• 1870
  • 1412 مرتبه
نحوه نصب فن بین کانالی

نحوه نصب فن بین کانالی

چهار شنبه 31 خرداد 1402

هواکش بین کانالی، نوعی فن است که به منظور تخلیه هوا و هواسازی در بین کانال ها استفاده می شود. هواکش بین کانالی در انواع متفاوتی وجود دارد که هر کدام برای محیط هایی مناسب هستند. هواکش بین کانالی به دلیل کوچک بودن، کم جا بودن، نصب راحت بر روی دیوار و سفت بسیار محبوب است. از هواکش بین کانالی در مراکز تجاری، منازل، مراکز اداری و کارخانجات استفاده می شود. معمولا نصب هواکش بین کانالی نزدیک به انتهای کانال های طولانی می باشد ولی با این وجود ممکن است نصب هواکش بین کانالی با توجه به شرایط در محل های دیگری انجام شود. باید دقت کرد نصب هواکش بین کانالی به گونه ای باشد که هوا در جهت مورد نظر دمیده شود. معمولا در هنگام خرید هواکش صنعتی باید نکات نصب را نیز بدانید. در ادامه این مقاله از کالا صنعتی مراحل نصب هواکش بین کانالی از سری VLN دمنده آورده شده است.

4 مرحله نصب هواکش بین کانالی

نصب هواکش بین کانالی نیاز به مهارت خیلی زیادی ندارد زیرا این هواکش ها آسان نصب هستند. در ادامه مراحل نصب هواکش بین کانالی آورده شده است. همچنین شما برای کسب اطلاعات و آشنایی با هواکش بین کانالی می توانید به مقاله هواکش بین کانالی مراجعه کنید.

1) جداسازی هواکش

برای نصب هواکش بین کانالی ابتدا با باز کردن پیچ های هواکش بین کانالی، قسمت وسط هواکش که همان بخش فعال هواکش بین کانالی است، از دو دهانه ورودی و خروجی هواکش جدا می شود.

جداسازی هواکش

2) محل نصب هواکش مشخص شده و نصب دهانه ها

همانطور که در ابتدای گفته شد معمولا نصب هواکش بین کانالی، انتهای کانال های طولانی می باشد ولی با توجه به شرایط موجود ممکن است محل نصب هواکش بین کانالی متفاوت باشد. بعد از مشخص شدن محل نصب هواکش بین کانالی، دهانه های هواکش به محل مورد نظر نصب می شود.

محل نصب هواکش مشخص شده و نصب دهانه ها

3) نصب مجدد هواکش

بعد از آنکه دهانه های هواکش نصب شد، باید قسمت میانی یا همان بخش فعال هواکش بین کانالی را مجدد نصب کرد.

نصب مجدد هواکش

4) نصب مجرای ورودی و خروجی

در نصب هواکش بین کانالی، پس از نصب و مونتاژ کامل هواکش، نوبت به اتصال مجراهای ورودی و خروجی به هواکش می باشد.

نصب مجرای ورودی و خروجی

انواع هواکش بین کانالی

هواکش های بین کانالی دارای انواع متفاوتی هستند که هر کدام برای محیط هایی مناسب می باشد که بر اساس شکل ساختاری، جنس، مدل و دیگر عوامل دسته بندی می شود و باید قبل از خرید هواکش بین کانالی به این ویژگی ها توجه داشته باشید. از جمله مهمترین انواع هواکش می توان به موارد زیر اشاره داشت:

انواع هواکش بین کانالی

هواکش بین کانالی سری VLN دمنده

این هواکش ها دارای ناحیه مکش و تخلیه دایره ای شکل است که برای نصب در کانال های گرد استفاده می شوند. این سری هواکش دمنده از پلاستیک تزریق شده تولید می شوند. طراحی این هواکش به گونه ای است که هنگام نصب هواکش بین کانالی یا جداسازی این هواکش، قسمت موتور و پروانه بدون بازکردن کانال های مجاور جدا می شوند.

داکت فن های زیلابگ

داکت فن زیلابگ دارای پروانه بکوارد بوده و در اندازه های متفاوت به عنوان هواکش بین کانالی تولید می شوند. این هواکش ها در فضاهای کوچک و کم جا به عنوان یک تقویت کننده هوا، عملکرد بسیار خوبی دارند.

هواکش بین کانالی سیرکوله زیلابگ

در محیط های بزرگ و صنعتی، هواکش های بین کانالی کوچک، پاسخگو نخواهند بود و باید از هواکش هایی با هوادهی بالاتر استفاده کرد. هواکش بین کانالی سیرکوله زیلابگ با هواکشی بالایی که دارند برای محیط های بزرگ مناسب هستند. از این هواکش ها در محیط های پر گرد و غبار استفاده کرد و همچنین موتور این هواکش ها سه فاز می باشد. در این مقاله مراحل نصب هواکش بین کانالی سری VLN دمنده آورده شده است.

جمع بندی

در این مقاله ابتدا در مورد انواع هواکش های بین کانالی توضیحات مختصری داده شد و پس از آن برای نمونه مراحل نصب هواکش بین کانالی سری VLN دمنده به ترتیب آورده شد. همچنین شما می توانید برای خرید فن زیلابگ و هواکش دمنده با کارشناسان فروش ارتباط برقرار کنید و از طریق سایت و یا اپلیکیشن اقدام به خرید کنید. همچنین می توانید برای دریافت مشخصات فنی و مشاوره تخصصی برای انتخاب بهترین هواکش، با کارشناسان فروش کالا صنعتی به صورت مستقیم در ارتباط باشید.

اخبار مرتبط
نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.