کوپلینگ دیسکی




  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین

همانطور که میدانید کوپلینگ یک قطعه مکانیکی است که دو شفت را به یکدیگر متصل می کند تا ضمن جذب انحرافات و ناهماهنگی های زاویه ای، عمل انتقال نیرو را انجام دهند. کوپلینگ های دیسکی، جزو کوپلینگ های انعطاف پذیر فلزی است که برای اتصال دو شفت جهت انتقال نیرو و همچنین مقابله با ناهماهنگی های میان دو شفت استفاده میشود. در ادامه به بررسی طراحی، انواع، ویژگی ها و کاربردهای کوپلینگ های دیسکی پرداخته خواهد شد. جهت دریافت مشاوره، اطلاع از قیمت کوپلینگ و زمان تحویل با کارشناسان ما در تماس باشید.

کوپلینگ دیسکی

طراحی کوپلینگ دیسکی

کوپلینگ دیسکی از عناصر فلزی یا کامپوزیتی طراحی می شوند و همانطور که گفته شد می توانند انواع ناهماهنگی های میان دو شفت جبران کنند. این کوپلینگ در طرح های متفاوتی تولید می شوند که اجزا اصلی آن ها هاب ها و دیسک ها هستند. در برخی از کوپلینگ های دیسکی ممکن است اسپیسر و شرینک دیسک نیز استفاده شود که در ادامه تصویر یک کوپلینگ دیسکی کامل نشان داده شده است.

کوپلینگ های دیسکی ممکن است با هاب ها و دیسک های متفاوتی نیز تولید شوند که تصویر این هاب ها و دیسک ها در زیر نشان داده شده است.

انواع هاب و اسپیسر کوپلینگ دیسکی

انواع کوپلینگ های دیسکی

کوپلینگ های دیسکی به طور کلی به سه دسته تقسیم می شوند که عبارت اند از:

  1. کوپلینگ تک دیسکی
  2. کوپلینگ دو دیسکی با اسپیسر
  3. کوپلینگ دو دیسکی با اسپیسر فشرده

کوپلینگ تک دیسکی

این کوپلینگ ها همانطور که از نام آن ها پیدا است از 1 دیسک و 2 هاب تشکیل شده اند. این کوپلینگ ها اغلب برای جبران ناهماهنگی های زاویه ای یا محوری مورد استفاده قرار میگیرند که اغلب برای تحمل ناهماهنگی های زاویه ای مورد استفاده قرار میگیرند.

کوپلینگ تک دیسکی

کوپلینگ دو دیسکی با اسپیسر

کوپلینگ های دو دیسکی نیز از دو هاب تشکیل شده اند اما دارای یک فاصله دهنده اضافی هستند که بین دو فنر دیسکی قرار گرفته است. این اسپیسر را می توان از همان موادی که هاب ها ساخته شده است تولید کرد و حتی می توان با مواد عایق الکتریکی نیز آن را ساخت. کوپلینگ دو دیسکی با اسپیسر برای جبران ناهماهنگی های موازی و زاویه ای بسیار مناسب هستند و اغلب برای جبران ناهماهنگی های موازی مورد استفاده قرار میگیرند.

کوپلینگ دیسکی اسپیسر دار

کوپلینگ دو دیسکی با اسپیسر فشرده

این کوپلینگ ها از دو هاب، دو دیسک و یک اسپیسر فشرده تشکیل شده لست. کوپلینگ دو دیسکی با اسپیسر فشرده می تواند انواع ناهماهنگی های زاویه ای، محوری و شعاعی را جبران کند.

کوپلینگ دیسکی با اسپیسر فشرده

کوپلینگ دیسکی؛ مناسب برای رفع ناهماهنگی های شفت

همانطور که گفته شد کوپلینگ دیسکی برای جبران ناهماهنگی های زاویه ای و موازی بسیار مناسب هستند. به صورت کلی از کوپلینگ های تک دیسکی به منظور جبران ناهماهنگی های زاویه ای و از کوپلینگ دو دیسکی به منظور جبران ناهماهنگی های موازی مانند شکل زیر استفاده می شود.

کوپلینگ دیسکی رفع ناهماهنگی های شفت

عملکرد کوپلینگ های دیسکی

کوپلینگ های دیسکی مانند سایر کوپلینگ ها وظیفه انتقال نیرو و گشتاور از یک شفت به شفت دیگر را دارد. این عمل توسط عناصر دیسکی این کوپلینگ انجام می شود. از آن جایی که این کوپلینگ ها انعطاف پذیر هستند، می توانند ناهماهنگی های زاویه ای و موازی را جبران کنند. این کوپلینگ ها از گشتاور هایی که ممکن است به تجهیزات آسیب برساند محافظت می کند. کوپلینگ دیسکی اغلب زمانی استفاده می شود که سایر کوپلینگ ها توانایی انتقال گشتاور را نداشته باشند.

