مولتی فانکشن کالیبراتور

مولتی فانکشن کالیبراتور ها ، از جمله پر کاربردترین ابزار کالیبراسیون هستند. آنها حول یک آرایه پیچیده از لوازم الکترونیکی طراحی شده اند که بسته به محدوده عملکردهایی که یک مدل خاص شامل می شود، ممکن است قادر به خواندن و منبع یابی سیگنال های ولتاژ، جریان، فرکانس و مقاومت تقریباً از هر منبعی باشد. ترکیب این تطبیق پذیری با اتصالات فرآیندی مناسب، کالیبراتورهای فرآیند چند منظوره یا همان مولتی فانکشتن کالیبراتور را قادر می سازد تقریباً هر دستگاهی را که از آن سیگنال ها به عنوان ورودی یا خروجی استفاده می کند، کالیبره کنند. بنابراین کالیبراتورهای چند منظوره یا مولتی کالیبراتور می توانند کار کالیبراتور فشار، کالیبراتور دما، لوپ کالیبراتور و موارد دیگر را انجام دهند.

تنظیم

ابزار دقیق فرآیند، از ساده ترین تا پیچیده ترین ابزار، نیاز به کالیبراسیون صنعتی و نگهداری دوره ای دارد تا اطمینان حاصل شود که درست کار می کند. رانش، عوامل محیطی، منبع الکتریکی، افزودن اجزا به یک حلقه خروجی و تغییرات فرآیند همگی می توانند باعث از دست دادن دقت ابزارهای پردازش شوند. فقط با کالیبره کردن آن ابزار می توان از صحت اطمینان حاصل کرد. کالیبراسیون مقایسه بین دو دستگاه است. اولین وسیله، واحدی است که باید کالیبره شود، که اغلب واحد تحت آزمایش نامیده می شود. دستگاه دوم کالیبراتور است که به یک استاندارد با دقت مشخص ثابت شده است. به طور معمول، کالیبراسیون یک ابزار شامل بررسی چندین نقطه در سراسر محدوده یک ابزار است. هنگامی که دقت دستگاه آزمایش شد، می توان تنظیماتی را انجام داد تا آن را به حد تحمل برساند.




  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین

استاندارد کالیبراسیون

استانداردهای کالیبراسیون شامل هر منبعی است که بتواند نقطه مرجع شناخته شده ای را ارائه دهد که دقت یک ابزار را بتوان با آن مقایسه کرد. استانداردهای کالیبراسیون می توانند بسیار متفاوت باشند. آنها می توانند شامل محلول های آماده شده با pH خاص برای کالیبراسیون pH متر باشند. آنها همچنین شامل بلوک هایی با ضخامت مشخص هستند که می توان از آنها ضخامت سنج ها را کالیبره کرد. همه استانداردها به یک اندازه ایجاد نمی شوند. در حالی که همه استانداردها دارای دقت شناخته شده ای هستند، برخی از آنها وجود دارند که به عنوان استانداردهای اولیه شناخته می شوند که بالاترین سطح دقت را برای یک پارامتر خاص دارند. استانداردهای اولیه با تکیه بر فناوری‌های اندازه‌گیری با استفاده از ثابت‌های فیزیکی اساسی که جابجا نمی‌شوند، به دقت بالایی دست می‌یابند. به عنوان مثال، مقدار ولت توسط اثر جوزفسون تعریف می شود که دقت آن 1 قسمت در میلیارد است. این مقادیر ثابت عدم قطعیت را به حداقل می رساند و استانداردهای اولیه را به دقیق ترین ابزار کالیبراسیون تبدیل می کند.

پارامترهای دقت کالیبراسیون

اگر چه دقت کالیبراتورها بسته به مدل و پارامترهای اندازه گیری بسیار متفاوت است، اما می توان آنها را تقریباً به سه گروه طبقه بندی کرد:

  1. استانداردهای صنعتی که به عنوان استانداردهای میدانی نیز شناخته می شوند، به عنوان یک قاعده کلی، دقتی 4 برابر بیشتر از ابزار کالیبره شده دارند، اگرچه این ضریب مقیاس بسته به صنعت متفاوت است. اینها برای بررسی نقطه ای حسگرها در نقطه استفاده به جای محیط آزمایشگاهی مفید هستند.
  2. استانداردهای ثانویه که به عنوان استانداردهای آزمایشگاهی نیز شناخته می شوند، دقت بیشتری نسبت به استانداردهای میدانی ارائه می دهند و برای کالیبراسیون استانداردهای میدانی استفاده می شوند.
  3. استانداردهای اولیه بالاترین دقت کالیبراسیون را ارائه می دهند. استانداردهای اولیه برای کالیبره کردن استانداردهای ثانویه استفاده می شود.

