هواکش سانتریفیوژی سقفی




  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین

فن سانتریفیوژ سقفی یکی از انواع هواکش های پرکاربرد است که در بیمارستان، کارخانه، صنایع نفت و گاز، مجتمع های اداری و تجاری استفاده می شود. این هواکش از لحاظ کاربردی فقط به عنوان مکنده صنعتی (اگزاست فن) قابل استفاده می باشد و همچنین آن را می توان جهت تهویه هوا در محیط های انفجاری و فضاهای دارای رطوبت و حرارت بالا با اعمال شرایط ویژه ساختاری استفاده کرد. پروانه های این نوع هواکش از نوع بکوارد یا خم به عقب می باشد.

فن سانتریفیوژ سقفی

ویژگی هواکش گریز از مرکز سقفی    

  1. هواکش سقفی به نحوی طراحی شده که می توان سرعت چرخش موتور را تغییر داد‌. همین امر باعث می شود که با تغییر سرعت بتوان میزان هوای خروجی را کنترل کرد که این ویژگی منجر به کاهش استهلاک دستگاه می شود.
  2. در فضاهایی که دارای هوای آلوده و گرد و خاک می باشد استفاده از فن های سانتریفیوژ سقفی یکی از ضروری ترین نیازها می باشد.
  3. این نوع هواکش علاوه بر تهویه هوای محیط می تواند تعادل دمای محیط را در سرما و گرما کنترل کرده و باعث پایداری دمای هوا شود.
  4. پروانه های هواکش سقفی از ورق هایی از جنس استیل ضد زنگ ساخته شده است که باعث افزایش عمر مفید پروانه های دستگاه می شود.
  5. در ساخت بدنه این فن از ورق های گالوانیزه با کیفیت استفاده شده است که به راحتی می توان آن را جابه جا کرد.
  6. این دستگاه در مقایسه با انواع دیگر فن های گریز از مرکز راندمان کمتری دارد و بیشترین کاربرد آن برای انتقال هوای کثیف می باشد.
  7. موتور هواکش سانتریفیوژ سقفی دارای سیستم هشدار گرمای بیش از حد می باشد و همین امر سبب می شود که در صورت افزایش دمای موتور سیستم به شکل خودکار قطع شده و پس از سرد شدن موتور دوباره شروع به کار کند.

مزایای فن سانتریفیوژ سقفی 

این هواکش از نظر کاربردی یک نوع مکنده بسیار قوی می باشد که در مسیر جریان محور هوای خود قرار گرفته و آن را به بیرون منتقل می کند.

هواکش سانتریفیوژ سقفی همان طور که از نام آن مشخص است بر روی سقف نصب شده و مقاومت زیادی در برابر شرایط جوی نامساعد از خود نشان می دهد.

از مزایای دیگر این هواکش می توان به استفاده از آن برای فضاهایی که محدودیت زیادی برای نصب فن صنعتی دارند اشاره کرد.

استفاده از هواکش سانتریفیوژ سقفی در صنعت 

هواکش سانتریفیوژ سقفی با نام اگزاست فن سانتریفیوژ سقفی شناخته می شود. این دستگاه با گردش هوا و جابه جایی و همچنین انتقال دادن مواد آلاینده و هدایت آن ها به خارج از محیط مورد نظر باعث تامین هوای پاک و تخلیه هوای آلوده از محیط می شود.

همان طور که می دانید هوای تهویه نشده در محیط صنعتی تاثیرات مخربی را بر روی سلامت کارکنان و راندمان کاری می گذارد.

زیرا نبود گردش هوا در محیط و عدم تعویض آن با هوای تمیز بیرون باعث تولید انواع قارچ، انگل و میکروب می شود که موجب ایجاد مشکلات تنفسی و پوستی کارکنان می شود.

مشخصات فنی فن سانتریفیوژ سقفی 

  1. پروانه هواکش که اغلب در سایزهای مختلف با قطر ۲۰۰ الی ۱۰۰۰ میلیمتر در درون فن نصب شده است.
  2. فشار استاتیک که با توجه به ابعاد هواکش از ۵۰ الی ۱۰۰۰ پاسکال مشخص می گردد.
  3. ظرفیت هوا یا دبی که با توجه به اندازه فن از ۱۰۰ الی ۴۰۰۰ متر مکعب برساعت تعیین می شود
  4. سیستم انتقال قدرت در فن گریز از مرکز سقفی به دو شکل اتصال مستقیم و تسمه پولی طراحی شده است. 
  5. جنس ورق به کار رفته در این نوع هواکش ها از ورق گالوانیزه، ورق استنلس استیل، ورق فولادی (st-37)  تشکیل شده است.

انواع هواکش سقفی براساس نوع پروانه

  1. پروانه فوروارد
  2. پروانه فوروارد

پروانه بکوارد

پروانه هواکش سانتریفیوژ فوروارد نسبت به بکوارد دارای تیغه های بیشتری است و این نوع تیغه ها صدای بسیار کمی تولید می کنند. این دستگاه به علت حساسیت بالایی که نسبت به ذرات جامد معلق در هوا دارد برای جابه جایی هوای تمیز و سالم به کار گرفته می شود. از هواکش فوروارد برای تولید دبی پایین و ایجاد افت فشار کم استفاده می شود.

پروانه بکوارد

تیغه های پروانه بکوارد به شکل محدب است که انحنای این نوع پروانه خلاف جهت گردش پروانه می باشد. این مدل از پروانه ها برای ایجاد جریان هوا با فشار و سرعت بالاتر استفاده می شود. هواکشی که از پروانه بکوارد ساخته شده است دارای راندمان بالاتر نسبت به فوروارد می باشد و برای مصارف با کارکردهای انرژی زیاد بسیار کارایی دارد.

    ایمیل(اختیاری):
    کد مقابل را وارد کنید ...