سنجش آلودگی اشعه رادیو اکیتو مدل DT-9501 برند CEM

محدوده اندازه گیری :

Radiation dose rate : 0.01μSv/h - 1000μSv/h
Pulse dose rate : 0-4000cpm, 0-4000cps
Radiation dose accumulation total value : 0.001μSv – 9999Sv
Pulse dose accumulation total value : 0-9999

حساسیت : 

α- from 4.0 million volt MV
ß- from 0.2 million volt MV
γ- from 0.02 million volt MV
X – from 0.02 million volt MV

دقت : %15

تماس بگیرید
  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • محصولات مشابه
  • نظرات کاربران
  • سنجش آلودگی اشعه رادیو اکیتو مدل DT-9501 برند CEM

    دستگاه DT-9501 محصول کمپانی CEM با توانایی اندازه گیری مقدار انباشتگی ضبط بیشترین مقدار و آنالیز داده ها، برای سنجش آلودگی اشعه رادیو اکتیو دارای تاییدیه CE اروپا و دستگاه اسکن و اندازه گیری پرتو های رادیو اکتیو محصول کمپانی CEM می باشد. این دستگاه به صورت گسترده در تولیدات دارویی، آزمایشگاه ها، نیروگاه ها، ایستگاه های نجات،صنایع فلزی،تجیزات نفتی،حفاظت از محیط زیست و ... می باشد. دستگاه DT-9501 دارای سنسور گیجی، کیفیت نمایشگر بالا، اندازه گیری دینامیک و پویا، اندازه گیری چندین طیف موج، نمایش مقدار میانگین، نمایش انباشتگی اشعه ها، بلوتوث، آلارم، تنظیم اتوماتیک محدوده اندازه گیری، امکان ذخیره سازی بیش از 4000 گروه از داده ها و نیز امکان اتصال به کامپیوتر و نرم افزار است.  

    معرفی دستگاه

    1. سنسور چرخان تست اشعه  
    2. سوئیچ اندازه گیری امواج  
    3. نمایشگر   
    4. دکمه SETUP (برای تنظیم تاریخ، آلارم، صدای بوق، بلوتوث و ...)  
    5. دکمه Save برای ذخیره سازی داده ها  
    6. دکمه پاور و نور پس زمینه  
    7. دکمه تغییر واحد اندازه گیری (SV/h,R/h) 
    8. دکمه Enter
    9. دکمه Esc برای خروج  
    10. دکمه نشانگر میزان باتری باقی مانده  
    11. دکمه نمایشگر میزان انباشتگی SV  
    12. دکمه شمارش گر پالس CPS,CPM

    معرفی دستگاه

    جدول مشخصات فنی

    مشخصات فنی

    مشخصات فنی

    نحوه کار

    برای روشن کردن دستگاه ابتدا دکمه پاور دستگاه را به مدت دو ثانیه نگه دارید.سنسور چرخان دستگاه را متناسب با نوع منبعی که قصد اندازه گیری میزان تشعشع آن را دارید بر روی یکی از سه حالات هک شده تنظیم نمایید و سنسور صنعتی دستگاه را در جلوی منبع هدف به صورت افقی نگه دارید. برای روشن و یا خاموش کردن نور پس زمینه کافیست همین دکمه را یکبار فشار دهید.هر زمان که نیاز بود برای ثبت داده مورد نظر خود Save را فشار دهید. زمانی که مموری دستگاه به طور کامل پر شود دستگاه اولین گروه داده های ذخیره شده را پاک خواهد کرد و آخرین داده ثبت شده را جایگزین آن می کند. با استفاده از دکمه SV/h,R/h می توانید مقدار این دو کمیت و بارگراف آن را مشاهده نمایید. همچنین برای اندازه گیری SV دکمه SV را فشار دهید. برای تنظیم زمان بار دیگر همین دکمه را فشار دهید.زمان نشان داده توسط دستگاه به صورت پیش فرض 60 دقیقه می باشد. زمانی که در حالت تنظیم زمان قرار دارید دکمه SV را به مدت دو ثانیه نگه دارید. در این زمان دستگاه به شما عدد 060 را نمایش می دهد که به معنای 60 دقیقه است. دکمه دکمه تنظیم دیجیت ها را برای تنظیم دیجیت ها فشار دهید. بار دیگر همین دکمه را فشار داده تا هر دیجیت را به طور مستقل تغییر دهید. از دکمه Esc برای بازگشت و از دکمه های دکمه تغییر مقدار عددی و تغییر مقدار عددی برای تغییر مقدار عددی استفاده کنید. برای شمارش پالس ها دکمه CPS/CPM را سه بار متوالی فشار دهید.

    تنظیم زمان

    برای تنظیم زمان ابتدا دکمه Setup را فشار دهیدو سپس با استفاده از دکمه های تنظیم زمان و تنظیم زمان TIME را انتخاب کنید، زمانی که TIME انتخاب شود به صورت چشمک زن در می آید، برای تنظیم دکمه Enter را فشار داده و با دکمه های دکمه تنظیم زمان و دکمه تنظیم زمان ساعت را تنظیم نمایید،سپس دکمه Enter را فشار دهید و تنظیمات مربوط به دقیقه را انجام دهید، برای بار سوم دکمه Enter را فشار داده و تنظیمات مربوط به ثانیه را انجام دهید. به طور مشابه همین تنظیمات برای تاریخ وجود دارد.

    صدای بوق پالس

    برای خاموش و یا روشن نمودن صدای پالس Setup را فشار داده و آیکون صدای بوق پالس را انتخاب نموده و سپس آن را خاموش و یا روشن نمایید.

    تنظیمات آلارم

    برای تنظیم آلارم دکمه Setup را فشار دهید و ALM را انتخاب نمایید. سپس با استفاده از دکمه های تنظیمات آلارم و تنظیمات آلارم مقدار عددی را تغییر داده و با استفاده از دکمه Enter بین دیجیت ها جا به جا شوید.  

    بلوتوث

    برای روشن و خاموش کردن بلوتوث دکمه Setup را فشار داده و آیکون مربوط به بلوتوث را انتخاب نمایید.  

    Setup average time of radiation measurement

    برای تنظیم زمان اندازه گیری دکمه Setup را فشار داده و آیکون T را انتخاب نمایید. با استفاده از دکمه های تنظیمات زمان اندازه گیری و تنظیمات زمان اندازه گیری مقدار عددی را تغییر داده و با استفاده از دکمه Enter بین دیجیت ها جا به جا شوید.

  • مشخصات عمومی
    دسته بندی تجهیزات
    نشت یاب و آنالیز گاز احتراقی, ابزار دقیق, تجهیزات پرتابل
    نوع محصول
    سنسور غیر تماسی, گیج
    دسته بندی صنایع
    کاشی سرامیک, صنعت نفت و گاز،شیمی, صنعت دارویی،غذایی،بهداشتی, صنعت فلز و معادن, صنعت برق و نیروگاهی, صنعت ماشینکاری و مهندسی مکانیک
  • ایمیل(اختیاری):
    کد مقابل را وارد کنید ...