کنترلر pid دما

کنترلر pid دما مدل متناسب را با گنجاندن کنترل متناسب با دو الگوریتم دیگر برای تنظیم ، یعنی اندازه گیری انتگرال و مشتق ، یک گام جلوتر می برند. به عبارت ساده، انتگرال مجموع همه اندازه گیری های انجام شده در یک دوره زمانی مشخص است. مانند یک میانگین خطا عمل می کند و به جبران افت ها در کنترل نسبی کمک می کند. مشتق به طور موثر میزان اندازه گیری تغییر دما است و به تنظیم دقیق انتگرال برای جلوگیری از افزایش بیش از حد کمک می کند. بنابراین ، کنترلر pid دما می توانند رویکرد بسیار حساس ، همه کاره و واکنشی را در خواندن و تنظیم اندازه گیری ارائه دهند. آنها بهتر است در سیستم هایی استفاده شوند که دقت آنها بسیار مهم است یا جرم/حجم کلی پایین در سیستم به احتمال زیاد نوسانات مشکل ساز ناگهانی و مکرر رخ می دهد.




  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین

مزایای کنترلر pid دما چیست؟

مزیت کلیدی کنترلر pid دما نسبت به ترمیستورهای استاندارد ، ترموکوپل ها و سایر وسایل نظارت بر حرارت/گرمایش این است که کنترل کننده های PID در واکنش به اختلالات و نوسانات ناگهانی در فرآیندهای جاری بسیار مثر هستند. اینها می توانند تأثیر بسزایی در کیفیت محصول اندازه گیری شده یا تولید شده در صورت عدم کنترل طولانی مدت داشته باشند ، جایی که کنترل کننده دما PID بسیار مفید است. این دستگاه ها در برخورد با چنین اختلالات تقریباً فوری برتری دارند.

کاربردهای کنترلر pid دما

کنترلر pid دما به طور گسترده ای در انواع صنایع ، بخش ها و برنامه های کاربردی مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر تنظیم و تنظیم نسبتاً آسان ، دقت مکانیسم های بازخورد حلقه کنترل آنها باعث می شود ابزارهای PID در ردیابی دیجیتالی و تنظیم خودکار فرآیندها و عوامل محیطی در طیف وسیعی از متغیرها بسیار مثر باشند. در واقع، در حالی که این راهنما به طور خاص به کنترلر pid دما توجه دارد ، عملکرد اساسی یک دستگاه PID را می توان در طیف وسیع تری از فرآیندهای اتوماسیون و کنترل از جمله سرعت جریان ، فشار ، سرعت ، فرکانس و موارد دیگر اعمال کرد.

همانطور که قبلاً ذکر شد ، کنترلر pid دما ویژگی های خاصی را با انواع دیگر دستگاه های کنترل دما به اشتراک می گذارد. به طور خاص ، هنوز خواندن خود را از سنسور صنعتی (اغلب ترموکوپل یا مشابه) می گیرد و معمولاً دستورالعمل ها را از طریق یک قطعه کنترل دیجیتال به یک دستگاه فعال کننده مکانیکی مانند بخاری یا آرایه فن ارسال می کند. ماهیت بسیار جهانی این مدل پایش و تنظیم اساسی به این معنی است که کنترلر pid دما دارای طیف وسیعی از برنامه های بالقوه کنترل دما در بسیاری از صنایع هستند، از جمله:

  • کنترل دمای کوره و دسته ای
  • پخت و تهویه انواع ورق
  • فرآیندهای خشک شدن و تبخیر بحرانی
  • عملیات حرارتی و خنک کننده قطعات و تجهیزات صنعتی
  • علوم پزشکی و توسعه دارویی
  • تولید و تهیه غذا

تنظیم کنترلر pid دما

دستگاه های PID معمولاً توسط سازندگان خود با تنظیمات پیش فرض برای متناسب ، انتگرال و مشتق ارسال می شوند. اپراتورهایی که هر نوع ابزار PID را نصب و استفاده می کنند ، ابتدا باید دستگاه را کالیبره کنند و مطمئن شوند که به درستی برنامه ریزی شده و متناسب با نیازهای خاص فرایند صنعتی مورد نظر تنظیم شده است. این امر همچنین شامل حصول اطمینان از این است که پارامترهای محیطی مورد نیاز برای عملکرد بین متغیرهای بالقوه ای که در آن فرایند رخ می دهند ، مناسب هستند. تا زمانی که این فرایند به اتمام نرسد ، نمی توان کنترلر pid دما را به طور خودکار برای انجام وظیفه اختصاص داده شده رها کرد. این امر به همان اندازه برای کنترلر pid دما صادق است و روشهای مختلفی برای دستیابی به این تنظیم وجود دارد. در عمل ، همه روش های مختلف به یک نتیجه می رسند ، یعنی تنظیم یا تنظیم هر یک از اصطلاحات متناسب ، انتگرال و مشتق به صورت جداگانه به منظور اینکه واحد به طور کلی عملکرد مطلوب را ارائه دهد.

آزمایش و خطای ساده اغلب به عنوان عملی ترین روش تنظیم کنترلر pid دما برای بسیاری از سیستم ها و سناریوها در نظر گرفته می شود. این بر اساس نصب دستگاه در یک سیستم کاری و به طور موثر خنثی سازی همه تنظیمات است. سپس عملگر با مقدار متناسب شروع می کند و سود را به سمت بالا تنظیم می کند تا زمانی که به نقطه ای برسد که در اطراف نقطه تنظیم در حال نوسان است. پس از رسیدن به این حالت که در یک سیستم حساس به دقت نامطلوب است و یکی از محدودیت های کلیدی دستگاه های کنترل دما را نشان می دهد - می توان مقادیر انتگرال و مشتق را به ترتیب تنظیم کرد. اگر مورد اول به درستی انجام شود ، باید میزان نوسان را تقریباً به صفر برساند ، در حالی که دومی با نزدیک شدن تنظیمات بهینه برای سیستم و نوع دستگاه نصب شده ، سرعت پاسخ را افزایش می دهد. جایگزین آزمون و خطا روش زیگلر-نیکولز است. این رویکرد شامل مشاهده دوچرخه سواری پیوسته و نوسان میرایی تحت یک سیستم حلقه بسته است. با این حال ، این روش دارای محدودیت های خاصی است و بسیاری از اپراتورها هنوز ترجیح می دهند از آزمون و خطا برای رسیدن به نتایج دلخواه خود استفاده کنند.

خرید کنترلر PID دما

شما میتوانید با کارشناسان مجموعه کالا صنعتی واحد ابزار دقیق جهت مشاوره در امر انتخاب و خرید دستگاه های کنترلر pid دما با تنوع قیمتی و برند های معتبر روز دنیا نظیر امرون (Omron)، جومو (jumo) ، یورو ترم (eurotherm)، پارت لو (partlow) و هانیانگ (hanyoung), یوکوگاوا (yokogawa) و... تماس حاصل فرمایید.

  • سوالات متداول
ایمیل(اختیاری):
کد مقابل را وارد کنید ...