• 1923
  • 821 مرتبه
معرفی کامل پمپ دنده ای و نحوه انتخاب آن

معرفی کامل پمپ دنده ای و نحوه انتخاب آن

یک شنبه 26 فروردین 1403

پمپ‌های دنده‌ای انواع مختلفی دارند که در بازار با نام‌های پمپ غلیظ کش و پمپ هیدرولیک شناخته می‌شوند و برای انتقال سیالات با ویسکوزیته متوسط تا بالا طراحی شده و در دو نوع دنده داخلی و دنده خارجی وجود دارند. در ادامه به معرفی کامل پمپ‌های دنده‌ای از منظر انواع، اجزا، نحوه عملکرد، کاربردها و پارامترهای انتخاب پرداخته خواهد شد تا در صورتی که مشتریان قصد خرید پمپ دنده ای دارند با ساختار آنها آشنایی اولیه داشته باشند.

معرفی پمپ دنده ای و انتخاب آن

پمپ دنده‌ای چیست؟

پمپ دنده‌ای یا پمپ غلیظ کش از جمله پمپ‌های کاربردی در صنایع مختلف است و در دسته پمپ‌های جابجایی مثبت قرار می‌گیرد و همانطور که از نامش پیداست به منظور انتقال و جابجایی سیالات غلیظ و با ویسکوزیته بالا مناسب می‌باشد. در پمپ دنده‌ای با محصور کردن حجم ثابتی از سیال و با چرخش چرخ‌دنده ها عمل انتقال سیال اتفاق می‌افتد. این پمپ‌ها از قدرت مکش بالایی برخوردار هستند و جز پمپ‌های خودمکش محسوب می‌شوند. پمپ دنده‌ای دارای دو نوع دنده داخلی و دنده خارجی است که در بخش بعدی به آنها پرداخته خواهد شد.

دسته بندی پمپ دنده‌ای

  1. پمپ دنده خارجی
  2. پمپ دنده داخلی

پمپ دنده‌ای شامل دو نوع کلی پمپ دنده خارجی و پمپ دنده داخلی است که هر دو آنها از دو چرخ‌دنده برای انتقال سیال بهره می برند اما با این حال تفاوت پمپ دنده داخلی و دنده خارجی در چند بخش وجود دارد. تفاوت اصلی آنها در ساختار چرخ‌دنده ها و نحوه درگیری دو چرخ‌دنده با یکدیگر است.

انواع پمپ دنده ای

پمپ دنده خارجی

پمپ دنده خارجی یکی از انواع پمپ دنده ای است که در آن از دو چرخ‌دنده یکسان برای انتقال سیال استفاده شده است. در پمپ دنده خارجی دو چرخ‌دنده دارای شفت های مجزا بوده و از قسمت بیرونی با یکدیگر درگیر می شوند و معمولا یکی از چرخ‌دنده ها به عنوان محرک توسط نیروی موتور، چرخ‌دنده دیگر به عنوان متحرک را به چرخش در می آورد.

نحوه عملکرد پمپ دنده خارجی

در پمپ دنده خارجی، زمانی که چرخ‌دنده محرک با نیروی خارجی موتور شروع به چرخش می کند، چرخ‌دنده متحرک را نیز به گردش در می آورد. دو چرخ‌دنده یکسان بوده و به یک اندازه می باشند و جهت چرخش آنها برخلاف یکدیگر است. با چرخش همزمان دو چرخ‌دنده مکش سیال از قسمت ورودی پمپ دنده ای اتفاق می افتد. با چرخش چرخ‌دنده ها سیال وارد حفره های موجود در بین دندانه ها و قسمت داخلی بدنه پمپ شده و با چرخش مداوم و حرکت سیال به سمت تخلیه پمپ، حجم سیال کاهش و در نتیجه فشار آن افزایش می یابد و به این طریق سیال تحت فشار از پمپ دنده خارجی به بیرون منتقل می شود.

