رولبرینگ مخروطی SKF

شرکت SKF یکی از شرکت های پیشرو بلبرینگ و رولبرینگ سازی در دنیا می باشد. دفتر مرکزی این شرکت در سوئد می باشد اما در بسیاری از کشور ها کارخانه دارد و محصولات خود را تولید و عرضه می کند. شرکت SKF همواره دارای مقبولیت بسیار بالایی در بین صنایع مختلف است. برای اطلاع از آخرین قیمت و نحوه خرید رولبرینگ و موجودی با کارشناسان کالا صنعتی در ارتباط باشید.

LOGO SKF

رولبرینگ های مخروطی دارای مسیرهای غلتش رینگ داخلی و خارجی و همچنین عناصر غلتان مخروطی هستند. آن‌ها برای تحمل بارهای ترکیبی طراحی شده‌اند، یعنی بارهای شعاعی و محوری را به طور همزمان تحمل می‌کنند. ظرفیت تحمل بار محوری با افزایش زاویه α افزایش می‌یابد. اندازه زاویه تماس رولبرینگ های مخروطی SKF معمولاً بین 10 تا 30 درجه است.

شکل زاویه رولبرینگ مخروطی

ویژگی‌های رولبرینگ های مخروطی SKF

  1. اصطکاک کم
  2. عمر طولانی
  3. قابلیت اطمینان بالا
  4. سازگاری پرویل ها و اندازه‌های عناصر غلتان
  5. کاربرد سخت بلبرینگ
  6. دوره کارکرد با کاهش دما
  7. قابل تفکیک و تعویض

اصطکاک کم

طراحی و سطح بهینه انتهای غلتک روی لنگه تشکیل روان کننده را تقویت می‌کند و در نتیجه اصطکاک کمتری ایجاد می‌کند. این همچنین گرمای اصطکاکی و سایش را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، رولبرینگ ها می‌توانند پیش بارگذاری را بهتر حفظ کنند و در سطوح نویز کاهش یافته کار کنند.

پیش بار گذاری رولبرینگ های مخروطی

ادامه متن در پایین صفحه ...



  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین

سازگاری پرویل ها و اندازه‌های عناصر غلتان

عناصر غلتان گنجانده شده در رولبرینگ های مخروطی SKF با تحمل ابعاد و هندسی نزدیک ساخته می‌شوند که عملاً یکسان هستند.

دوره کارکرد با کاهش دما

رولبرینگ‌های مخروطی معمولاً یک دوره کارکرد دارند، که در طی آن یک غلتک مخروطی طراحی معمولی مقدار قابل توجهی اصطکاک را تجربه می‌کند که منجر به سایش می‌شود. گرمای اصطکاک و سایش به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد، مشروط بر اینکه بلبرینگ‌ها به درستی سوار و روغن کاری شوند.

قابل تفکیک و تعویض

بسته به طرح، رولبرینگ های مخروطی قابل جدا شدن هستند و اجزای رولبرینگ هم اندازه کاملاً قابل تعویض هستند. به عنوان مثال، رولبرینگ های مخروطی تک ردیفی قابل جدا شدن هستند، یعنی رینگ داخلی با مجموعه عناصر غلتان و قفس (مخروط) می‌تواند به طور جداگانه از رینگ خارجی (کاپ) نصب شده است.

اجزا جدا شدنی رولبرنیگ های مخروطی

SKF رولبرینگ های مخروطی را در طرح‌ها، سری‌ها و اندازه‌های بسیاری تولید می‌کند، علاوه بر رولبرینگ های ارائه شده در این فهرست، SKF رولبرینگ های مخروطی را برای نیازهای کاربردی خاص عرضه می‌کند. این مجموعه شامل:

  1. غلتک مخروطی چهار ردیفه
  2. واحدهای هاب برای کاربردهای صنعتی، خودروسازی، راه آهن و خارج از بزرگراه

طرح‌ها و انواع رولبرینگ های مخروطی SKF

  1. رولبرینگ های مخروطی تک ردیفی
  2. رولبرینگ های مخروطی همسان (نصب به صورت جفت)
  3. رولبرینگ های مخروطی دو ردیفه

رولبرینگ های مخروطی تک ردیفی

رولبرینگ مخروطی تک ردیفه

رولبرینگ‌های مخروطی تک ردیفه SKF در طرح‌ها و انواع مختلف و در سری‌ها و اندازه‌های بسیاری عرضه می‌شوند که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • رولبرینگ های طراحی اولیه: دارای طراحی و هندسه داخلی است که باعث عمر طولانی رولبرینگ می‌شود. ارائه راه حل مقرون به صرفه برای کاربردهای صنعتی استاندارد
  • رولبرینگ های کاربردی خاص: برای کاربردهایی که رولبرینگ ها تحت شرایط عملیاتی منحصربه‌فردی قرار دارند، SKF رولبرینگ های مخروطی تک ردیفه سفارشی‌ سازی شده را در صورت درخواست تولید می‌کند تا نیازهای این کاربردهای خاص را برآورده کند.
  • رولبرینگ ها با یک رینگ خارجی لبه دار: SKF همچنین اندازه‌های خاصی از رولبرینگ های مخروطی تک ردیفی را با یک لبه روی ربنگ خارجی تولید می‌کند. این رولبرینگ ها به راحتی به صورت محوری در محفظه قرار می‌گیرند.

