رولبرینگ استوانه‌ای FAG

گروه شفلر (شرکت FAG)

گروه و شرکت شفلر یک شرکت آلمانی است. این شرکت محصولات خود را در دو برند FAG و INA در بازار عرضه می‌کند. محصولات FAG از باکیفیت‌ترین بلبرینگ‌ و رولبرینگ های دنیا است که همواره جزو برندهای محبوب دنیا بوده است. این رولبرینگ ها، به عنوان رولبرینگ های استوانه ای تک ردیفه شناخته می شود.

لوگو FAG

ویژگی‌های رولبرینگ های استوانه‌ای تک ردیفه با قفس گروه شفلر (FAG)

  1. رولبرینگ تحت بارهای شعاعی بسیار بالایی قرار می‌گیرند.
  2. نه تنها نیروهای شعاعی زیاد، بلکه بارهای محوری از یک یا هر دو جهت نیز توسط تحمل شوند.
  3. چیدمان با استحکام بسیار بالایی دارند.
  4. جابجایی محوری شفت نسبت به محفظه را جبران می‌کنند.
  5. بارهای شعاعی بالا و سرعت‌های بسیار بالا را تحمل می‌کنند.
  6. رولبرینگ ها قابلیت جدا شدن دارند و نصب آن‌ها راحت‌تر است.

طراحی رولبرینگ

رولبرینگ های استوانه‌ای تک ردیفه با قفس FAG در طرح‌ های زیر موجود است:

  1. نوع NU
  2. نوع N
  3. نوع NJ
  4. نوع NUP
  5. رولبرینگ X-life

رولبرینگ های تک ردیفه استوانه‌ای قفس دار جزء گروه رولبرینگ های شعاعی هستند. بر خلاف توپ، غلتک دارای سطح تماس بزرگتر عمود بر محور غلتک است. در نتیجه، می‌تواند نیروهای بالاتری را منتقل کند، استحکام بیشتری دارد و قطر عناصر غلتشی کمتری را تحت بار یکسان می‌دهد. رولبرینگ های تک ردیفی شامل رینگ خارجی، رینگ داخلی و قفس‌هایی هستند که با تعداد زیادی غلتک استوانه‌ای نصب شده‌اند. برای اطلاع از آخرین قیمت رولبرینگ و موجودی با کارشناسان کالا صنعتی در ارتباط باشید.

نوع NU

در رولبرینگ های نوع NU، رینگ خارجی دارای دو لبه سفت و سخت است، در حالی که رینگ داخلی بدون لبه است. در نتیجه، جابجایی محوری شفت نسبت به محفظه در هر دو جهت و در محدوده خاصی امکان پذیر است. در طول حرکت چرخشی، جبران طول بدون محدودیت در رولبرینگ بین غلتک‌ها و مسیر غلتش بدون دنده اتفاق می‌افتد و بنابراین عملاً از اصطکاک عاری است. این رولبرینگ ها به عنوان یاتاقان‌های غیر مکان یابی استفاده می‌شوند، یعنی نمی‌توانند شفت را به صورت محوری در هر جهت هدایت کنند.

رولبرینگ nu FAG

نوع N

رولبرینگ های استوانه‌ای نوع N دارای دو لبه سفت و سخت در رینگ داخلی هستند، در حالی که رینگ خارجی بدون لبه است. به دلیل عدم وجود لبه، جابجایی محوری شفت نسبت به محفظه در هر دو جهت داخل رولبرینگ امکان پذیر است. رولبرینگ های نوع N به عنوان یاتاقان‌های غیر مکان یابی استفاده می‌شوند، یعنی نمی‌توانند محور را در هر دو جهت هدایت کنند.

رولبرینگ N FAG

ادامه متن در پایین صفحه ...



  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین

نوع NJ

رولبرینگ های نوع NJ دارای دو لبه در رینگ خارجی و یک لبه در رینگ داخلی هستند. با این رولبرینگ های استوانه‌ای، جابجایی محوری شفت نسبت به محفظه فقط در یک جهت امکان‌پذیر است. رولبرینگ های نوع NJ به عنوان یاتاقان‌های نیمه مکان یابی استفاده می‌شوند، یعنی می‌توانند شفت را به صورت محوری در یک جهت هدایت کنند.

