قطعات پمپ حلزونی اتا




  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین

 از جمله پمپ‌ های پرمصرف در کشاورزی، صنایع نفت و گاز، بوستر پمپ‌ های خانگی و بوستر پمپ‌ های آتشنشانی، پمپ‌های حلزونی یا پمپ‌ های ETA  است. مجموعه کالا صنعتی می‌تواند پمپ‌های حلزونی با برندهای‌ پمپ حلزونی پمپیران، پمپ حلزونی آبروان و پمپ حلزونی سهند پمپ تبریز را تامین و با قیمتی مناسب‌ تر از سایر مجموعه‌ها در اختیار مشتریان محترم قرار دهد.

پروانه پمپ آبروان

برای دریافت قیمت پمپ حلزونی و کاتالوگ پمپ حلزونی با کارشناسان ما در ارتباط باشید. یکی از مسائلی که همواره مورد توجه مهندسان بوده است، تعمیر و نگه‌ داری پمپ‌ های حلزونی است. گاهی اوقات تعمیر یا تعویض یک یا چند قطعه یدکی پمپ اتا یا پمپ حلزونی از نظر اقتصادی بسیار مناسب‌ تر از خرید پمپ جدید است. از آنجایی که برندهای پمپ اتا پمپیران، پمپ اتا آبروان و پمپ اتا سهند پمپ تبریز براساس یک استاندارد واحد ساخته می‌شوند، بنابراین قطعات یدکی مشترکی دارند. لیست کامل قطعات پمپ حلزونی یک نمونه از پمپ‌ های حلزونی در ذیل ذکر شده است.

محفظه حلزونی پمپ آبروان

خرید قطعات جانبی پمپ

برای مشاوره و خرید قطعات جانبی پمپ حلزونی می‌ توانید با کارشناسان بخش پمپ کالا صنعتی مشورت کنید. مجموعه کالا صنعتی علاوه بر تامین قطعات استاندارد مثل پروانه و پوسته چدنی (محفظه چدنی)، می‌تواند به صورت سفارشی با جنس‌های دیگر نیز برای مشتریان محترم کالا تامین کند. به عنوان مثال پروانه و محفظه حلزونی برنجی، برنزی و استیل ضد زنگ از جمله قطعات پر مصرف است. جنس برنج، برنز و استیل 316 معمولا برای سیالات با سختی زیاد یا آب شور استفاده می‌شود.

لیست قطعات پمپ حلزونی

لیست قطعات تشکیل دهنده پمپ حلزونی

محفظه حلزونی چدنی
پروانه چدنی
درپوش محفظه چدنی
پایه یاتاقان
محور فولادی
درپوش یاتاقان
بلبرینگ
بوش محافظ محور

عینکی
فشار دهنده
خنک کن
نخ گرافیتی
رینگ سایشی
واشر فنری
واشر تخت
واشر درپوش یاتاقان
واشر نسوز حلزونی
واشر داخل بوش
خار تخت
پیچ دوسر
مهره
پیچ سرشش گوش
پایه گونیا 

عیب یابی پمپ حلزونی

در هنگام استفاده از پمپ‌ های حلزونی ممکن است به عیب‌هایی برخورد شود که به صورت کلی شامل مورد ذیل است:

ایرادات احتمالی در پمپ

نرخ پمپاژ سیال کم شود.

موتور جریان یا بار بیش از حد تحمل می‌کند.

ایجاد فشار (هد) خروجی پمپ بیش از حد استاندارد.

