• وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین

یاتاقان‌ها یکی از اجزا اصلی در لوازم صنعتی می‌باشد. یاتاقان‌ها قطعات صنعتی هستند که باعث حرکت چند قطعه دیگر می‌شوند. یاتاقان‌ها با توجه به نحوه عملکرد، میزان بار و اصول کاری که دارند در دسته‌های متفاوتی تقسیم می‌شوند. به طور کلی در هر دستگاهی که حرکت چرخشی در بین اجزای آن وجود داشته باشد، وجود یاتاقان الزامی است. یاتاقان‌ها انواع مختلفی دارند که بلبرینگ و رولبرینگ ها مهم‌ترین دسته آن‌ها می‌باشد. در بازار ایران به گونه‌ای جا افتاده است که هنگامی که اسم یاتاقان آورده می‌شود، کمتر کسی به بلبرینگ و رولبرینگ فکر می‌کند و اکثراً به یاد دیگر انواع یاتاقان‌ها می‌افتند.

انواع یاتاقان‌ها

  1. یونیت‌های بلبرینگی
  2. یونیت‌های رولبرینگی

یونیت‌های بلبرینگی

به دلیل تطبیق پذیری و مقرون به صرفه بودن، این یاتاقان‌ها در بسیاری از کاربردهای صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این یاتاقان‌ها شامل یک بلبرینگ درج شده است که در یک پوسته نصب شده است. بلبرینگ درج شده یک بلبرینگ شیار عمیق با سطح بیرونی کروی (محدب) و یک رینگ داخلی کشیده است که شامل مکانیزمی برای قفل کردن یونیت بر روی شفت است. پوسته‌ها دارای یک سوراخ کروی اما مقعر هستند. یاتاقان یونیت بلبرینگ می‌توانند ناهماهنگی اولیه متوسط را در خود جای دهند، اما معمولاً اجازه جابجایی محوری را نمی‌دهند.

ویژگی‌ها و مزایا یونیت‌های بلبرینگی

  1. آماده برای جا به‌ جایی
  2. بلبرینگ‌های روانکاری شده و آب بندی شده
  3. قفل شدن سریع روی شفت
  4. گزینه‌های قفل متحدالمرکز برای سرعت‌های بالا و لرزش کم

سری استاندارد

یاتاقان‌های یونیت بلبرینگ استاندارد (پلیمر) از یک بیرینگ نصب شده در یک پوسته تشکیل شده است که می‌تواند به یک سطح تکیه گاه پیچ شود. برای دریافت مشخصات فنی و قیمت بلبرینگ با کارشناسان ما در تماس باشید.

سری استاندارد یونیت بلبرینگی

کاربرد ها 

  1. کاربردهای کشاورزی
  2. ماشین آلات ساختمانی
  3. فرآوری و بسته بندی مواد غذایی و آشامیدنی
  4. سیستم‌های نوار نقاله
  5. سیستم‌های جابجایی مواد
  6. سیستم‌های بسته بندی
  7. تجهیزات نساجی
  8. ماشین آلات خاص، به عنوان مثال سیستم‌های کارواش

سری فلنج دار

یاتاقان‌های یونیت بلبرینگ فلنج دار از یک بلبرینگ نصب شده در یک پوسته تشکیل شده است که می‌تواند به دیوار یا قاب دستگاه پیچ شود.

سری فلنج دار یونیت بلبرینگی

کاربردها

  1. سیستم‌های آسانسور
  2. فرآوری و بسته بندی مواد غذایی و آشامیدنی
  3. سیستم‌های نوار نقاله
  4. انتقال نیرو
  5. ماشین آلات ساختمانی
  6. ماشین آلات کشاورزی
  7. سیستم‌های بسته بندی
  8. ناهماهنگی مجاز

