کابل کواکسیال

کابل کواکسیال چیست؟

کابل کواکسیال ، گاهی اوقات به عنوان کابل کواکسیک نیز شناخته می شود ، یک کابل الکتریکی است که سیگنال های فرکانس رادیویی (RF) را از نقطه ای به نقطه دیگر منتقل می کند.

این فناوری از اوایل قرن بیستم وجود داشته است ، به دلیل دوام و سهولت نصب ، این کابل ها عمدتا برای اتصال امکانات آنتن ماهواره ای به خانه ها و مشاغل مورد استفاده قرار می گیرند.

کابل RG چیست؟

انواع مختلفی از کابل کواکسیال وجود دارد که بر اساس اندازه گیری و امپدانس متفاوت است. مقیاس به ضخامت کابل اشاره دارد و با اندازه گیری راهنمای رادیویی یا شماره RG اندازه گیری می شود.

هرچه عدد RG بیشتر باشد ، هسته هادی مرکزی نازک تر است.

سیم کواکسیال چگونه است؟

کابل کواکسیال به دلیل لایه عایق داخلی آن دارای شکل ضخیم و گرد متمایزی است. اندازه آن باعث می شود تا تفاوت زیادی با سایر کابل ها مانند جفت پیچ خورده یا کابل اترنت داشته باشد.

بیشترین اندازه های کابل کواکسیال RG-6 ، RG-11 و RG-59 است-برخی از تفاوت های اندازه در تصویر زیر نشان داده شده است.

تفاوت اندازه های کابل کواکسیال

کابل کواکسیال در رنگ های مختلف از جمله مشکی ، قهوه ای و سفید موجود است.

کابل کواکسیال چگونه کار می کنند؟

محافظ هادی مرکزی داده ها را به سرعت منتقل کرده در حالی که از آسیب و تداخل محافظت می شود به این دلایل کابل کواکسیال یکی از محبوب ترین کابل ها هستند.

عمدتا کابل کواکسیال از چهار لایه مختلف ساخته شده اند که عبارت اند از:

  1. هادی مرکزی که معمولاً یک سیم مسی است و داده ها و ویدئوها از طریق آن عبور می کنند.
  2. در اطراف سیم مسی عایق پلاستیکی دی الکتریک قرار دارد.
  3. یک شبکه بافته از مس ساخته شده و سپس به محافظت از کابل در برابر تداخل الکترومغناطیسی (EMI) کمک می کند.
  4. لایه خارجی یک پوشش پلاستیکی است که لایه های داخلی را از آسیب محافظت می کند.

داده ها در کابل کواکسیال در رسانای مرکزی حمل می شوند و لایه های محافظ اطراف از هرگونه تضعیف و از دست دادن سیگنال جلوگیری و به کاهش EMI کمک می کند.

لایه اول دی الکتریک نام دارد، فاصله بین رسانای هسته و لایه های خارجی و همچنین مقداری عایق را فراهم می کند.

لایه های بعدی که در مجموع به عنوان سپر نامیده می شوند ، امواج الکتریکی و انتقال رادیویی را دور نگه می دارند. لایه های مختلف کابل کواکسیال در تصویر زیر نشان داده شده است.

لایه های مختلف کابل کواکسیال

سرعت انتقال کابل کواکسیال چقدر است؟

سرعت انتقال کابل کواکسیال 10 مگابیت بر ثانیه است و ظرفیت انتقال آنها 80 برابر بیشتر از کابل های جفت پیچ خورده است.

مزایا و معایب کابل کواکسیال

مزایای کابل کواکسیال

  1. ارزان
  2. سیم کشی و نصب آسان است
  3. بسط آسان
  4. مقاومت خوب در برابر EMI
  5. حداکثر ظرفیت 10 مگابیت بر ثانیه
  6. بادوام

یکی دیگر از مزایای کابل کواکسیال این است که میدان الکترومغناطیسی حامل سیگنال فقط در فضای بین رساناهای داخلی و خارجی وجود دارد.

این بدان معناست که برخلاف سایر انواع خطوط انتقال ، کابل کواکسیال می تواند بدون از دست دادن قدرت در کنار اجسام فلزی نصب شود.

معایب کابل کواکسیال

مهمترین عیب استفاده از کابل کواکسیال این است که خرابی یک کابل می تواند کل شبکه را خراب کند.

انواع کابل کواکسیال

دو نوع اصلی کابل کواکسیال وجود دارد - یکی با امپدانس 75 اهم (Ω) و هم با امپدانس 50 اهم. کابل های 75 اهم بیشتر برای سیگنال های ویدئویی استفاده می شوند ، در حالی که کابل های 50 اهم برای داده ها و ارتباطات بی سیم استفاده می شوند. اهم در کابل کواکسیال به امپدانس اشاره می کند که معیار مقاومت کابل در برابر جریان انرژی الکتریکی است.

