بستن
دسته بندی کالا
نکات کلیدی برای خرید الکتروموتور دست دوم

نکات کلیدی برای خرید الکتروموتور دست دوم

02 مرداد 1403

در دنیای صنعت، خرید الکتروموتور دست‌دوم امری نسبتاً رایج بوده و می‌تواند مزایای اقتصادی قابل‌توجهی نیز به همراه داشته باشد؛ بااین‌حال، انتخاب نادرست تجهیزات صنعتی دست‌دوم، مخصوصاً الکتروموتور، پیامدهای ناخوشایندی را به دنبال خواهد داشت. این مقاله، باهدف راهنمایی صنعتگران در انتخاب آگاهانه‌تر الکتروموتورهای دست‌دوم نوشته شده و نکات کاربردی و مهمی را به‌تفصیل بیان می‌کند.

مراحل خرید الکتروموتور دست دوم

شناخت دقیق نیازها:

ابتدا باید نیازهای کاربرد موردنظر را به‌دقت بررسی و بر اساس آن‌ها، موارد زیر را مشخص نمایید.

  1. توان و گشتاور موردنیاز
  2. سرعت و نوع بار الکتروموتور
  3. ولتاژ و فرکانس کاری موتور
  4. کلاس حفاظتی مناسب

پیشنهاد می‌کنیم در این مرحله حتماً با افراد متخصص برق یا مکانیک، در خصوص انتخاب الکتروموتور مناسب مشورت نمایید. کارشناسان کالا صنعتی همواره آماده ارائه مشاوره تخصصی رایگان به شما عزیزان بوده و می‌توانید از طریق شماره‌تلفن 02191304300 از خدمات این مجموعه بهره‌مند شوید.

بررسی انواع الکتروموتور دست‌دوم موجود:

در این مرحله از طریق پلتفرم‌های آنلاین فروش دینام دست‌دوم مانند دیوار، شیپور و … محصولی با مشخصات موردنیاز را بیابید. پیشنهاد می‌شود، ابتدا قیمت روز الکتروموتور را از فروشگاه‌های معتبر مانند وب‌سایت کالا صنعتی بررسی نموده و با قیمت کالای دست‌دوم مقایسه نمایید. معمولاً قیمت دینام سه‌فاز دست‌دوم باید حدود 30 تا 50 درصد کمتر از قیمت موتور آکبند با همان برند و مشخصات باشد.

توجه داشته باشید که موتورهایی که قیمت آن‌ها به‌صورت غیرمعقولانه پایین است، احتمالاً دارای مشکلات فنی بوده و به‌درستی کار نمی‌کنند. همچنین اگر مدت زیادی از زمان تولید موتور می‌گذرد و سابقه کارکرد بالایی داشته باشد، عمر مفید آن کاهش‌یافته و احتمال خرابی دینام دست‌دوم افزایش می‌یابد.

بررسی وضعیت فنی الکتروموتور دست دوم:

ابتدا وضعیت ظاهری موتور را به‌دقت معاینه نموده و به دنبال اثرات آسیب‌دیدگی فیزیکی (مانند ترک‌خوردگی، شکستگی، خوردگی و …) باشید. سپس باید تست سیم‌پیچ موتور سه‌فاز یا تک‌فاز دست‌دوم و همچنین تست مکانیکی آن را انجام دهید.

اگرچه بهتر است سیم‌پیچ‌های دینام سه‌فاز دست‌دوم خریداری شده کاملاً سالم باشند، اما به یاد داشته باشید که امکان تعویض سیم‌پیچی سوخته الکتروموتور و برخی قطعات مکانیکی آن از جمله بلبرینگ‌ها وجود دارد.

دسترسی به قطعات یدکی

یکی دیگر از نکات مهم در هنگام خرید و فروش دینام دست‌دوم، بررسی وجود قطعات یدکی این موتورها است. قطعات یدکی برخی از برندهای خاص الکتروموتور سه‌فاز دست‌دوم، مخصوصاً موتورهای اروپایی یا چینی، وارد ایران نمی‌شود. همچنین در خصوص دینام تک‌فاز دست‌دوم نیز باید دسترسی به قطعات یدکی به‌خصوص خازن‌های این نوع موتور را بررسی نمایید.

علاوه بر این، دینام دست‌دوم خریداری شده باید به‌سادگی قابل‌تعمیر باشد و نیازی به تخصص یا ابزارهای پیچیده برای تعمیر و نگهداری آن نداشته باشید.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی نکات مهم برای خرید انواع دینام سه‌فاز و تک‌فاز دست‌دوم پرداختیم. بهتر است این محصولات را از فروشگاه‌های معتبر خریداری نمایید تا به خدمات پس از فروش و تأمین قطعات الکتروموتور دست‌دوم نیز دسترسی داشته باشید.

همچنین گاهی اختلاف قیمت موتور آکبند و دست‌دوم بسیار ناچیز بوده و به‌صرفه‌تر است که موتور نو خریداری شود. برای این منظور حتماً وب‌سایت کالا صنعتی را بررسی نمایید تا از کمترین قیمت الکتروموتورها در بازار آگاه شوید.

اخبار مرتبط
نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.
    • 0
    • 2
    با سلام و عرض احترام، من باغدار هستم به برق شهری دسترسی ندارم می خواهم جهت تامین نیازهای خود یک مولد ۵kwa کارکرده(جهت کوپل به موتور گازوئیلی تک سیلندر) به قیمت مناسب خرید نمایم لطفا اگر جهت فروش موجود داریم راهنمایی و قیمت اعلام فرمایید. با تشکر
    • 1
    • 1
    با سلام الکترو موتور تک فاز یک اسب و سه اب کوپلینکدار قیمت چند است ممنون
    • 0
    • 2
    الکتروموتور سه فاز ۳۰دور فلنج ابرقدرت ۳ اسب دست دوم قیمت چند است؟
    • ابراهیمی

      1402/11/05
      • 0
      • 1

      این ۳۰ دور فلج که نوشتی رو من سر درنمیارم ولی یه موتور ۳فاز ۳ اسب ترتمیز دارم ۵ تومن