کاربردهای کوپلینگ دیسکی

کوپلینگ های دیسکی معمولا در ماشین های صنعتی بزرگ مانند پمپ ها، دمنده ها، کمپرسورها، میکسرها و غیره استفاده می شوند. در کاربردهای استاندارد انتقال قدرت، کوپلینگ های دیسکی در طیف وسیعی از اندازه های شفت و ظرفیت های گشتاور، با قطر سوراخ های معمولی تا 15 اینچ موجود است. کوپلینگ های دیسکی معمولا در کاربرد های با سرعت بالا (سرعت چرخشی تا 20000 دور در دقیقه) استفاده میشوند. کوپلینگ های دیسکی مانند تمام کوپلینگ های دیگر برای تحمل حداکثر ناهماهنگی زاویه ای و موازی درجه بندی می شوند. اسپیسرها عموماً در طول های افزایشی استاندارد موجود هستند که بسته به نوع ماشین متفاوت است، مانند پمپ، کمپرسور و غیره. کوپلینگ های دیسکی اغلب در کاربردهایی برای انتقال قدرت استفاده می شوند که در این کاربردها ممکن است بزرگتر از 200 اسب بخار باشند.

کاربرد کوپلینگ دیسکی

در نهایت باید گفت در کنار تمامی این مزایا کوپلینگ های دیسکی نیز یک نقطه ضعف دارند و این است که کوپلینگ دیسکی در حالی که برای سرعت های بالا مناسب است، ولی در عین حال نسبت به سایر کوپلینگ ها شکننده تر هستند. ما در کالا صنعتی انواع کوپلینگ های دیسکی مورد نیاز را به مشتریان خود ارائه می دهیم. اگر در مورد کوپلینگ های دیسکی و نحوه کارکرد آن ها هرگونه سوالی دارید، می توانید با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید. برای سفارش و ساخت انواع کوپلینگ ها و اطلاع راجع زمان تحویل و قیمت آن ها با ما تماس بگیرید.

ویژگی ها و مشخصات کوپلینگ دیسکی

قطر سوراخ کوپلینگ وابسته به اندزه شفت ها و مدل است و ممکن است در دو طرف یکسان نباشد. کوپلینگ های دیسکی می توانند ناهماهنگی های شفت و انحرافات زاویه را در خود جای دهند. یک کوپلینگ تک دیسکی می تواند ناهماهنگی های زاویه ای را در جایی که محورهای شفت تقاطع می کنند اما با زاویه کمتر از 180 درجه، سازگار کند. کوپلینگ های دو دیسکی برای تطبیق ناهماهنگی موازی بیشتر کاربرد دارند، در جایی که محورهای شفت موازی با یکدیگر هستند اما به صورت خطی نیستند. کوپلینگ های دیسکی، کوپلینگ های پرقدرتی هستند و می توانند گشتاورهای قابل توجهی را منتقل کنند. یکی از مزیت های مهم آن ها این است که بدون نیاز به تعمیر و نگهداری و چارچوب های باز آن ها است که اجازه بازرسی در حین عملیات را به آن ها می دهد. کوپلینگ های دیسکی تا حدی می توانند بارهای لحظه ای و شوک را تحمل کنند. دیسک های این کوپلینگ ها، از جنس فولاد ضد زنگ با استحکام بالا و انعاطف پذیر است.

اجزای کوپلینگ دیسکی

معایب کوپلینگ های دیسکی

کوپلینگ های دیسکی نیز یک نقطه ضعف دارند و این است که کوپلینگ های دیسکی در حالی که برای سرعت های بالا مناسب است، ولی در عین حال نسبت به سایر کوپلینگ ها شکننده تر هستند. ما در کالا صنعتی انواع کوپلینگ های دیسکی مورد نیاز را به مشتریان خود ارائه می دهیم. اگر در مورد کوپلینگ های دیسکی و نحوه کارکرد آن ها هرگونه سوالی دارید، می توانید با کاشناسان فروش ما در ارتباط باشید. برای سفارش و ساخت انواع کوپلینگ ها و اطلاع راجع زمان تحویل و قیمت آن ها با ما تماس بگیرید.

    ایمیل(اختیاری):
    کد مقابل را وارد کنید ...