• 1744
  • 754 مرتبه
اسپکتروم آنالایزر

اسپکتروم آنالایزر

22 تیر 1401

بررسی دامنه سیگنال‌های الکتریکی در زمان تست و اندازه‌گیری آنالایزر سیگنال که امروزه در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار گرفته و دارای کاربردهای زیادی است اسپکتروم آنالایزر است که می‌تواند ویژگی‌ها و قابلیت‌های متنوعی را در اختیار شما قرار دهد. این محصولات که امروزه با نام تحلیل‌گرهای طیفی نیز شناخته می‌شوند دارای ویژگی‌های زیادی هستند.

آشنایی با اسپکتروم آنالایزر

امروزه در صنعت مخابرات و برخی از صنایع دیگر اندازه‌گیری کمیت‌های مختلف طیفی از درجه اهمیت بالایی برخوردار است و به همین علت نیز در حال حاضر تجهیزات بسیار زیادی در این زمینه طراحی و ساخته شده‌اند که هریک دارای کاربردهای مخصوص به خود هستند.

یکی از انواع این تجهیزات که امروزه دارای کاربردهای گسترده‌ای است اسپکتروم آنالایزر است. این وسیله بسیار کاربردی برای تست و اندازه‌گیری طیفی انواع سیگنال‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این وسیله بسیار کاربردی می‌تواند با حرکت کردن در طول فرکانس‌های مختلف می‌تواند بخش‌های دلخواهی از یک طیف را رسم کرده و آن را در اختیار شما قرار دهد. این محصولات دارای یک صفحه‌ نمایش نیز هستند که اطلاعات مورد نیاز را از آن طریق در اختیار شما قرار می‌دهند. یکی از مهم‌ترین اطلاعاتی که از طریق این صفحه‌ نمایش در اختیار شما قرار می‌گیرد توان سیگنال است که در طول طیف آن اندازه‌گیری شده و برای شما به نمایش درمی‌آید. 

اسپکتروم

کاربردهای اسپکتروم آنالایزر

یکی از اصلی‌ترین کاربردهایی که امروزه این تجهیزات دارند استفاده از آنها در حوزه سیستم‌های مخابراتی است. امروزه این آنالایزرها در بسیاری از آزمایشگاه‌های پیشرفته‌ای که در این زمینه وجود دارند استفاده شده و کاربردهای فراوانی دارند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این تجهیزات این است که دارای یک صفحه‌ نمایش مخصوص هستند که از طریق آن اطلاعات مورد نیاز را به طور کامل در اختیار شما قرار می‌دهند. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد آشنایی بیشتر با این تجهیزات را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما ادامه این مطلب را با دقت مطالعه کنید. 

اسپکتروم آنالایزر

اسپکتروم آنالایزر

مهم‌ترین ویژگی های اسپکتروم آنالایزر

1) یکی از مهم‌ترین ویژگی های اسپکتروم آنالایزر این است که قابل تنظیم بوده و شما می‌توانید بخش‌های مختلف آن را به‌ سادگی تنظیم کنید. همین عامل نیز به شما اجازه می دهد تا بتوانید طیف سیگنال‌های متفاوت در صنایع مختلف را به‌ راحتی اندازه‌گیری کرده و حتی آنها را با یکدیگر مقایسه کنید.

2) ویژگی بسیار مهم دیگری که این محصولات دارند این است که استفاده از آنها بسیار ساده و راحت بوده و شما برای این کار با هیچ چالش یا مشکل خاصی مواجه نخواهید شد. 

انواع اسپکتروم آنالایزر

  1. آنالایزر آنالوگ
  2. آنالایزر دیجیتال

آنالایزر آنالوگ

در آنالایزرهای آنالوگ فیلترهای خاصی برای بررسی و اندازه‌گیری طیف سیگنال‌ها استفاده می‌شد که عملکرد این دستگاه‌ها را کمی کند می کرد.

آنالایزر دیجیتال

امروزه دستگاه‌های دیجیتالی نیز در این زمینه طراحی و ساخته شده‌اند که ویژگی‌ها و مزایای بسیار بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهند. البته باید بدانید که این محصولات از نظر نوع عملکرد نیز به دو دسته مختلف تقسیم‌بندی می‌شوند.

آنالایزرهای جارویی اولین دسته از این محصولات هستند که از فیلترهای هیتروداین برای بررسی طیف سیگنال‌ها استفاده می‌کنند و از طرف دیگر نیز اسپکتروم آنالایزرهای لحظه‌ای که به‌ صورت لحظه‌ای و آنلاین اطلاعات را بررسی کرده و در اختیار شما قرار می‌دهند. 

نکات مهم در خرید اسپکتروم آنالایزر

پیش از هر چیز سعی کنید به‌ خوبی نیاز سنجی کرده و با مشورت گرفتن از افراد متخصص و با تجربه مشخص کنید که کدام‌ یک از انواع این محصولات می‌توانند نیازهای شما را به‌ خوبی برطرف کنند. در گام بعدی شما باید یک برند و همین‌طور یک فروشگاه معتبر را برای خرید محصولات خود انتخاب کنید. برای خرید این آنالایزرها با مناسب‌ترین قیمت و بالاترین کیفیت می‌توانید همین حالا از خدمات فروشگاه اینترنتی ما نهایت بهره را ببرید. 

نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.