پمپ آب پدالی

برای دریافت مشخصات بیشتر و نوع کارکرد با کارشناسان فروش در تماس باشید. قبل از ثبت سفارش محصولات مشابه را در پایین بررسی بفرمایید.

موجود
۶,۰۰۰,۰۰۰ تومان
۵,۵۰۰,۰۰۰ تومان
  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • محصولات مشابه
  • نظرات کاربران
  • پمپ آب پدالی چیست؟

    پمپ آب پدالی یا همان پمپ دستی مکانیکی یکی از انواع پمپ بدون برق است که میتوان در مزارع به خوبی از آن استفاده کرد. این پمپ ساخت شرکت طراحان است و برای مصارف باغی و حتی خانگی میتوان از آن استفاده کرد. با استفاده از پمپ آب پدالی طراحان میتوان به روش های محتلف مزارع را آبیاری نمود که بهترین آن آبیاری قطره ای است. حتی اگر زمین شما 1000 متر مربع نیز باشد، این پمپ به خوبی میتواند آبیاری قطره ای را بر عهده گرفته و جایگزین خوبی برای پمپ برقی باشد. حداقل عمق مکش در این پمپ 4 متر است و تا یک هکتار زمین را در یک روز میتواند آبیاری نماید. این پمپ در سطوح بدون اختلاف تراز و صاف تا 200 متر طول میتواند آب را انتقال داده و ماکزیمم 4 متر ارتفاع پمپاژ خواهد داشت. وزن آن 30 کیلوگرم بوده و 30 لیتر در دقیقه دبی دارد. ماشین سازی طراحان به ادعای آن شرکت، اولین طراح پمپ پدالی در ایران به شمار می رود که در سازمان ثبت اختراعات کشور نیز ثبت شده است و خدمات پس از فروش مناسبی دارد.

    کاربرد پمپ پدالی

    کاربرد پمپ آب پدالی

    پمپ پدالی دستی به وسیله دو پا و با استفاده از دو سیلندر تمام انرژی خود را تامین می نماید. از این پمپ میتوان برای مزارع و باغ های شخصی، تامین آب شرب دام و طیور و حتی کشاورزی های بزرگتر و صنعتی استفاده کرد. انتقال آب از چاه، رودخانه و کانال آب با این سیستم مقدور است. این پمپ به هیچ عنوان نیازی به سوخت فسیلی ندارد و کاملا مکانیکی است و علاوه بر کمک به محیط زیست بسیار مناسب بوده و هزینه نگهداری به مراتب پایین تری دارد.

    پمپ پدالی

    تاریخچه انتقال آب

    انتقال و پمپاژ آب از یک نقطه به مکانی دیگر برای انجام امور روزمره، کشاورزی و صنعتی همواره یکی از دغدغه‌های بشر بوده است. دو هزار سال قبل میلاد مسیح مصری‌های باستان از میله‌ای معلق با یک سطل آب در یک طرف و یک طرف آن وزنه با هدف افزایش میزان فشار آب (با نام شادوف) استفاده می‌کردند. شاید این ساده ترین و پیش پا افتاده ترین نمونه ممکن برای انتقال آب بوده است.

    انتقال و پمپاژ آب

    اولین پمپ آب 

    یک مخترع یونانی (کسیبوس) حدود 222 سال قبل از میلاد مسیح نمونه اولیه پمپی به نام پمپ آب پیستونی را طراحی و ساخت. همچنین در همین سال‌ها بود که ارشمیدس دست به طراحی و ساخت پمپ انتقال آب اسکرو یا پیچی زد. این نوع پمپ در ادامه به عنوان یک الگو برای طراحی سایر پمپ‌ها قرار گرفت. در ادامه دو تصویر شماتیک از دو نوع پمپ معرفی شده نشان داده شده است. لازم به ذکر است هنوز که هنوزه نمونه پمپ ارشمیدس در کشورهای جهان سوم مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این پمپ سرعت چرخش دسته میزان دبی را مشخص می‌کند و میزان هد متناسب با طول پمپ بود.

    نحوه کار در پمپ پدالی

    اختراع پمپ گریز از مرکز 

    بعد از گذر سال ها و در سال 1475 بود یک فرد برزیلی دستگاهی طراحی و اختراع کرد که مشابه پمپ گریز از مرکز کنونی بود. در دوره رنسانس پمپ طراحی شده توسط فردی ایتالیایی الاصل (فرانچسکو مارتینی) در یک مقاله معرفی شد. ایتالیایی‌ها که پیشگام در زمینه ساخت پمپ بودند در سال 1588 توسط یک مهندس دیگر خود با نام راملی از فناوری پمپ های پروانه ای پرده برداشتند. این امر مهم در کتاب ماشین آلات مختلف آگوستینو راملی صورت پذیرفت. علاوه بر معرفی فناوری پمپ های پروانه ای در این کتاب پمپ‌های دیگری نیز معرفی شد. 