ویژگی‌های پمپ دنده خارجی

  • مناسب برای پمپاژ سیالات با دماهای کم تا متوسط
  • مناسب برای فشار زیاد
  • از لحاظ سایز خروجی، بزرگتر از دنده داخلی

انواع چرخ‌دنده پمپ دنده خارجی

متناسب با کاربرد پمپ دنده ای خارجی یکی از سه مدل چرخ‌دنده زیر مورد استفاده قرار می گیرد:

انواع چرخ دنده پمپ دنده خارجی

  • چرخ‌دنده های سوزنی (Spur): چرخ‌دنده های سوزنی ساده ترین طراحی را دارند. به دلیل اینکه تمام طول دنده به صورت همزمان با هم درگیر می شود که این موضوع باعث ایجاد سر و صدا بیشتر، حساسیت بالاتر و کاهش طول عمر دنده ها می شود.
  • چرخ‌دنده های مارپیچ (Helical): چرخ‌دنده های مارپیچ همانند چرخ‌دنده های سوزنی است با این تفاوت که دندانه های آن دارای زاویه است. این موضوع موجب کاهش نویز و ارتعاشات بر روی دندانه ها می شود. مارپیچی دندانه ها موجب افزایش طول عمر پمپ دنده ای نیز می شود. اگر چه شکل مارپیچی دندانه ها موجب افزایش نیروی محوری شده و افزایش استهلاک بین چرخ‌دنده و قسمت داخلی بدنه پمپ را سبب می شود.
  • چرخ‌دنده هرینگبون (Herringbone): چرخ‌دنده های هرینگبون دارای مزایای چرخ‌دنده های مارپیچ هستند، بدون اینکه نیروی محوری تولید کنند. مارپیچ این مدل از چرخ‌دنده ها به صورت متناظر از قسمت مرکزی است و حالت V شکلی ایجاد می کند. این مدل چرخ‌دنده دارای راندمان بیشتری نسبت به دو مدل قبلی است اما هزینه طراحی بیشتری دارد.

پمپ دنده داخلی

پمپ دنده داخلی دیگر نوع از پمپ های دنده ای است که با نام پمپ ماه و ستاره نیز شناخته می شود. در پمپ دنده داخلی دو چرخ‌دنده با اندازه های متفاوت هستند و یکی از چرخ‌دنده ها (کوچکتر) داخل چرخ‌دنده دیگر (بزرگتر) قرار می گیرد. چرخ‌دنده بزرگتر از نوع داخلی بوده به این معنی که دندانه های آن در درون قرار دارد و در داخل آن چرخ‌دنده کوچکتر درگیر می شود که از نوع خارجی بوده و دندانه های آن در قسمت بیرونی آن قرار دارد.

نحوه عملکرد پمپ دنده داخلی

در پمپ دنده داخلی، نحوه درگیر شدن چرخ‌دنده ها متفاوت است. در این نوع پمپ دنده ای، چرخ دنده محرک هم می تواند چرخ دنده بیرونی و هم داخلی باشد. چرخ‌دنده محرک توسط نیروی موتور چرخ‌دنده متحرک یا هرزگرد را به چرخش در می آورد. در پمپ دنده داخلی، دو چرخ‌دنده نسبت به یکدیگر نامتقارن هستند و بنابراین در یک سمت فضای خالی بیشتری بین دو چرخ‌دنده وجود دارد. برای پرکردن این فضا و آب بندی بین ورودی و خروجی پمپ از یک قطعه هلالی شکل استفاده شده است. با چرخش چرخ‌دنده محرک و در ادامه آن متحرک سیال از قسمت ورودی مکیده شده و وارد فضای بین دو چرخ‌دنده می شود و در ادامه با عبور از اطراف آب بند هلالی، دندانه های دو چرخ‌دنده به یکدیگر نزدیک شده و فضا و حجم کوچکتر می شود و درنتیجه سیال با فشار زیاد از قسمت خروجی به بیرون هدایت می شود.

ویژگی‌های پمپ دنده داخلی

  • مناسب برای پمپاژ سیالات با دماهای بالا
  • مناسب برای فشار متوسط
  • ظرفیت پمپاژ کم
  • از لحاظ سایز خروجی، کوچکتر از دنده خارجی
  • مناسب‌تر برای سیالات با ویسکوزیته بالاتر

اجزا پمپ دنده ای

هر دو نوع پمپ دنده ای از دو چرخدنده به عنوان اجزا اصلی بهره می برند. اما سایر اجزای پمپ های دنده ای در شکل زیر نشان داده شده است:

اجزای پمپ دنده خارجی

  • چرخ دنده محرک
  • چرخ دنده متحرک
  • قسمت مکش
  • قسمت تخلیه
  • پوسته
  • آب بند (اورینگ)
  • سیل مکانیکی

