فلومتر جا به جایی مثبت

فلومتر جا به جایی مثبت یا دبی سنج های جابجایی مثبت تنها فناوری اندازه گیری جریان برای اندازه گیری مستقیم حجم سیالی است که از جریان سنج عبور می کند. این امر با به دام انداختن محفظه ای از مایع بین اجزای دوار که در یک محفظه با دقت بالا قرار دارند ، به دست می آید. این را می توان با پر کردن مکرر یک لیوان با مایع و ریختن محتویات آن در پایین دست در حالی که تعداد دفعات پر شدن لیوان را شمارش می کنید ، مقایسه کرد.

سرعت چرخش روتور متناسب با سرعت جریان است ، زیرا جریان سیال باعث چرخش می شود. در جریان سنج های الکترونیکی اجزای دوار حاوی آهن ربا هستند که گزینه های مختلف حسگر واقع در خارج از محفظه سیال را فعال می کند. جریان سنج های مکانیکی برای چرخاندن یک اتصال مغناطیسی یا یک چرخ دنده مستقیم متصل به شمارنده مکانیکی به چرخش متکی هستند. در اصل ، جریان سنج جابجایی مثبت نیازی به انرژی خارجی مانند برق ندارد. جریان از تعداد دورهای یک روتور (های) فعال شده توسط انرژی سیال محاسبه می شود. به طور کلی ، جریان سنج جابجایی مثبت اندازه گیری دقت بالایی را ارائه می دهد و برای جمع کردن جریان جریان مناسب است. بر این اساس از آن در انواع مختلف برنامه ها از جمله ابزارهای صنعتی استفاده می شود. به ویژه ، از آنجا که استفاده از آنها برای معاملات مشمول مالیات فرآورده های نفتی توسط آژانس مالیاتی ملی در ژاپن تأیید شده است ، جریان سنج جابجایی مثبت نقش مهمی را در زمینه انتقال حضانت به عهده گرفته اند.

مزایا جریان سنج جابجایی مثبت

دقت

چرخش مترهای جابجایی مثبت 

یکی از مزایای اصلی استفاده از جریان سنج PD ، دقت بالایی است که آنها ارائه می دهند ، دقت بالای اجزای داخلی به این معنی است که فاصله بین صفحات آب بندی به حداقل می رسد. هرچه این فاصله ها کوچکتر باشد ، به میزان دقت بالا مربوط می شود. فقط مایعی که بتواند این مهر و موم را دور بزند محاسبه نمی شود ، این حالت به عنوان "بای پس" یا "لغزش" شناخته می شود. مزیت دیگر توانایی جریان سنج ها برای پردازش طیف وسیعی از ویسکوزیته ها است و غیر معمول نیست که در حین پردازش مایعات با ویسکوزیته بالا ، دقت بالاتری را تجربه کنیم ، صرفاً به دلیل کاهش بای پس. هنگام در نظر گرفتن و مقایسه صحت جریان سنج ، مهم است که هم از "خطی بودن" یعنی از قابلیت اندازه گیری دقیق جریان در نسبت کامل دور برگشت ، و هم از نظر "تکرارپذیری" ، توانایی دقیق ماندن در یک تعداد تا چرخه ها ، آگاه باشیم. این ناحیه دیگری است که در آن جریان سنج های PD برتری دارند ، تکرارپذیری 0.02٪ و 0.5٪ خطی استاندارد هستند.




  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین

قابلیت اطمینان

اگر جریان سنج صحیح برای یک برنامه انتخاب شده باشد ، می توان انتظار داشت سالها بدون خطا کار کند. اغلب مترها برای سرویس و کالیبراسیون مجدد ارسال می شوند که 10 سال و بیست سال استفاده مداوم در این زمینه انجام شده است. این قابلیت اطمینان تا حد زیادی به این دلیل است که این فناوری اثبات شده بیش از 60 سال است که مورد استفاده قرار می گیرد و باعث می شود پیشرفت های عمده در زمینه های تریبولوژی متمرکز شود و با هزینه مناسب به دقت مورد نیاز دست یابد.

کاهش هزینه تعمیر و نگهداری 

جریان جابجایی مثبت برای فرآیندهای صنعتی

سطح نگهداری توصیه شده به شدت تحت تأثیر برنامه است. به عنوان مثال ، اگر یک جریان سنج در حال پردازش سیالی است که خاصیت روان کنندگی یعنی روغن را نشان می دهد ، تعمیر و نگهداری معمول را می توان عملاً حذف کرد. اگر سیال دارای خاصیت روانکاری بسیار ضعیفی است ، بهتر است شرایط توزیع را با توزیع کننده خود در میان بگذارید. بسیار غیرمعمول است که هرگونه تعمیر و نگهداری در جریان سنج PD مکرر از سایر تجهیزات در همان سیستم باشد و می توان برنامه ریزی کرد که همزمان انجام شود و زمان خرابی را به حداقل برساند.