    اختراع پمپ دنده ای

    در سال 1593 و در سال 1636 به ترتیب فردی به نام گرولیر و پاپنهیم پمپ‌ دنده‌ای و پمپ های دنده ای روتاری دوتایی را معرفی و به نوعی اختراع کردند. گرولیر و پاپنهیم به ترتیب فرانسوی و آلمانی بودند. اگر اکنون از پمپ‌های دنده ای برای روغنکاری موتورها استفاده می‌شود دسترنج مخترع آلمانی به نام ندس است. امپراتور فردیناند دوم از پاپنهیم مهندس آلمانی به دلیل اختراعاتش تقدیر کرد.

    اختراع پمپ پیستونی

    در سال 1650 مخترعی به نام اوتو ون جورج نوعی پمپ اختراع کرد که در دنیای امروزی به نام پمپ پیستونی معروف است. سپس در سال 1675 مخترعی دیگر به نام ساموئل مورلاند پمپ‌های پیستونی اختراع کرد که از یک سیل چرمی به منظور آب بندی استفاده کرد. سرانجام در میانه سال 1687 بود که فردی فرانسوی به نام پاپین اولین پمپ گریز از مرکز مجهز به پره با مکش موضعی را معرفی کرد.

    با معرفی اصل برنولی (رابطه مستقیم کاهش فشار/انرژی با افزایش سرعت سیال) توسط یک ریاضیدان هلندی سرعت رشد تکنولوژی پمپ‌ها نیز بیشتر شد. جیمز وات اولین ماشین پیستونی نوسانی را در سال 1872 اختراع کرد، سپس سیمپسون بریتون (1970)، توانست قدرت تولیدی موتورهای پمپ کننده آب را کنترل کند و در این حین شرکتی با نام خود پایه گذاری کرد.

    به ترتیب پمپ‌های اسکرو مدرن (در سال 1830) و اولین موتور بخار پمپاژ کننده آب (توسط ریویلیان) اختراع شد. در سال 1851 انقلابی در توسعه پمپ سانتریفیوژ رخ داد. آپولد آمریکایی منحنی پمپ‌های آب گریز از مرکز را ارائه داد و همچنین جان جوین نخستین پمپ گریز از مرکز را اختراع کرد. تولید انبوه پمپ‌های گریز از مرکز در اندازه‌های مختلف توسط جوین صورت گرفت و توانست در سال 1930 به تولید هزار پمپ دست یابد.

    تاریخ اختراع انواع پمپ ها

    1. (سال 1859) تولید پمپ دیافراگمی توسط جاکوب ادسون
    2. (سال 1905) پمپ آب گریز از مرکز طبقاتی
    3. (سال 1920) شرکت بزرگ وایکینگ نخستین پمپ خانگی که نیرو محرکه آن توسط نفت تولید می‌شد را اختراع کرد.
    4. (سال 1984)  برای کاربرد در صنعت کشاورزی پمپ آبی جابجایی مثبت به کمک توسط شینکو اختراع شد.
    5. (سال 2006) آغاز به کار تولید بزرگترین پمپ کامپوزیت با 50 اینچ قطر و 2000 اسب بخار در کارخانه سیمز
    6. (سال 2010) ساخت اولین پمپ کامپوزیتی ضد خوردگی

    پمپ آب پدالی و مکانیزم کارکرد آن

    فرض کنید در شرایطی قرار دارید که به نیروی الکتریسیته برای شروع به کار الکتروپمپ یا سوخت برای شروع به کار موتور پمپ دسترسی ندارید. برای پمپاژ و انتقال آب چه می‌کنید؟ پمپ پدالی گزینه‌ای ایده آل به شمار می‌رود. پمپ‌های پدالی بدون استفاده از انرژی الکتریکی و انرژی ناشی از سوخت فسیلی و تنها با استفاده انرژی مکانیکی می‌تواند سیال را منتقل و پمپاژ کند. پمپ پدالی بیشتر در کاربردهایی نظیر آبیاری زمین‌های کشاورزی و باغی دیده می‌شود. شما می‌توانید برای خرید پمپ آب پدالی با کارشناسان بخش فروش پمپ کالا صنعتی تماس بگیرید. کارشناسان کالا صنعتی می توانند لیست قیمت پمپ پدالی و کاتالوگ پمپ پدالی را در اختیار شما قرار دهند.