رولبرینگ NJ FAG

نوع NUP

رولبرینگ های استوانه‌ای از نوع NUP دارای دو لبه در رینگ خارجی و همچنین یک لبه سفت و یک واشر دنده شل در رینگ داخلی می‌باشد. با این رولبرینگ های استوانه‌ای،جابجایی محوری بین شفت و محفظه امکان پذیر نیست. رولبرینگ های نوع NUP به عنوان یاتاقان‌های مکان یابی استفاده می‌شوند، یعنی می‌توانند محور را در هر دو جهت هدایت کنند.

رولبرینگ NUP FAG

رولبرینگ های کیفیت بالای X-LIFE

رولبرینگ های استوانه‌ای تک ردیفی با قفس تا قطر خارجی D = 320 میلی‌متر به عنوان رولبرینگ های X-life عرضه می‌شوند. این رولبرینگ ها عملکرد بسیار بالاتری نسبت به رولبرینگ های استوانه‌ای استاندارد دارند.

رولبرینگ X-LIFE

مزایا رولبرینگ استوانه‌ای X-life

  • توزیع بار مطلوب‌تر در رولبرینگ و در نتیجه ظرفیت تحمل بار دینامیکی بالاتر رولبرینگ ها
  • بار حد خستگی بالاتر
  • تولید گرمای کمتر در رولبرینگ
  • مصرف روانکار کمتر و در نتیجه فواصل نگهداری طولانی‌تری در صورت انجام روغنکاری مجدد
  • طول عمر عملیاتی رولبرینگ ها به طور قابل اندازه گیری بیشتر است
  • امنیت عملیاتی بالا
  • سازگار با محیط زیست

از آنجایی که رولبرینگ استوانه‌ای X-life دارای ابعاد مشابه با رولبرینگ های استاندارد مربوطه هستند، دومی را می‌توان بدون هیچ مشکلی با رولبرینگ های X-life با کارایی بالاتر جایگزین کرد. از این رو می‌توان از مزایای اصلی X-life برای آرایش رولبرینگ های موجود با رولبرینگ های استاندارد نیز استفاده کرد. در نتیجه، این مزایا کارایی کلی موقعیت رولبرینگ را به طور قابل توجهی بهبود می‌بخشد و در نتیجه باعث افزایش پایدار در کارایی ماشین و تجهیزات می‌شود. رولبرینگ استوانه‌ای X-life شامل پسوند XL در نامگذاری می‌شود.

کاربرد رولبرینگ های استوانه‌ای FAG

رولبرینگ های استوانه‌ای X-life به دلیل ویژگی‌های فنی خاص خود بسیار مناسب هستند، به عنوان مثال، برای کاربردهای زیر مناسب است:

  1. صنایع سنگین (تولید فولاد)
  2. انتقال نیرو (مهندسی گیربکس)
  3. ماشین آلات پردازش و ماشین آلات ساختمانی
  4. توربین‌های بادی (کاربردهای گیربکس صنعتی)

ظرفیت حمل بار

بسته به نوع، رولبرینگ‌های استوانه‌ای تک ردیفی می‌توانند نه تنها نیروهای شعاعی بسیار زیاد، بلکه بارهای محوری بالا را در یک یا هر دو طرف تحمل کنند:

  • انواع N و NU فقط می‌توانند بارهای شعاعی را پشتیبانی کنند. اگر رولبرینگ های NU با یک رینگ مقطع L ترکیب شوند، می‌توانند بارهای محوری را در یک طرف تحمل کنند.
  • نوع NJ می‌تواند بارهای محوری در یک طرف و بارهای شعاعی را تحمل کند. اگر این نوع با یک رینگ مقطع L ترکیب شود، می‌تواند بارهای محوری را در دو طرف تحمل کند.
  • نوع NUP می‌تواند بارهای محوری را در هر دو طرف و بارهای شعاعی را تحمل کند.

بلبرینگ‌ های دارای پسوند E دارای مجموعه غلتکی با ظرفیت بالاتر هستند و بنابراین برای ظرفیت حمل بار بسیار بالا طراحی شده‌اند.

روانکاری

رولبرینگ های استوانه‌ای تک ردیفه با قفس روانکاری نشده‌اند. آن‌ها باید با روغن یا گریس روغن کاری شوند. هنگام استفاده از رولبرینگ ها با قفس‌های پلاستیکی، در صورت استفاده از روغن‌های مصنوعی، گریس‌های روان‌کننده با پایه روغن مصنوعی یا روان‌کننده‌های حاوی نسبت بالایی از افزودنی‌های EP، سازگاری بین روان‌کننده و مواد قفس باید تضمین شود.

