کالیبراسیون دما

کالیبراسیون سنسور دمای صنعتی باید در مراحل اولیه طراحی فرآیند به خوبی مورد بررسی قرار گیرد. دقت کالیبراسیون و اغلب شرایط پشتیبانی دشوار را ترکیب می کند. در بعضی موارد، سنسورهای انتخاب شده برای یک برنامه کاربردی ممکن است بهترین انتخاب برای اندازه گیری نباشند و در آن برنامه ، ایجاد خطای اندازه گیری اضافی درد سر ساز باشد. برای کاهش خطای اندازه گیری به سطوح قابل قبول، همه جنبه های اندازه گیری فرایند و قابلیت ردیابی آن باید در نظر گرفته شود.




  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین

اندازه گیری دمای فرآیند صنعتی

اندازه گیری دمای فرآیند صنعتی بسیار مهمتر از همیشه است. تلاش برای بهبود کیفیت یا کارایی فرآیندهای صنعتی منجر به افزایش سریع تعداد آنها شده است سنسورهای دما نصب شده در این سیستم ها و همچنین نیازهای بیشتر برای دقت اندازه گیری، منابع خطای اندازه گیری زیادی در این سیستم ها وجود دارد.  این بحث بر روی خود سنسورها متمرکز خواهد شد. به طور کلی سنسورهای دما هستند برای یک برنامه اندازه گیری خاص طراحی شده است ، نه سهولت انجام آن کالیبره شده یا پشتیبانی می شود. تنوع اشکال، اندازه ها و انواع ممکن است باعث محدودیت شود. اغلب نجات یک سیستم اندازه گیری ناکافی بسیار دشوارتر و پرهزینه تر از نصب یا پیاده سازی یک سیستم اندازه گیری رضایت بخش در وهله اول است. این شامل مناسب بودن سنسور برای انجام اندازه گیری مورد نظر (مطابقت آن با فرایند) و همچنین کالیبراسیون سنسور و ثبات در زمینه بهترین نتایج زمانی به دست می آید که این کار در اوایل طراحی فرآیند یا قبل از اجرای واقعی طرح اندازه گیری انجام شود.

مدیریت کالیبراسیون

برخی از انواع سنسورها نسبت به سایرین پایدارتر هستند ، اما همه سنسورهای دما با گذشت زمان و استفاده تغییر شکل می دهند و نیاز به کالیبراسیون مجدد دارند. فواصل مجدد کالیبراسیون باید بر اساس پایداری نوع سنسور، تنش های حرارتی و فیزیکی که حسگر در طول استفاده ، و مفاهیم یا هزینه خطاهای اندازه گیری معرفی شده توسط رانش سنسور، این نیاز به درک کامل از نوع سنسور، پیکربندی سنسور و متغیرهای فرآیند دارد. اگر از این متغیرها آگاهی دارید ، می توانید یک فاصله کالیبراسیون اولیه مناسب تنظیم کنید. تعیین برخی از این اطلاعات آسان است ، اما اغلب ما باید یک حدس آموزشی داشته باشیم.تعیین برخی از این اطلاعات آسان است ، اما اغلب ما باید یک حدس آموزشی داشته باشیم.

به عنوان مثال ، رانش ترموکوپل با گذشت زمان در دماهای بالا و در محیط های خاص کاملاً ثابت شده است. به راحتی می توان از جداول برای تعیین فواصل کالیبراسیون اولیه استفاده کرد. از سوی دیگر ، تأثیر خاصی که ارتعاش در یک فرآیند ممکن است بر PRT خاصی داشته باشد. ممکن است طراحی شناخته نشده باشد در این موارد احتیاط این است که یک فاصله کالیبراسیون اولیه کوتاه ایجاد کرده و با ایجاد تاریخ طولانی تر شود. هزینه و ناراحتی کالیبراسیون مجدد باید با اهمیت اندازه گیری متعادل شود. اندازه گیری های مهم فواصل کالیبراسیون کوتاه تری را می طلبد که در آن اندازه های کم اهمیت ممکن است فواصل طولانی تری را اجازه دهند. با درک چگونگی تأثیر برنامه بر روی سنسور و همچنین اهمیت اندازه گیری ، می توان یک بازه کالیبراسیون مجدد تعیین کرد که نیازهای شما را برآورده می کند.