یونیت‌های رولبرینگی

به دلیل تطبیق پذیری و مقرون به صرفه بودن، این یاتاقان‌ها با یونیت رولبرینگ، در بسیاری از کاربردهای صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. واحدهای مقاوم و آماده نصب هستند که برای حداکثر عمر مفید در کارخانه مونتاژ، روغن کاری و آب بندی می‌شوند. آن‌ها از یک پوسته، یک رولبرینگ کروی یا رولبرینگ مخروطی، آب بند و یک روان کننده تشکیل شده‌اند. به دلیل نصب ساده و ایمن و تراز آسان، جایگزینی عالی برای یاتاقان‌های بوش دار در پوسته‌های جدا شدنی هستند. به دلیل تطبیق پذیری و مقرون به صرفه بودن، این یاتاقان‌ها در بسیاری از کاربردهای صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ویژگی‌ها و مزایا یونیت‌های رولبرینگی

  1. آماده برای نصب شدن
  2. روغن کاری و آب بندی شده است.
  3. نصب سریع روی سطح تکیه گاه، قفل شدن سریع روی شفت
  4. عمر طولانی با حداقل یا بدون تعمیر و نگهداری
  5. گزینه‌های قفل متحدالمرکز برای سرعت‌های بالا و لرزش کم
  6. تعویض آسان

سری استاندارد

این یاتاقان‌ها از یک رولبرینگ کروی یا مخروطی تشکیل شده است که در یک پوسته بدون شکاف نصب شده است که می‌تواند به یک سطح نگهدارنده پیچ شود. واحدها آب بندی و روغن کاری شده و آماده استفاده هستند. این مجموعه از واحدها طیف گسترده‌ای از نیازها را پوشش می‌دهد. واحدهای سری متریک با ابعاد مرزی ISO 113 مطابقت دارند. واحدهای سری اینچی استاندارد نیستند.

سری استاندار یونیت رولبرینگی

کاربردها

  1. سیستم‌های جابجایی مواد
  2. معدن، فرآوری مواد معدنی و سیمان
  3. سیستم‌های نوار نقاله
  4. تجهیزات فرآیند
  5. کاربردهای کشاورزی
  6. مواد غذایی و آشامیدنی، پردازش و بسته بندی
  7. اتوماسیون
  8. صنعت فلزات

سری فلنج دار

یاتاقان‌های فلنج دار از یک رولبرینگ کروی یا مخروطی تشکیل شده است که در یک پوسته چدنی نصب شده است که می‌تواند به دیوار دستگاه پیچ شود. واحدها آب بندی و روغن کاری شده و آماده استفاده هستند. این مجموعه از یاتاقان‌ها طیف گسترده‌ای از نیازها را پوشش می‌دهد.

سری فلنج دار یونیت رولبرینگی

کاربردها

  1. سیستم‌های جابجایی مواد
  2. معدن، فرآوری مواد معدنی و سیمان
  3. سیستم‌های نوار نقاله
  4. تجهیزات فرآیند
  5. کاربردهای کشاورزی

پوسته یاتاقان

پوسته یاتاقان‌ها از بیرینگ ها پشتیبانی می‌کنند، از آنها در برابر آلاینده‌ها محافظت می‌کنند در حالی که در معرض روان کننده هستند و همچنین می‌توانند تجهیزات نظارتی را در خود جای دهند. اساساً، آن‌ها راه حل‌های یاتاقان نصب شده قابل تنظیم را ارائه می‌دهند و به حداکثر رساندن عملکرد، عمر مفید و نگهداری مقرون به صرفه یاتاقان تعبیه شده کمک می‌کنند.

انواع پوسته یاتاقان

در اینجا سری‌های پوسته یاتاقان‌ها را معرفی می‌کنیم و برخی از انواع پرکاربرد آن را شرح می‌دهیم.

یاتاقان‌های جدا شونده سری‌های SN,SNL 2,3,5,6

پوسته‌های یاتاقان بلوک SN,SNL از محبوب‌ترین پوسته‌های یاتاقان در بازار است. این پوسته‌ها بیرینگ های تعبیه شده را قادر می‌سازند تا با نیاز کمتر به تعمیر و نگهداری، به حداکثر عمر مفید خود برسند. انواع مختلف پوسته و طرح‌های آب بندی شده استفاده می‌شود. این پوسته‌ها در برندهای مختلف با کد SN شناخته می‌شوند و در SKF یا کد SNL شناخته می‌شود.