اجزای پمپ دنده داخلی

  • چرخ دنده خارجی
  • چرخ دنده داخلی
  • قسمت مکش (ورودی)
  • قسمت تخلیه (خروجی)
  • پوسته
  • آب بند هلالی

کاربرد پمپ های دنده‌ای

پمپ های دنده ای برای انتقال سیالات و مواد با غلظت بالا کاربرد دارند. سیالات غلیظی که در صنایع مختلف غذایی، شیمیایی، سوخت، دارویی و پزشکی و ... مورد استفاده قرار می گیرند. پمپ دنده ای هیدرولیک نیز یکی از مدل های پمپ دنده ای در سیستم های هیدرولیک بکار گرفته می شوند. از جمله کاربردها و سیالات قابل انتقال توسط پمپ دنده ای می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صنایع غذایی: انواع روغن خوراکی، کره های گیاهی، شکلات، عسل، لبنیات
  • صنایع شیمیایی: صابون، رزین، مواد پلیمری، الکل ها و حلال ها، فوم پلی اورتان
  • سوخت: بنزین، گازوئیل، مازوت، روغن های روان کننده
  • سیستم های هیدرولیک: انتقال روغن هیدرولیک در ماشین آلات راه سازی و دستگاه های انتقال قدرت

در جدول زیر از مرجع سایت مایکل اسمیت اینجینیرز لینک شده، کاربردهای پمپ دنده خارجی و داخلی بصورت لیست آورده شده است. مقدار ویسکوزیته سیال در انتخاب پمپ دنده ای از لحاظ نوع آن اهمیت دارد.

نوع سیال دنده خارجی دنده داخلی
انواع روغن و روان کننده ها * *
افزودنی های شیمیایی و پلیمری *  
ترکیبات شیمیایی *  
صنعت، کشاورزی و تجهیزات هیدرولیکی محرک *  
اسیدها و بازها (فولاد ضد زنگ) * *
رزین ها و پلیمرها   *
الکل ها و حلال ها * *
آسفالت و قیر   *
فوم پلی اورتان   *
محصولات غذایی (شربت، روغن گیاهی، شکلات، کره بادام زمینی و ....)   *
رنگ ها، جوهرها   *
صابون ها و سوفاکتانت ها   *
گلیکول   *

انتخاب پمپ دنده‌ای

  1. انتخاب نوع پمپ دنده ای
  2. میزان لقی
  3. فشار و دبی
  4. ویسکوزیته سیال
  5. دمای سیال

در انتخاب پمپ دنده ای چندین پارامتر باید بررسی شود که مهم ترین آنها خواص سیالات مثل ویسکوزیته، دما و فشار می باشد. همچنین یکی دیگر از پارامترهای انتخاب پمپ دنده ای میزان دبی خروجی آن است که بایستی با توجه به میزان حجم مورد نیاز سیال در واحد زمان، نوع و مدل پمپ دنده ای انتخاب شود. در زیر پارامترهایی که برای انتخاب پمپ های دنده ای بایستی بررسی شود، آورده شده است:

پارامترهای انتحاب پمپ دنده ای

انتخاب نوع پمپ دنده ای

همانطور که قبلا گفته شد، پمپ دنده داخلی و دنده خارجی وجود دارند. با اینکه نحوه عملکرد این دو پمپ تقریبا مشابه یکدیگر هستند و به منظور انتقال سیالات ویسکوز استفاده می شوند اما با این حال مشتری باید اینکه چه نوع پمپ دنده ای برای کاربرد خود لازم دارد، انتخاب کند. معمولا خریداران پمپ دنده ای قبلا در مرکز صنعتی خود از پمپ دنده ای خاصی استفاده می کرده اند و به علت اتمام عمر پمپ، نیاز به تعویض پمپ دنده ای جدید هستند و بنابراین از نوع پمپ دنده ای اطلاع دارند.

بطور کلی می توان گفت به علت اینکه پمپ دنده داخلی قابلیت مکش بیشتری نسبت به دنده خارجی دارد، برای سیالات با ویسکوزیته بالاتر مناسب است.

