هم کشیده می شوند.

نیروی گیره شعاعی توسط سطوح مخروطی ایجاد می شود که وابسته به ضرایب اصطکاک در پیچ ها و سطوح مخروطی است.نیروی گیره شعاعی شفت توخالی را روی شفت فشار می دهد و یک اتصال اصطکاکی در سطوح تماس بین دو شفت ایجاد می کند. در نتیجه، گشتاور و/یا نیروی محوری می تواند بین دو شفت منتقل شود. در طول فرآیند بستن، موقعیت رینگ داخلی نسبت به شفت تو خالی بدون تغییر باقی می ماند. اتصال به سادگی با شل کردن پیچ های گیره آزاد می شود، زیرا زوایای مخروطی خود آزاد می شوند.

نصب شرینک دیسک

اخبار مرتبط
نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.