• 1754
  • 574 مرتبه
کاربرد کنترل توان لوترون

کاربرد کنترل توان لوترون

02 مرداد 1401

کنترل توان لوترون چیست؟

این دستگاه وظیفه اندازه گیری توان وسیله های برقی را در آزمایشگاه دارد. این دستگاه با دارا بودن ویژگی سون سگمنت توانایی نشان دادن مقدار توان دستگاه های برقی را دارد. به‌ طور کلی دستگاه های کنترل توان می توانند عمر و کارایی المنت ها را با کنترل توان در تمامی دستگاه هایی که تغییر توان بسیار حائز اهمیت است، افزایش دهند. کنترل توان لوترون یکی از انواع کنترل توان های موجود در بازار است که با برند لوترون به فروش می رسد. این کمپانی تجربه و مهارت زیادی در زمینه تولید لوازم برقی دارد؛ به همین علت این کنترل توان بسیار با کیفیت بوده و به علت داشتن چیپ سون سگمنت، از دقت بالایی برخوردار است. با ما همراه باشید تا به طور مفصل به توضیح درباره این دستگاه بپردازیم.

کنترل توان رومیزی لوترون

کنترل توان رومیزی لوترون وظیفه کنترل توان ورودی را بر عهده دارد

کمپانی لوترون

شرکت لوترون یکی از شرکت های برجسته در زمینه ساخت تجهیزات برقی و اندازی گیری است. این شرکت در سال 1976 به وسیله یکی از استادهای مجرب دانشگاه ملی کشور تایوان پایه‌گذاری شد. کمپانی لوترون با به کارگیری افراد مجرب و حرفه‌ای، تجهیزاتی با کیفیت و با دقت بالا می‌سازد. این کمپانی با ارائه تجهیزات آزمایشگاهی برقی، الکترونیکی، صنعتی و شیمی بسیار معروف شده است و طرفدار زیادی دارد.

تولیدات لوترون

کنترل توان لوترون تنها یکی از هزاران محصولی است که این کمپانی ارائه می دهد. تمامی تجهیزات ساخته شده توسط شرکت لوترون با استانداردهای ایزو 9001، CE و IEC مطابقت داشته و دارنده گواهی بین‌المللی کالیبراسیون مانند ISO 2000 -9001 SGS , UKAS است. لوترون تمامی تجهیزات خود را با استفاده از سیستم های تنظیم شده بر روی آخرین استانداردهای تکنولوژی می سازد. به‌علاوه این کمپانی به بیش از 600 کشور صادرات محصول دارد.

کنترل توان چیست؟

به طور کلی یا به عبارت ساده کنترل توان به دستگاهی می گویند که وظیفه کنترل جریان الکتریکی را در هیترها، کوره‌ها، ترموستات‌ها و موتورها دارد. کنترلر توان، میزان توان یا ولتاژ ورودی را کنترل کرده و در صورت نیاز انرژی الکتریکی را به انرژی حرارتی تبدیل می‌کند. چنین عملکردی در دستگاه هایی که دارای المنت هستند بسیار کاربردی است؛ زیرا باعث افزایش عمر و کارایی المنت‌ها می‌شود. کنترل توان لوترون عمدتاً در صنایعی مورداستفاده قرار می‌گیرد که میزان بار و توان ورودی باید اندازه گیری شود.

مزیت های کنترل توان

کنترل توان می تواند باعث کاهش تلفات و بهره‌برداری کامل از تجهیزات شود. به‌طور کلی کنترلر توان نیازمند داده محدودی است و باعث بهبود یافتن تلورانس خطای شبکه می‌شود. کنترل توان به علت داشتن شبکه‌های هوشمند، قادر به تغییر پارادایم عملیات سیستم قدرت است؛ به همین علت یکی از مهم‌ترین نیازهای شبکه های هوشمند کنترل توان، استفاده از الگوهای توزیعی بر اساس تبادل داده بین چندین دستگاه است. شایان ذکر است که مهم ترین وظیفه کنترل توان لوترون، نظارت بر سیستم ها یا منابع قدرت در یک مجموعه است. 

کنترل توان لوترون pwa-6065

این دستگاه با داشتن نمایشگر، میزان توان یا ولتاژ را نشان می‌دهد

کلام آخر

تمامی تجهیزات برقی و صنعتی دارای ولتاژ ورودی متفاوتی هستند. گاهی نیاز است که این جریان الکتریکی به حرارتی تبدیل شود. در این حالت شما نیازمند کنترل توان لوترون هستید تا با اندازه‌گیری و کنترل توان ورودی، از تلفات جلوگیری کند. به علاوه می‌تواند در صورت نیاز انرژی الکتریکی را به حرارتی تبدیل کند تا در سیستم هایی مانند ترموستات، المنت ها روشن شوند. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید باشد و مفهوم کنترل توان را متوجه شده باشید. 

اخبار مرتبط
نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.