میزان لقی و فاصله چرخدنده با بدنه

در علم سیالات قضیه ای داریم به اسم لغزش سیال. لغزش سیال در تماس سیال با جامد معنا پیدا می کند. با توجه به میزان لقی و فواصل بین چرخدنده ها و چرخدنده با دیواره داخلی محفظه پمپ دنده ای و همچنین خواص سیال فرآیند، امکان دارد برگشت سیال به سمت ورودی اتفاق بیوفتد که این اتفاق، پدیده ای مخرب برای پمپ دنده ای محسوب می شود. سایز پمپ دنده ای، کیفیت ساخت چرخدنده ها و انتخاب درست پمپ دنده ای تاثیر زیادی در جلوگیری از بروز این اتفاق دارد. 

فشار و دبی جریان

در پمپ ها بطور کلی دو پارامتر هد و دبی از اصلی ترین پارامترهای انتخاب پمپ می باشد. هد به معنی میزان ارتفاع و پرتاب سیال است که البته در پمپ های جابجایی مثبت بیشتر با عنوان فشار شناخته می شود. دبی جریان نیز میزان حجم سیال قابل پمپاژ در واحد زمان است. دو فاکتور فشار و دبی در انتخاب پمپ دنده ای جز اصلی ترین هاست که بعد انتخاب نوع پمپ دنده ای و جنس اجزا ساخته شده، با داشتن این دو پارامتر می توان پمپ دنده ای مناسب را انتخاب کرد.

ویسکوزیته سیال

پمپ های دنده ای برای انتقال سیالات ویسکوزیته بالا مناسب اند اما در انتقال سیالات با ویسکوزیته های مختلف دور موتور و توان پمپ دنده ای مهم است و باید قبل از خرید و انتخاب پمپ دنده ای از ویسکوزیته سیالی که قرار است پمپاژ شود، اطلاع داشت. سازنده پمپ دنده ای معمولا دور موتور و سرعت بکارگیری از پمپ را برای ویسکوزیته های مختلف پیشنهاد می کند. همچنین با توجه به ویسکوزیته سیال، مقدار توان لازم برای انتقال سیال و غلبه بر تلفات اصطکاک را ارائه می کند.

دمای سیال

دمای سیال از آن جهت در انتخاب پمپ دنده ای اهمیت دارد که بطور مستقیم تغییر دمای سیال بر ویسکوزیته سیال نیز تاثیرگذار است. هر چقدر دمای سیال افزایش پیدا کند، چگالی سیال کاهش می یابد. کاهش ویسکوزیته سیال در توان مصرفی پمپاژ نیز موثر است. همچنین بالابودن دمای سیال فرآیند در خرابی واشر و سیستم آب بندی پمپ نیز تاثیر دارد و بنابراین قبل از استفاده از پمپ دنده ای بایستی به حداکثر دمای سیال قابل پمپاژ که توسط شرکت سازنده پیشنهاد شده توجه کرد.

جمع بندی

پمپ دنده ای از پرکاربردترین انواع پمپ است. این نوع پمپ در دسته پمپ های جابجایی مثبت قرار می گیرد به این معنی که با محبوس کردن حجم ثابتی سیال و با حرکت چرخشی چرخ‌دنده ها عمل انتقال سیال اتفاق می افتد. اصلی ترین تفاوت پمپ های سانتریفیوژ و جابجایی مثبت در توانایی پمپاژ سیالات با غلظت متفاوت است، پمپ دنده ای که جز پمپ های جابجایی مثبت است قابلیت انتقال سیالات با ویسکوزیته متوسط تا بالا را دارد اما پمپ های سانتریفیوژ برای سیالات با ویسکوزیته پایین طراحی شده اند. پمپ های دنده ای کاربرد زیادی در صنعت دارند از جمله در صنایع شیمیایی برای پمپاژ رنگ، چسب، رزین و مواد پلیمری، در صنایع غذایی برای انتقال روغن، کره، عسل و جهت انتقال سوخت و البته در سیستم های هیدرولیک فقط بخشی از موارد استفاده از پمپ دنده ای است که در این مقاله کالاصنعتی به طور کامل به آنها پرداخته شد. در صورتی قصد خرید پمپ و مشاوره جهت انتخاب نوع و مدل پمپ دنده ای دارید می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمائید.

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.
    • 0
    • 2
    سلام، برای انتقال عسل غلیظی با 1800 سانتی پواز نیاز میخواستم پمپ دنده ای آلمانی کراخت خریداری کنم. موجود دارید؟
    • کاربر سایت

      1403/02/02 10:48:49
      • 0
      • 1

      سلام آقای مکرمی عزیز، وقت شما بخیر

      خیر متاسفانه پمپ دنده ای مدنظر شما موجود نیست و به سختی در بازار ایران پیدا می شود. پیشنهاد می شود برندهای دیگری مثل ایران تولید یا روتوفلوید و کوپار خریداری کنید.