آب بندی

رولبرینگ ها باز هستند و آب بندی نشده‌اند. یعنی آب بندی موقعیت رولبرینگ باید در ساخت و ساز مجاور انجام شود. موارد مهم هنگام آب بندی موقعیت رولبرینگ عبارت اند از:

  1. رطوبت و آلودگی‌های ناشی از ورود به بلبرینگ
  2. خروج روان کننده از رولبرینگ

محدوده دما

دمای کار رولبرینگ ها با موارد زیر محدود می‌شود:

  1. ثبات ابعادی رینگ‌های رولبرینگ های استوانه‌ای
  2. قفس
  3. روان کننده

دمای کار احتمالی رولبرینگ های استوانه‌ای تک ردیفه در جدول زیر نشان داده شده است.

دمای عملیاتی رولبرینگ های استوانه‌ای تک ردیفه
با قفس پلی آمید PA66 با قفس برنجی یا ورق فولادی
30- درجه سانتی گراد تا 120+ درجه سانتی گراد 30- درجه سانتی گراد تا 150+ درجه سانتی گراد

قفس‌ها

تقریباً دو سوم رولبرینگ های استوانه‌ای Schaeffler با قفس عرضه می‌شوند. برای کاربردهای استاندارد، مواد قفسه مورد استفاده اساساً پلاستیک، برنج و ورق فولادی هستند. تعداد زیادی از انواع و اندازه‌های قفس با استفاده از این سه ماده طراحی شده است.

قفس پلاستیکی

قفس پلاستیکی بسیار همه کاره TVP2 قفس استاندارد برای رولبرینگ های تا قطر متوسط است. در مقایسه با قفس‌های فلزی، دارای طیف وسیعی از مزایا است.

مزایای قفس پلاستیکی

جرم کم، صداهای در حال اجرا کم به دلیل میرایی خوب، خاصیت ارتجاعی بالا، ویژگی‌های تریبولوژیکی خوب با عناصر نورد فولادی و ویژگی‌های عملکرد اضطراری بسیار خوب. بنابراین این قفس برای کاربردهایی که امکان استفاده از قفس پلاستیکی را فراهم می‌کند، انتخاب خوبی است. این قفس‌های پلاستیکی با توجه به ویژگی‌های مثبت گسترده خود، اکنون در میلیون‌ها رولبرینگ و بلبرینگ و کاربرد مورد استفاده قرار می‌گیرند.

قفس برنجی

طرح کلاسیک قفس برنجی دو تکه میله پرچ شده M1 است. این شامل یک قفس به اصطلاح شانه و یک پوشش قفس است. قطعات قفس با استفاده از پرچ داغ به هم متصل می‌شوند، جایی که پین پرچ در شانه قفس ادغام می‌شود.

مزایای قفس برنجی

قفس برنجی MPAX یا MPBX برای شرایط سخت در نظر گرفته شده است، مانند سرعت‌های بالا و شتاب‌های شعاعی که در آرایش‌های رولبرینگ دنده سیاره‌ای رخ می‌دهند. هندسه بهینه و جرم به حداقل رسیده اجازه می‌دهد تا دمای کار کمتری نسبت به قفس‌های برنجی قابل مقایسه داشته باشد. قفس‌ها در نوع هدایت دنده‌ها متفاوت هستند. Cage MPAX روی دنده رینگ خارجی و MPBX قفس روی دنده رینگ داخلی هدایت می‌شود. برای کاربردهایی که نیاز به افزایش مقاومت در برابر دما، روانکاری خوب و پایداری هندسی بالای قفس دارند، یک رولبرینگ با قفس ورق فولادی اغلب مقرون به صرفه‌ترین راه حل است. در جدول زیر با توجه به شرایط موجود قفس‌های FAG نشان داده شده است و برای هر شرایط قفس‌ها مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

شاخص قفسه

TVP2

قفسه TVP2

M1

قفسه M1

JP3

قفسه JP3

MPAX

قفسه MPAX

MPBX

قفسه MPBX

تعداد بالای عناصر غلتان + + + + +
سختی قفس شعاعی بالا - +++ + +++ +++
جرم کم +++ - + - -
عملکرد اضطراری مناسب (مورد آسیب) - +++ + +++ +++
صدای کم +++ + + + +
شتاب معمولی + + + +++ +++
ارتعاشات قوی + + + +++ +++
روغن کاری مجدد - - +++ + +
سازگاری روانکار - + +++ + +
دمای بیشتر از 120 درجه سانتی گراد - + +++ + +
نوسانات زیاد دما - + +++ + +
  • سوالات متداول
ایمیل(اختیاری):
کد مقابل را وارد کنید ...