رولبرینگ ها با یک رینگ خارجی لبه دار

رولبرینگ های مخروطی همسان (نصب به صورت جفت)

رولبرینگ مخروطی همسان

مجموعه رولبرینگ های مخروطی تک ردیفه همسان SKF بر اساس اندازه‌های رایج رولبرینگ های مخروطی تک ردیفه است. بسته به نیازهای کاربردی، رولبرینگ های مخروطی همسان در طرح‌ها و انواع مختلفی موجود است که عبارت‌اند از:

رولبرینگ های همسان که رو در رو چیده شده‌اند

  • دارای خطوط باری هستند که به سمت محور رولبرینگ همگرا می‌شوند.
  • می‌تواند مقدار محدودی از ناهماهنگی را در خود جای دهد.
  • می‌تواند بارهای محوری را در هر دو جهت تحمل کند.
  • به عنوان یک مجموعه با یک فاصله دهنده رینگ خارجی میانی عرضه می‌شود.

رولبرینگ مخروطی رو در رو

رولبرینگ های همسان که پشت به پشت چیده شده‌اند

  1. دارای خطوط بار است که به سمت محور رولبرینگ واگرا می‌شوند.
  2. یک آرایش نسبتاً سخت رولبرینگ را فراهم می‌کند.
  3. می‌تواند بارهای محوری را در هر دو جهت تحمل کند.
  4. دارای فاصله دهنده‌های رینگ داخلی و خارجی میانی که به صورت مجموعه می‌باشند.

رولبرینگ مخروطی پشت به پشت

رولبرینگ های همسان که در پشت سر هم چیده شده‌اند

  1. دارای خطوط بار موازی هستند.
  2. زمانی استفاده می‌شود که ظرفیت تحمل بار یک رولبرینگ تک ردیفه کافی نباشد.
  3. می‌تواند بارهای محوری را فقط در یک جهت جای دهد اگر بارهای محوری در هر دو جهت عمل کنند، باید یک رولبرینگ سوم اضافه شود و در برابر جفت پشت سر هم تنظیم شود.
  4. دارای فاصله دهنده‌های رینگ داخلی و خارجی میانی که به صورت مجموعه است.

رولبرینگ مخروطی پشت سر هم

رولبرینگ های مخروطی دو ردیفه

SKF رولبرینگ های مخروطی دو ردیفه را در طرح‌های TDO و TDI در انواع مختلف و با ویژگی‌های مختلف تولید می‌کند. بسته به نوع طراحی، این رولبرینگ ها می‌توانند بارهای شعاعی سنگین، بارهای محوری در هر دو جهت را تحمل کنند و دارای درجه سختی بالایی هستند، بنابراین آرایش رولبرینگ سخت را ارائه می‌دهند و شفت را در هر دو جهت با فاصله محوری یا پیش بار خاص قرار می‌دهند. غلتک‌های ردیف دوم، رولربرینگ‌های مخروطی دو ردیفه برای بارهای سنگین شعاعی و محوری مناسب هستند. رولبرینگ های مخروطی دو ردیفه معمولاً در گیربکس‌ها، تجهیزات بالابر، کارخانه‌های نورد و ماشین آلات در صنعت معدن استفاده می‌شود، مانند ماشین‌های تونل زنی.

بلبرینگ طراحی TDO

یک رینگ خارجی دو ردیفه (دو کاپ) و دو رینگ داخلی با مجموعه عناصر غلتان و قفس (مخروط)، معمولاً با یک رینگ میانی بین دو حلقه داخلی. دارای ردیف‌هایی از عناصر غلتان که پشت به پشت چیده شده‌اند. واحدهای آماده نصب هستند که با فاصله محوری یا پیش بارگذاری از پیش تعیین شده تولید می‌شوند.

رولبرینگ TDO

بلبرینگ طراحی TDI

رولبرینگ TDI

دارای دو رینگ خارجی (کاپ) و یک رینگ داخلی دو ردیفه با دو مجموعه عناصر غلتان و قفس (مخروط دوتایی)، معمولاً با یک رینگ میانی بین دو رینگ خارجی. دارای ردیف‌هایی از غلتک‌ها که رو به رو چیده شده‌اند (خطوط بار به سمت محور یاتاقان همگرا می‌شوند). به صورت باز و آب بندی شده در دسترس هستند: آب بند تماس HNBR یا FKM در هر دو طرف.

واحدهای آماده نصب هستند که با فاصله محوری یا پیش بارگذاری از پیش تعیین شده تولید می‌شوند. اساساً برای استفاده به عنوان رولبرینگ های مکان یابی طراحی شده‌اند. با یک شیار مارپیچ در سوراخ و یا شیارهای روانکاری در وجوه جانبی رینگ‌های بلبرینگ موجود هستند. در جایی که نیاز به شل شدن آن بر روی شفت باشد، این شیارها با مضرات شل بودن آن مقابله می‌کنند. هنگامی که رینگ داخلی زیر بار روی آب بند خود می‌چرخد، این شیارهای روغنی باعث می‌شوند تا روان کننده بین رینگ داخلی و سطوح آب بند تأمین شود.

رولبرینگ TDI شیار

قفس‌ها

قفسه‌ های استفاده شده در رولبرینگ های مخروطی SKF در جدول زیر نشان داده شده است. هنگامی که رولبرینگ در دماهای بالا استفاده می‌شود، برخی از روان کننده‌ها می‌توانند اثرات مضری بر قفس‌های پلی آمید داشته باشند.

قفسه رولبرینگ های مخروطی

  • سوالات متداول
ایمیل(اختیاری):
کد مقابل را وارد کنید ...