    • 0
    • 9
    سلام و وقت بخیر، لطفا راهنمایی بفرمائید. پمپ دنده داخلی داریم که موقع کارکردن بدنه اون خیلی داغ میشه. ماده ای که انتقال میدیم هم عسل همراه با موم هست.
    • کاربر سایت

      1403/01/08 10:58:14
      • 0
      • 8

      سلام جناب قلی پور عزیز، وقت شما بخیر

      مشکل شما باید از نزدیک بررسی شود اما احتمالا به دلیل اینکه سیال شما غلظت بالایی دارد و پمپ دنده ای شما مناسب آن غلظت نیست، به پمپ فشار وارد می شود.

    • 0
    • 9
    سیال بسیار غلیظی مثل خمیر دارم که با فشار 5 بار پمپ کنم. قبلا سری VG ایران تولید داشتیم که که بعد از مدتی چرخدنده شکست. ایا برند دیگه ای پیشنهاد میکنید یا راه حل دیگری؟ ممنون
    • کاربر سایت

      1402/12/26 12:14:39
      • 0
      • 8

      سلام جناب دهیاری، وقت بخیر

      برند ایران تولید از بهترین برندهاست و علت شکستن چرخدنده در پمپ دنده ای شما می تواند به علت استفاده از ماده بسیار غلیظ تر و خارج از محدوده مجاز باشد. اما با این حال برای خرید پمپ دنده ای از برندهای خارجی مثل کوپار و ییلدیز و راهنمایی بیشتر می توانید با ما تماس بگیرید.

    • 0
    • 11
    سلام یه ماده غلیظی دارم میخوام پمپش کنم گفتن گرپمپ یه همچین چیزی باید تهیه کنم. گفتن همین پمپ دنده ای هست که سرچ کردم سایت شما امد. راهنمایی میکنید
    • کاربر سایت

      1402/12/24 08:11:28
      • 0
      • 10

      سلام جناب شمس علی، وقت شما بخیر

      پمپ دنده ای یا gear pump برای انتقال سیالات غلیظ بکار میرود. لطفا مشخصات سیال خود را به کارشناس ما داخلی 226 شماره 02191304300 بفرمائید تا شما را راهنمایی کنند.

    • 0
    • 15
    سلام عرض ادب نوعی ماده ترکیبی مثل عسل با همون غلظت داریم که میخوایم از پمپ دنده ای برای پمپاژش استفاده کنیم. فشار هم حدود 3 بار. مدل مناسب رو پیشنهاد میکنید تشکر
    • کاربر سایت

      1402/12/13 09:25:01
      • 0
      • 15

      سلام جناب تختیان، وقت شما بخیر

      در صورتی که دبی برای شما مهم نیست، پمپ دنده ای ایران تولید مدل VGF 6 با دور موتور 200 دور بر دقیقه پیشنهاد می شود.

    • 0
    • 4
    با سلام پمپی میخواهیم برای نفت با 20=API سیال در تماس با هوای محیط و مقدار دبی خیلی مطرح نیست ولی مقدار فشار خروجی مورد نیاز حداقل psi 100
    • 0
    • 19
    سلام و وقت بخیر/ لطفا در انتخاب پمپ دنده ای بنده را راهنمایی کنید. سیال ما شربت بسیار غلیظی است که میخوایم اونو پمپ کنیم فقط اینکه نمیدونیم از غلظتش چقدر هست و چه پمپی مناسبه این کاره؟ ممنونم
    • کاربر سایت

      1402/12/01 08:46:11
      • 0
      • 18

      سلام جناب تسلیمی عزیز، وقت شما بخیر

      برای انتقال شربت غلیظی که شما می فرمائید، پمپ دنده ای داخلی گزینه مناسبی است. اما اینکه از چه پمپ دنده ای با چه دور موتوری استفاده کنید باید مشخصات سیال خود و مقدار دبی لازم رو به ما بگید. برای تعیین غلظت سیال میتونید نمونه خود را به آزمایشگاه های سیالات که دستگاه ویسکوزیته متر دارند، بسپارید. برای راهنمایی بیشتر با ما تماس بگیرید.