قابلیت ردیابی

برای بهبود کیفیت کالیبراسیون به سطوح قابل قبول برای سازمان های خارجی، به طور کلی مطلوب است که کالیبراسیون و اندازه گیری های بعدی قابل ردیابی با استانداردهای بین المللی شناخته شده باشد. ایجاد قابلیت ردیابی با مقایسه رسمی با استانداردی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم با استانداردهای ملی (مانند NIST در ایالات متحده آمریکا)، استانداردهای بین‌المللی یا مواد مرجع تایید شده مرتبط است، انجام می‌شود.

کاربرد مولتی فانکشن کالیبراتور

مزیت مولتی فانکشن کالیبراتور ها ، توانایی آنها در خواندن و منبع تعدادی سیگنال ورودی و خروجی مانند ولتاژ، جریان، فرکانس و مقاومت است. از آنجایی که این سیگنال ها در برنامه های کاربردی بسیار رایج هستند، این توانایی امکان استفاده از کالیبراتور فرآیند چند منظوره را برای کالیبره کردن اکثر ابزارهای فرآیندی فراهم می کند. روش دقیق کالیبراسیون به نوع ابزار کالیبره شده بستگی دارد. برای برخی از ابزارها مانند نمایشگرها و کنترلرها از کالیبراتور برای منبع یا شبیه سازی سیگنالی استفاده می شود که توسط واحد تحت آزمایش خوانده می شود. از آنجایی که سیگنال ارسال شده توسط کالیبراتور از دقت مشخصی برخوردار است، هر گونه اختلاف خطای واحد مورد آزمایش است. سپس واحد مورد آزمایش را می توان تا زمانی که مقدار صحیح را نشان دهد تنظیم کرد. از سوی دیگر، سنسورها و فرستنده‌ها را می‌توان تحت شرایط آزمایش قرار داد - به عنوان مثال یک سنسور فشار که از طریق یک پمپ دستی به آن فشار وارد می‌کند - و کالیبراتور چند منظوره یا مولتی فانکشن تنظیم شده است تا سیگنال ارسال شده در آن شرایط را بخواند. مجدداً، دقت با مقایسه بین فشار اعمال شده و سیگنال ارسال شده توسط سنسور صنعتی به راحتی تعیین می شود. اغلب، استفاده از کالیبراتور فرآیند چند منظوره یا مولتی فانکشن به مقدار کمی بیشتر از کالیبراتور و سرنخ های آزمایشی نیاز دارد. برخی از برنامه ها ممکن است به ماژول های تست یا لوازم جانبی دیگر مانند هند پمپ نیاز پیدا کند.

کاربردهای کالیبراسیون فشار

چند نمونه از کاربردهای کالیبراسیون شامل انواع سیگنال های مختلف

  1. ولتاژ: سیگنال های ولتاژ در برنامه های کاربردی بسیار رایج هستند. آنها در فشار، سطح، کیفیت آب، رطوبت، سرعت هوا و بسیاری کاربردهای دیگر یافت می شوند.
  2. جریان: مانند ولتاژ، جریان یک سیگنال بسیار رایج است. همچنین برای حلقه‌های جاری موجود در طیف گسترده‌ای از برنامه‌های ضبط‌ کننده و دیتالاگر یکپارچه است.
  3. فرکانس: سیگنال های فرکانس اغلب در برنامه هایی استفاده می شود که از خروجی پالس استفاده می کنند. این شامل فلومترها و شمارنده ها می شود.
  4. مقاومت: سیگنال‌های مقاومت معمولاً در کاربردهای دمایی شامل RTD و ترمیستورها یافت می‌شوند.

نحوه ی انتخاب مولتی فانکشن

  1. تجهیزاتی که می خواهید کالیبره کنید از چه نوع سیگنالی استفاده می شود؟
  2. واحدهای مورد آزمایش چه پارامترهای اندازه گیری دارند؟
  3. کالیبراسیون کجا انجام خواهد شد؟ آزمایشگاه؟ میدان؟
  4. چه سطحی از دقت مورد نیاز است؟
  5. آیا پروتکل های ارتباطی مورد نیاز است؟
  6. در صورت وجود، چه نوع آداپتورهایی برای اتصال دستگاه تحت آزمایش به کالیبراتور مورد نیاز است؟
  7. آیا گواهی کالیبراسیون لازم است؟ کدام یک؟ 
  • سوالات متداول
ایمیل(اختیاری):
کد مقابل را وارد کنید ...