کابل کواکسیال RF چیست؟

از کابل کواکسیال RF برای انتقال سیگنال های فرکانس رادیویی استفاده می شود. آنها کابل ورودی استاندارد در تلویزیون ها هستند و دارای یک پین واحد هستند که به ورودی RF دستگاه متصل می شود.

کابل RG-6 چیست؟

کابل های RG-6 دارای رساناهای بزرگتر هستند ، بنابراین کیفیت سیگنال بهتری را ارائه می دهند. آن ها عایق دی الکتریک ضخیم تری دارند و با نوع دیگری از محافظ ساخته شده اند و به آن ها اجازه می دهد سیگنال های سطح GHz را به طور موثرتری مدیریت کنند. از آنجا که این نوع کابل نازک است ، می توان آن را به راحتی در دیوارها یا سقف ها نصب کرد.

کابل RG-59 چیست؟

یک کابل رایج در تنظیمات داخلی ، کابل RG-59 مشابه RG-6 است ، اما دارای یک رسانای مرکزی نازک تر است. این باعث می شود انتخاب خوبی برای عملکردهای کوتاه و گیربکس های فرکانس پایین باشد.

کابل RG-11 چیست؟

کابل RG-11 به راحتی قابل تشخیص است زیرا ضخیم تر از سایر انواع کابل کواکسیال است ، که کار با آن را دشوارتر می کند. با این حال ، سطح تضعیف کمتری نسبت به RG-6 یا RG-59 ارائه می دهد ، به این معنی که می تواند داده ها را در فواصل طولانی تر حمل کند.

کابل های کواکسیال برای چه مواردی استفاده می شود؟

در اینجا برخی از کاربردهای مختلف کابل کواکسیال و کدام نوع برای کار مناسب تر است.

کاربرد معرفی سری کالا شکل
کابل کواکسیال برای تلویزیون برای اینکه کابل کواکسیال با کیفیت پایین روی سیگنال تلویزیون تأثیر نگذارد ، مهم است که بهترین کابل را برای کار انتخاب کنید.
کابل کواکسیال طراحی شده برای تلویزیون داخلی باید 75 اهم باشد و RG-6 کواکسیال برای تلویزیون ایده آل است.
کابل RG-6 کابل کواکسیال 1
کابل کواکسیال برای HDTV (با وضوح بالا) بهترین کابل کواکسیال برای HDTV RG-11 است. این نوع کابل رنج بالاتری نسبت به دیگران ارائه می دهد که فضای بیشتری را برای انتقال سیگنال ها فراهم می کند. این امر باعث می شود کابل RG-11 در انتقال سیگنالهای HD قوی با سرعت باشد.
 
کابل RG-11 کابل کواکسیال 2
کابل کواکسیال برای اینترنت برای انتقال سیگنال های اتصال به اینترنت از کابل های کواکسیال می توان استفاده کرد ، اما سیگنال های اینترنتی با فرکانس های بالاتری نسبت به فیلم های آنالوگ سنتی اجرا می شوند.
کابل RG-6 برای برآوردن این نیاز طراحی شده است. هادی بزرگتری دارد که کیفیت سیگنال بسیار بهتری را ارائه می دهد و عایق دی الکتریک ضخیم تر است. کابلهای RG-6 نیز با نوع دیگری از محافظ ساخته شده اند ، به این معنی که آنها می توانند سیگنالهای سطح GHz را به طور موثرتری حمل کنند.
 
کابل RG-6 کابل کواکسیال 3
کابل کواکسیال برای دوربین مدار بسته بهترین نوع برای سیستم های دوربین مدار بسته کابل کواکسیال RG-59 است ، اما از RG-6 نیز می توان استفاده کرد.
RG-6 می تواند مسافتهای طولانی تری از RG-59 را بدون از بین رفتن سیگنال ویدئویی اجرا کند ، اما کابل  RG-6 ضخیم تر و محکم تر است که کار با آن چندان راحت نیست.
 
کابل RG-59 کابل کواکسیال 5
کابل کواکسیال برای فیلمبرداری رایج ترین انواع کابل کواکسیال برای فیلم RG-59 و RG-6 هستند. از این میان ، RG-59 کابل استاندارد صنعت است ، در حالی که RG-6 برای سیگنال های ویدئویی دیجیتال بهتر است. کابل RG-6 کابل کواکسیال 6



  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین
    ایمیل(اختیاری):
    کد مقابل را وارد کنید ...