    • 0
    • 17
    سلام، ماده ملاس مانند دارم که میخوام اون رو با پمپ دنده ای جابجا کنم. چه نوع پمپ دنده ای پیشنهاد می دهید و آیا موجود دارید؟ ممنون
    • کاربر سایت

      1402/11/16 11:14:04
      • 0
      • 18

      سلام جناب خراطی، وقت شما بخیر

      برای ملاس به دلیل اینکه غلظت بسیار زیاد است باید از دور موتور کم 200-300 دور بر دقیقه استفاده شود. مقدار دبی رو ذکر نکردید اما در صورتی که براتون مهم نیست، پمپ دنده ای ایران تولید سری GF 7 با دور موتور 300 پیشنهاد می شود. برای خرید و سفارش پمپ دنده ای تماس بگیرید.

    • 0
    • 21
    سلام و وقت بخیر. جناب بنده یک کارگاه شکلات سازی محلی دارم که در اونجا تخته های شکلات رو به شکل مذاب درمیاریم و بعد با کره گیاهی میکس میکنیم. اخر وقت هر روز که خط رو خاموش می کنم فرداش شکلاتای داخل پمپ سفت میشن و مشکل پمپاژ روز بعد پیش میاد. چه راهکاری پیشنهاد میدید؟
    • کاربر سایت

      1402/11/14 14:06:46
      • 0
      • 18

      سلام جناب سیامکی عزیز، وقت شما هم بخیر

      موادی مثل شکلات که ماهیتشون در دمای معمولی اتاق جامد است، برای پمپاژ نیاز به پمپ دنده ای از نوع ژاکت دار یا دوجداره دارند. پمپ دنده ای دوجداره مخصوص انتقال شکلات بوده و در پوسته بیرونی روغن داغ عبور می کند و شکلات رو به شکل مذاب در می اورد و از جامدشدن و در پی اون قفل شدن دنده های پمپ جلوگیری میکند. جهت مشاوره در زمینه خرید پمپ دنده ای شکلات مناسب کارگاه خود با شماره 02191304300 داخلی 226 تماس بگیرید.

    • 0
    • 21
    سلام و ادب، ما به تازگی گارگاه کرم و پماد ارگانیک و گیاهی با مجوزهای رسمی تاسیس کردیم. با یک راه انداز و دستگاه ساز صحبت کردیم و قراره ایشون خط ما رو راه بندازه. اما تجهیزات رو گفتیم خودمون خریداری میکنیم. پمپ دنده ای مناسب انتقال چنین سیالی هست و لطفا پیشنهاد کنین. متشکرم
    • کاربر سایت

      1402/11/01 10:10:00
      • 0
      • 22

      سلام جناب کرمانی عزیز، وقت جنابعالی بخیر

      خیلیم عالی خوشحال هستیم که خط تولید خود را راه اندازی می کنید. بله برای پمپاژ سیالات غلیظی مثل مواد آرایشی و بهداشتی پمپ دنده ای بهترین گزینه است. اما با اینحال برای انتخاب پمپ دنده ای مناسب باید مشخصات بیشتری از ویسکوزیته کرم، و مقدار دبی لازم را ذکر کنید. جهت راهنمایی، مشاوره و انتخاب پمپ دنده ای با کارشناس ما تماس بگیرید.

    • 1
    • 22
    سلام و احترام، برای انتقال قیر با دمای 150 درجه نیاز به پمپ دنده ای مناسب هست. لطفا پمپ مناسب را پیشنهاد دهید و در صورتی که موجود دارید قیمت را لطف کنید. سپاس
    • کاربر سایت

      1402/11/01 10:36:58
      • 0
      • 20

      سلام و وقت شما بخیر

      برای انتقال قیر بهترین گزینه پمپ دنده ای است. مقدار دبی انتقال قیر رو ذکر نکردید، ولی با این حال پمپ دنده ای ییلدیز که در سایت موجود است می توانید خریداری کنید. جهت دادن اطلاعات بیشتر با شماره 02191304300 داخلی 221 تماس بگیرید.