سری SNL

یاتاقان‌های جدا شونده سری‌های SNLN 30

سری SNLN

یاتاقان‌های جدا شونده سری‌های SN,SNL 30,31,32

سری SNL30

یاتاقان‌های جدا شونده سری‌های SONL

پوسته یاتاقان‌های SONL به طور ویژه برای روانکاری روغن طراحی شده‌اند. این یاتاقان‌ها می‌توانند دماهای بالا و بیرینگ هایی که با سرعت بالا کار می‌کنند را در خود جای دهند. این یاتاقان‌ها دارای طراحی‌های قوی و سخت هستند و اثرات روان کننده را به حداکثر می‌رسانند و عمر مفید یاتاقان را افزایش می‌دهند. این پوسته‌ها را می‌توان در کاربردهای مختلف از فن‌ها و فلایول ها گرفته تا ماشین آلات کاغذی و ژنراتورهای برق استفاده کرد.

سری SONL

 یاتاقان‌های جدا شونده سری‌های SAF,SAW

این پوسته‌ها، پوسته‌های یاتاقان SKF با ابعاد اینچ هستند.

سری SAF

یاتاقان‌های جدا شونده سری‌های SDAF

تمام پوسته‌های SDAF پوسته‌های دو شاخه (پلامر) سنگین هستند که برای شرایط عملیاتی سخت طراحی شده‌اند که در آن بارهای سنگین و بارهای ضربه‌ای به پوسته‌ای فوق العاده مستحکم نیاز دارند. تمام این پوسته‌ها به سفارش توسط SKF ساخته می‌شود.

سری SDF

یاتاقان‌های غیر قابل جدا شدن سری‌های SBD,THD

پوسته‌های SBD و THD، پوسته‌های بدون شکاف هستند که برای تحمل بارهای سنگین در جهت‌های مختلف طراحی شده‌اند. این نوع بارها معمولاً در نوار نقاله‌ها، تخت‌های غلتکی و سنگ شکن‌ها مشاهده می‌شوند. این یاتاقان‌ها نیز توسط شرکت SKF طراحی می‌شوند.

سری THD

پوسته‌های فلنج دار سری‌های FNL

پوسته‌های فلنج دار FNL قطعات ماشینی کاملاً اثبات شده‌ای هستند که نشیمنگاه ساده و قابل اعتماد را در کاربردهای بدون قاب‌های افقی ارائه می‌دهند. آن‌ها امکان بهره برداری کامل از پتانسیل عمر مفید یاتاقان‌های تعبیه شده را فراهم می‌کنند، اما با کاهش نیاز به تعمیر و نگهداری.

سری‌های FNL

دو پوسته یاتاقان سری‌های PD

دو پوسته یاتاقان SKF در اصل برای شفت‌های فن با پروانه‌های آویزان ساخته شده‌اند، اما برای کاربردهای دیگر با آرایش شفت‌های مشابه نیز مناسب هستند. در مقایسه با آرایش شفت معمولی که در آن دو یاتاقان خود تراز در محفظه‌های بلوک بالشی (پلمر) جداگانه نصب می‌شوند، دو پوسته یاتاقان چندین مزیت از جمله بهبود دقت در حال اجرا و عملکرد بی‌صدا را ارائه می‌دهند.

سری‌های PD

  • سوالات متداول
  • کاربر مهمان
  • پنجشنبه 10 اسفند 1402 - 12:01
  • 0
  • 0
سلام مهندس. ببخشید یاتاقان ها گریسی هستش یا روغنی؟
  • مدیر سایت
  • پنجشنبه 10 اسفند 1402 - 12:48
  • 0
  • 0

با سلام و احترام

هم گریسی موجوده هم روغنی برای دریافت راهنمایی بیشتر با کارشناسان فروش در تماس باشید.

  • کاربر مهمان
  • پنجشنبه 28 دی 1402 - 12:58
  • 0
  • 0
ممنون از سایت خوب شما.پیشنهاد میشه برای خرید یاتاقان از برند fyh استفاده کنید خیلی بهتر از مابقی برند های ژاپنی هستش.
ایمیل(اختیاری):
کد مقابل را وارد کنید ...