دماسنج نفوذی تاشو/غیر تماسی مدل IR-95 برند CEM

ضد آب و غبار IP67

قابل شست و شو و مقاوم در برابر غبار و آلودگی های محیطی

حافظه مینیمم/ماکزیمم/hold مقادیر

صفحه نمایشگر بزرگ با چراغ پس زمینه نمایشگر

مناسب در تولید، نگهداری و پخت مواد غذایی 

تماس بگیرید
  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • محصولات مشابه
  • نظرات کاربران
  • دماسنج نفوذی تاشو / غیر تماسی مدل CEM IR-95

    دماسنج دیجیتال نفوذی IR-95 محصول کمپانی CEM، برای خواندن دمای نفوذی به صورت تماسی و غیر تماسی، بخصوص در تولید و نگهداری و پخت مواد غذایی استفاده میشود. این دستگاه دارای شمارشگر معکوس تا زمان پایان پخت و پز و اندازه گیری دما می باشد. دارای صفحه نمایش باکیفیت و واضح جهت نمایش اطلاعات و دارای استاندارد ضد آب و غبار IP67 بوده و در مقابل غبار و آلودگی های محیطی مقاوم است. همچنین امکان ذخیره مقادیر مینیمم و ماکزیمم و همچنین HOLD مقادیر در این دستگاه وجود دارد. این دستگاه امکان اندازه گیری دما در حالت تماسی از 40- تا 230 درجه سانتی گراد و در حالت غیر تماسی یا لیزری از 40- تا 280 درجه سانتی گراد را دارد.  همچنین این دماسنج از دقت 1º± برخوردار می باشد. وزن این دستگاه 180 گرم و ابعاد آن 50mm*67mm*185mm می باشد. این دستگاه به جز اندازه گیری دمای اجسام با استفاده از روش تماسی به وسیله پراب فلزی می تواند دمای سطح اجسام و یا داخل آن ها را با استفاده از روش غیر تماسی و به وسیله اشعه مادون قرمز اندازه گیری کند.

    مشخصات فنی

    مشخصات فنی IR_95

    معرفی دستگاه

    اجزای دستگاه IR_95

    1. سنسور مادون قرمز
    2. نمایشگر  
    3. دکمه Scan
    4. دکمه روشنایی  
    5. دکمه Set  
    6. پراب دستگاه

    نمایشگر

    پارامترهای نمایشگر دستگاه

    1. اندازه گیری به طور غیر تماسی توسط اشعه مادون قرمز
    2. Data Hold
    3. واحد اندازه گیری دما
    4. دمای اندازه گیری شده
    5. باتری ضعیف
    6. اندازه گیری به صورت تماسی توسط پراب
    7. آلارم دمای پایین و بالا

    روش کار

    1. برای اندازه گیری دمایی به صورت غیر مستقیم دکمه Scan را فشار دهید و نگه دارید و دستگاه را بر روی هدف مورد نظر نشانه گرفته و دمای آن را بخوانید. وقتی که در حال اندازه گیری به صورت غیر تماسی هستید عبارت “IR TEMP” در قسمت پایین نمایشگر نشان داده خواهد شد.  
    2. جهت اندازه گیری به صورت تماسی اول پراب فلزی دستگاه را باز کنید تا دستگاه روشن شود بعد پراب را با هدف مورد نظر خود تماس داده و مدتی صبر کنید تا با آن هم دما شده و دما را بخوانید. 
    • وقتی که در حال اندازه گیری به صورت تماسی هستید کلمه  “PRO TEMP” در قسمت پایین نمایشگر نشان داده خواهد شد.  
    • وقتی که پراب دستگاه باز بوده و از روش اندازه گیری غیر تماسی استفاده کردید، جهت استفاده از روش تماسی، دوباره پراب فلزی را بسته و بعد باز کنید.

    تغییر در واحد اندازه گیری دما

    دکمه Set را فشار داده تا یکی از واحدهای اندازه گیری دما (C°,F°) شروع به چشمک زدن کند، بعد با استفاده از دکمه Scan واحد دمایی مدنظر خود را تنظیم نمایید.  

    آلارم بالا و پایین

    یکی از قابلیت های این دستگاه تنظیم آلارم بالا و پایین می باشد،به طوری که بعد از مشخص کردن یک دمای مرجع برای دستگاه، در صورتیکه دمای هدف شما بالاتر و یا پایین تر از آن باشد دستگاه هشدار و بوق می زند.  

    تنظیم کردن آلارم بالا

    دکمه Set را فشار داده تا تنظیم آلارم بالا چشمک بزند بعد با استفاده از دکمه های Scan و Light Button دمای مرجع را مشخص نمایید، بعد بار دیگر دکمه Set را فشار دهید و با استفاده از دکمه Set یا Light Button آلارم بالا را خاموش یا روشن کنید.  

    تنظیم آلارم پایین

    تنظیم آلارم پایین نیز مثل تنظیم آلارم بالاست با این تفاوت که که دکمه Set را فشار داده تا تنظیم آلارم پایین چشمک بزند.  

    تذکر: باید مراقب بود که در زمان تمیز کردن و یا اندازه گیری دمایی بخار یا مه به قسمت سنسور های دستگاه وارد نشوید که در غیر این صورت موجب بروز خطا در اندازه گیری می شود.   جهت تمیز کردن پراب دستگاه از پارچه نرم استفاده نمایید.  

    تعویض کردن باتری

    وقتی که باتری دستگاه ضعیف شد کاور باتری را باز کرده و بعد باتری جدید را جایگزین نمایید. مشخصات باتری دستگاه 2* “AA” است.

  • مشخصات عمومی
    دسته بندی تجهیزات
    اندازه گیری دما, ابزار دقیق
    نوع محصول
    سنسور تماسی, سنسور غیر تماسی
    دسته بندی صنایع
    صنعت اتوماسیون ساختمان, صنعت نفت و گاز،شیمی, صنعت خمیر کاغذ و کاغذ, صنعت دارویی،غذایی،بهداشتی, صنعت فلز و معادن, صنعت برق و نیروگاهی, صنعت ماشینکاری و مهندسی مکانیک
    مشخصات فنی
    دمای فرآیند
    غیر تماسی/لیزری : 40ºC~280ºC-
    تماسی (نفوذی NTC) : 40ºC~230ºC-
    دقت اندازه گیری
    ±1ºC
    حداقل فاصله فوکوس
    1 تا 4 متر
  • ایمیل(اختیاری):
    کد مقابل را وارد کنید ...