    • 1
    • 22
    سلام وقت بخیر/ روغن غلیظی داریم که با اسید سولفوریک ترکیب شده و میخوایم اونو پمپ کنیم. آیا پمپ دنده ای میتونه برای چنین روغنی استفاده بشه؟ ممنون
    • کاربر سایت

      1402/10/27 09:11:16
      • 0
      • 21

      سلام آقای مختاریان عزیز وقت شما هم بخیر

      بله پمپ دنده ای برای سیالات غلیظی مثل روغن گزینه ایده آلی هستند و به دلیل اینکه سیال به همراه اسید سولفوریک اسید باید پمپ دنده ای از جنس استیل ضد زنگ 316 باشد. پمپ دنده ای روتوفلوئید چنین قابلیتی دارد. برای دادن اطلاعاتی مثل هد و دبی با کارشناسان ما داخلی 226 شماره 02191304300 تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

    • 1
    • 20
    سلام و عرض ادب، یک سوال فنی داشتم از خدمتتون. توی واحد ما پمپ دنده ای ایران تولیدی داریم که برای انتقال روغنی خاص استفاده میشد. الان روغنی میخوایم پمپاژ کنیم که غلظتش بیشتره. حالا آیا دور موتور رو باید چجوری تنظیم کنیم که بازدهی بالا باشه؟ متشکرم
    • کاربر سایت

      1402/10/27 09:08:21
      • 0
      • 19

      سلام جناب جعفرزاده عزیز، وقت شما بخیر

      هر چقدر مقدار ویسکوزیته یا غلظت سیال بیشتر می شود باید دور موتور پمپ دنده ای را کاهش داد. برای اینکه بداینید چه دور موتوری مناسب سیال شماست باید اطلاعات بیشتری در خصوص مدل پمپ دنده ای ایران تولیدی که دارید و همچنین نوع سیال و غلظت آن به ما بدهید تا شما رو راهنمایی دقیق تری کنیم. لطفا با کارشناس ما تماس بگیرید.

    • 0
    • 22
    سلام و ادب، برای واحد خط تولید شامپو نیاز به پمپ دنده ای هست. قبلا پمپ اینترنال گیر بوده ولی به دلیل اینکه الان واحد رو داریم گسترش میدیم، برای انتقال مایع شامپو نیاز به پمپ های قوی تری داریم. نیاز به راهنمایی تخصصی دارم. متشکر
    • کاربر سایت

      1402/10/21 08:13:24
      • 1
      • 21

      سلام جناب فرهادیان گرامی، وقت جنابعالی بخیر

      برای انتقال مواد شوینده و سیالات غلیظی مثل شامپو بهترین گزینه پمپ های دنده ای هستند. جهت مشاوره تخصصی و راهنمایی در مورد پمپ دنده ای مناسب برای واحد تولیدی خود با کارشناسان متخصص ما به شماره 02191304300 داخلی 221 تماس بگیرید.

    • 1
    • 22
    سلام روز بخیر/ بنده فروشگاه روغن گیری کنجد و بادام زمینی و ... دارم. به دلیل فروش بالای محصولات، اخیرا نیاز به یه تجهیزی دارم که بتونم روغن کاکائو رو به محصولات مختلف ترکیب کنم. چه پمپی بکار می آید؟
    • کاربر سایت

      1402/10/21 08:00:21
      • 1
      • 22

      سلام آقای خبیری عزیز

      برای انتقال سیالات غلیظی مثل کاکائوی مایع بهترین گزینه پمپ دنده ای داخلی است. برای سفارش پمپ و راهنمایی بیشتر در مورد پمپ کاکائو با کارشناس ما داخلی 221 شماره 02191304300 تماس بگیرید.

    • 1
    • 23
    با سلام و وقت بخیر، بنده میخوام یک کارگاه تولید لبنیات راه اندازی کنم در حد کوچک و برای اینکه ماست چکیده رو پمپاژ کنم نیاز به پمپ دارم. مونو پمپ بهتره استفاده کنم یا پمپ دنده ای؟ ممنون
    • کاربر سایت

      1402/10/20 14:28:50
      • 1
      • 19

      سلام جناب سعادتی گرامی، وقت شما هم بخیر

      برای پمپاژ مواد غذایی مثل انواع لبنیات با توجه به غلظت آن ها می توان از پمپ دنده ای یا مونوپمپ استفاده کرد. با توجه به غلظت و میزان هد و دبی که نیاز دارید نوع پمپ مناسب انتخاب می شود. پیشنهاد می کنیم برای دادن اطلاعات دقیق تر و مشاوره با کارشناس ما داخلی 221 شماره 02191304300 تماس بگیرید.