خلاصه مزایا

  1. سطح دقت بالا (0.5 as به طور استاندارد) سطح بالاتر دقت در صورت درخواست
  2. قابلیت پردازش طیف وسیعی از ویسکوزیته های مایع <1 cP -> 500000 cP
  3. تعمیر و نگهداری کم
  4. قابلیت فشار بالا
  5. نسخه های الکترونیکی و مکانیکی موجود است
  6. در دسترس بودن قطعات یدکی

محدودیت ها و ملاحظات

عدم توانایی در سیالات دارای اسلاری

در حالی که جریان سنج های PD بسیار قوی هستند ، محدودیت هایی در استفاده از آنها وجود دارد. اولاً نباید از آنها برای مایعات حاوی ذرات بزرگ استفاده کرد ، مگر اینکه بتوان آنها را قبل از ورود مایع به محفظه اندازه گیری فیلتر کرد. آنها همچنین برای کاربردهایی که محفظه های بزرگ هوا در داخل سیال وجود دارد مناسب نیستند. با این حال حذف کننده های هوا برای این برنامه ها در دسترس هستند. هنگام استفاده از جریان سنج جابجایی مثبت ، مطمئن شوید که حباب های گاز از جریان، جریان مایع خارج می شوند. اندازه گیری جریان با حباب های موجود بیشتر از جریان مایع واقعی خواهد بود زیرا حجم حباب ها مانند یک حجم مایع اندازه گیری می شود. بنابراین ، وجود حباب های گاز و (به ویژه) وجود مقدار متفاوتی از حباب های گاز می تواند بر اندازه گیری های جریان مرتبط با جریان سنج های جابجایی مثبت تأثیر منفی بگذارد. ممکن است برای از بین بردن حباب ها و کاهش این مشکل به یک دستگاه حذف گاز نیاز باشد.

افت فشار

عامل دیگری که نیاز به توجه دارد افت فشار ناشی از جریان سنج PD است. اگرچه اینها حداقل هستند ، اما باید در محاسبات سیستم نیز مجاز باشند. همانطور که در بالا ذکر شد هنگام پردازش مایعات با خاصیت روانکاری ضعیف ، توصیه می شود از توزیع کننده خود مشاوره بگیرید. گزینه های مختلف مواد برای این برنامه ها در دسترس است.  افت فشار زیاد در جریان سنج می تواند باعث خرابی زودرس یا یاطاقان یا مهر و موم شود. بنابراین ، اکثر جریان سنج های جابجایی مثبت دارای حداکثر افت فشار هستند که برای محدود کردن سایش بلبرینگ جابجایی مثبت به سطوح معقول در نظر گرفته شده است. عملکرد فلومتر بالاتر از محدوده افت فشار فلومتر می تواند منجر به سایش زودرس بلبرینگ و خرابی فلو متر سنج شود. توجه داشته باشید که اندازه جریان سنج ممکن است برای کاهش افت فشار در این برنامه ها افزایش یابد. این می تواند هزینه را به میزان قابل توجهی افزایش دهد ، اما عدم رعایت این مشخصات می تواند در برخی از برنامه ها حتی گرانتر باشد.

نحوه عملکرد فلومترهای جابجایی مثبت

فناوری جریان سنج جابجایی مثبت تنها فناوری اندازه گیری جریان است که مستقیماً حجم سیال عبوری از جریان سنج را اندازه گیری می کند. جریان سنج های جابجایی مثبت با گیرکردن مکرر سیال به منظور اندازه گیری جریان آن به این امر دست می یابند. این فرایند را می توان تصور کرد که قبل از ریختن محتویات به پایین دست ، یک سطل را مایع پر می کنید. تعداد دفعات پر و خالی شدن سطل نشان دهنده جریان از طریق فلومتر است. بسیاری از هندسه های جریان سنج جابجایی مثبت در دسترس هستند. گیر افتادن معمولاً با استفاده از قطعات چرخشی انجام می شود که مهرهای متحرک را بین یکدیگر و/یا بدنه جریان سنج تشکیل می دهند.

در بیشتر طرح ها ، قطعات دوار دارای تحمل محکمی هستند بنابراین این مهر و موم ها می توانند از عبور سیال بدون اندازه گیری (لغزش) از جریان سنج جلوگیری کنند. در برخی از طرح های جریان سنج با جابجایی مثبت ، از بلبرینگ برای پشتیبانی از قطعات دوار استفاده می شود. چرخش را می توان به صورت مکانیکی یا با تشخیص حرکت یک قسمت دوار حس کرد. هنگامی که سیال بیشتری در حال جریان است ، قطعات چرخان نسبتاً سریعتر می چرخند. فرستنده سیگنال تولید شده توسط چرخش را برای تعیین جریان سیال پردازش می کند. برخی از جریان سنج های جابجایی مثبت دارای ثبت مکانیکی هستند که کل جریان را در یک صفحه محلی نشان می دهند. جریان سنج های جابجایی مثبت را می توان روی مایعات تمیز ، بهداشتی و خورنده مانند آب و غذاها و برخی گازها اعمال کرد. معمولاً هنگامی که دقت بالایی با قیمت مناسب مورد نیاز است ، بهترین کاربرد را دارد. PD مترها 8 درصد از فروش جهانی فلومترها را نشان می دهند.

کاربرد

 

این جریان سنج را می توان برای مایعات تمیز ، بهداشتی و خورنده مانند آب و غذاها و برخی گازها استفاده کرد. مصالح ساختمانی مهم است زیرا مقدار کمی خوردگی یا سایش می تواند به سطوح آب بندی آسیب برساند و بر دقت اندازه گیری تأثیر منفی بگذارد. علاوه بر این ، باید به تمام قسمتهای خیس شده ، از جمله بدن ، قطعات چرخان ، یاتاقان و واشر توجه شود. بسیاری از جریان سنج های جابجایی مثبت در مناطق آب شهری برای اندازه گیری مصرف آب مسکونی استفاده می شود. با در نظر گرفتن میلیون ها خانه و آپارتمان با سرویس آب اندازه گیری شده ، این برنامه شاید یکی از بیشترین کاربردهای جریان سنج های جابجایی مثبت در سراسر جهان باشد. کاربردهای مایع خورنده معمولاً در فرایندهای صنایع شیمیایی و در سیستم های خوراک شیمیایی مورد استفاده در اکثر صنایع یافت می شود.

  • سوالات متداول
ایمیل(اختیاری):
کد مقابل را وارد کنید ...