    مزایای پمپ آب پدالی

    1. عدم مصرف برق
    2. عدم آلودگی هوا به دلیل مصرف سوخت بنزین یا گازوئیل (موتور پمپ)
    3. تعمیر، نصب و نگه داری آسان
    4. بدون نیاز به نیروی متخصص
    5. عدم خستگی نیروی پدال زننده به دلیل طراحی خوب پمپ پدالی
    6. عمل پمپاژ با یک راه رفتن ساده انجام می‌شود
    7. بسیار مقرون به صرفه است نسبت به دیزلی و برقی
    8. بدون ایجاد آلودگی در آب‌های زیرزمینی

    آبیاری با پمپ آب پدالی

    با شعار همراه با طبیعت و همگام با تندرستی، پمپ آب پدالی راهی بازار شده است. پمپ آب پدالی توسط دو سیلندر و نیروی مکانیکی پا انرژی آن تامین می‌شود. کاربرد عمده آن در باغ‌های شخصی، زمین‌ها و باغ‌های کشاورزی، تامین آب برای نگه داری دام و طیور دیده می‌شود. به کمک این وسیله سودمند بدون آلودگی زیست محیطی و آب مکش و پمپاژ می‌شود. این مکش می‌تواند از استخر، چاه، دریا یا رودخانه باشد. به عنوان مثال یک فرد با وزن حدود 50 کیلوگرم می‌‌تواند به کمک پمپ آب پدالی آب را 8 تا 12 متر عمودی پمپاژ کند. همراه با پمپ آب پدالی برای شما یک دفترچه راهنما، آچار تخت، لوله ¾ و 1 اینچ ارسال می‌شود.

    مشخصات فن و هیدرولیکی پمپ آب پدالی

    1. حداکثر عمق مکش و پمپاژ: 4 متر
    2. مساحت انتقال آب در سطح زمین: 200 متر
    3. مقدار آبیاری در روز: 1 هکتار    
    4. وزن: 30 کیلوگرم
    5. دبی: 30 لیتر بر دقیقه
    6. تعداد آبپاش: 5 عدد

    نحوه آبیاری به کمک پمپ آب پدالی

    اگر زمینی حدود 300 متر مربع در اختیار دارید با استفاده از 8 فواره در فواصل مساوی و مشخص آبیاری کنید.

    آبیاری زمین 300 متر مربع با پمپ پدالی

    اگر زمینی حدود 500 متر مربع در اختیار دارید با استفاده از 20 خط لوله کشی شده فواصل معین به طول 25 متر می‌توان آبیاری کنید.

    آبیاری زمین 500 متر مربع با پمپ پدالی

    اگر زمینی حدود 1000 متر مربع در اختیار دارید با تقسیم آن به دو 500 متر مربع مشابه قبل با کمک از 20 خط لوله کشی شده فواصل معین به طول 25 متر می‌توان آبیاری کنید.

    آبیاری زمین 1000 متر مربع با پمپ پدالی

    شما عزیران می‌توانید برای خرید پمپ آب پدالی با کیفیت با کارشناسان کالا صنعتی در تماس باشید. کارشناسان کالا صنعتی می‌توانند لیست قیمت پمپ پدالی و کاتالوگ پمپ پدالی را در اختیار شما قرار دهند.

  • مشخصات عمومی
    گارانتی
    ملاحظات مهم
    درصورتی که نیاز به تحویل فوری دارید، با کارشناسان فروش تماس حاصل فرمایید.
    ملاحظات مربوط به گارانتی
    دریافت گارانتی کالا منوط بر ارسال آن برای شرکت تولید کننده یا نماینده آن است و در صورتی که ایراد از مصرف کننده نباشد، شامل گارانتی خواهد شد.
    مدت زمان گارانتی
    12ماه
    بازه زمانی ارسال
    دو روز کاری
    مشخصات فنی
    بازه هد ماکزیمم پمپ
    کمتر از 10 متر
    بازه دبی ماکزیمم پمپ
    2 تا 5 مترمکعب در ساعت
    وزن محموله (گرم)
    30000
    • کاربر مهمان
    • سه شنبه 23 فروردین 1401 - 16:54
    • 0
    • 0
    مشکل من رو حل کرد از قنات آب رو پمپ میکنم به تانکر
    ایمیل(اختیاری):
    کد مقابل را وارد کنید ...