افزایش دمای بلبرینگ یا رولبرینگ‌ ها در پمپ

ایجاد نشتی در پمپ

ایجاد نشتی در آب‌بند

ایجاد ارتعاشات در پمپ

افزایش دما در پمپ بیش از حالت استاندارد

بررسی ایرادات و نحوه آن

  1. پمپ تحت فشار معکوس کار کند: موجب کاهش دبی سیال کاری می‌شود. برای رفع این ایراد باید شیر خروجی باز شود تا روی نقطه کاری تنظیم شود. همچنین می‌توان از پروانه بزرگتر استفاده شود. سیستم از نظر وجود آلودگی و ناخالصی مورد بازدید قرار بگیرد.
  2. پمپ و لوله‌های رابط هواگیری نشده باشد: هواگیری شود. این ایراد موجب کاهش نرخ سیال کاری، ایجاد ارتعاش و افزایش دمای پمپ می‌شود.
  3. لوله مکش یا پروانه مسدود شود: برای رفع این ایراد که موجود کاهش نرخ دبی سیال کاری می‌شود باید رسوبات کاهش یابد.
  4. وجود هوا و حباب در مسیر لوله کشی: برای رفع این ایراد که موجود کاهش نرخ دبی سیال کاری می‌شود باید سیستم لوله کشی تغییر کند.
  5. ارتفاع مکش خیلی زیاد باشد یا (NPSH) کم باشد: کاهش دبی، وجود ارتعاش و افزایش دما در پمپ از مشکلات این ایراد است. تغییر سطح سیال، بررسی فیلترهای موجود در مسیر، بررسی اتلافات اصطکاکی و نصب پمپ در سطح پایین تر از روش‌های رفع این ایراد است.
  6. نفوذ هوا به داخل سیل و جهت چرخش اشتباه پمپ: این دو ایراد موجب کاهش دبی می‌شود. برای رفع ایراد اول تعویض آب‌ بند و برای رفع ایراد دوم بازدید سیستم موتور و کنترل لازم است.
  7. کاهش سرعت دورانی و ساییده شدن قطعات داخلی: ایراد اول موجب کاهش دبی و ایراد دوم علاوه بر کاهش دبی موجب ارتعاش بیش از حد در سیستم می‌شود. برای رفع ایراد اول بررسی سیستم کنترلی و بررسی ولتاژ توصیه می‌شود. تعویض قطعات ساییده شده تنها راه رفع ایراد دوم است.
  8. کاهش فشار خروجی در پمپ: کاهش دبی و وجود ارتعاش در پمپ از مشکلات این ایراد است. تنظیم نقطه کارکرد پمپ و تراش پروانه از روش‌های رفع این ایراد است.
  9. چگالی یا وسیکوزیته سیال از شرایط آب خالص بیشتر باشد: موتور جریان می‌کشد. برای انتخاب پمپ جدید با همکاران ما در کالا صنعتی مشورت کنید.
  10. عدم استفاده از سیل با جنس مرغوب: تغییر سیل لازم است. موجب نشتی می‌شود.
  11. عدم نصب دقیق عینکی: تنظیم مجدد لازم است. موتور بیش از حد بار می‌کشد. ارتعاش در پمپ ایجاد می‌شود.
  12. سرعت دورانی زیاد پمپ: تنظیم مجدد موتور و سیستم کنترلی لازم است. فشار بیش از در پمپ و جریان بیش از حد کشیدن موتور.
  13. خرابی آب بند: تنظیم و تعویض آب بند. در پمپ نشتی ایجاد می‌شود.
  14. ساییده شدن بوش محور پمپ: تنظیم و تعویض بوش. در پمپ نشتی ایجاد می‌شود.
  15. ایجاد ارتعاش در پمپ: همراستا کردن پمپ، تنظیم و بالانس پروانه، بررسی شرایط مکش و تنظیم فشار خروجی از روش‌های رفع ایراد است.
  16. عدم همراستایی پمپ و موتور: تنظیم مجدد پمپ و موتور از دیدگاه شاسی و کوپلینگ. در صورت عدم رفع این اشکال در سیستم ارتعاشات زیادی ایجاد می‌شود، آب بند دچار نشتی می‌شود و دمای بلبرینگ زیاد می‌شود.
  17. روتور از بالانس خارج شده باشد یا بلبرینگ‌ها معیوب شده باشد: به ترتیب تعویض پروانه و تعویض بلبرینگ توصیه می‌شود. وجود ارتعاش در پمپ موجب وجود این دو ایراد می‌شود.
  • سوالات متداول
ایمیل(اختیاری):
کد مقابل را وارد کنید ...