نتیجه

برنامه های کاربردی دما به قدری پویا هستند که عوامل متعددی می توانند بر دقت اندازه گیری های شما تأثیر بگذارند. برخی از مسائل مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد شامل خواص حرارتی فرایند ، قرار دادن سنسور در منطقه اندازه گیری ، قابلیت های سنسور ، مناسب بودن سنسور با برنامه و مدیریت کالیبراسیون و کالیبراسیون دستگاه است. خود سنسور تجزیه و تحلیل دقیق این جنبه ها درک عمیق تری از شما ارائه می دهد.

عوامل مهم کالیبراسیون سنسور دما

برای کالیبراسیون درست یک سنسور دما در حال استفاده یا قبل از استفاده از آن ، چهار عامل مهم را باید در نظر گرفت:

  1. درک پویایی کل فرایند
  2. انتخاب سنسوری که بیشترین کاربرد را دارد.
  3. کالیبره کردن سیستم برای بهترین شبیه سازی
  4.  مدیریت کالیبراسیون مجدد سنسور برای اطمینان از تضمین کیفیت

کالیبراتور دما

ما قصد داریم در پایان خواندن این مقاله به سوالات بنیادی بسیاری دانشجویان و صنعتگران عزیز پاسخ مناسب و کاربردی داده باشیم.

  • کالیبراتور دما چیست؟
  • کالیبراتور دما از چه قسمت هایی تشکیل شده است؟
  • انواع مختلف کالیبراتور دما چیست؟
  • با کالیبراتور دما چه چیزهایی کالیبره می شوند؟
  • کاربران نهایی رایج کالیبراتورهای دما چه کسانی هستند؟

کالیبراتور دما چیست؟

 به طور معمول ، کالیبراتور دما دستگاهی است که می تواند سنسورهای دما را شبیه سازی کند یا دستگاهی که درجه حرارت را به عنوان یک نقطه مرجع در سطح عدم قطعیت یا صحت مشخص می کند که با قرائت دمای یک دستگاه اندازه گیری دما ، مانند دماسنج یا فرستنده مقایسه می شود. یک کالیبراتور دما می تواند برای افراد مختلف معانی متفاوتی داشته باشد. غالباً برنامه شخصی نحوه تعریف کالیبراتور دما را تغییر می دهد. وقتی برخی از افراد به یک کالیبراتور دما فکر می کنند ، آنها به یک دستگاه دستی فکر می کنند که به صورت الکترونیکی سنسورهای دما را شبیه به دمای مورد علاقه شبیه سازی می کند.

کالیبراتور دما

برخی دیگر کالیبراتور دما را به عنوان منبع گرما مانند حمام یخ یا کوره یا اجاق که دارای صفحه نمایش کالیبره شده است ، تعریف می کنند. و گروهی دیگر از مردم می گویند کالیبراتور دما سیستمی از دستگاه هایی است که برای شبیه سازی یا منبع دما استفاده می شود.

دستگاه های متداول که اغلب به عنوان کالیبراتور دما شناخته می شوند عبارتند از:

  1. شبیه ساز دما
  2. منبع حرارت دما
  3. نشانگر دماسیستم کالیبراسیون دما
  4. کالیبراتور دماسنج
  5. کوره ترموکوپل
  6. کالیبراتور بلوک خشک
  7. کالیبراتور چاه را خشک کنید
  8. مترولوژی خوب
  9. حمام درجه حرارت ، یا فقط حمام
  10. کالیبراتور مادون قرمز
  11. استاندارد دما
  12. سلول نقطه ثابت
  13. اجاق گاز یا فقط

قسمت های تشکیل دهنده کالیبراتور دما

  1. سنسور شبیه ساز دما
  2. شبیه ساز های سنسور دما چند منظوره

همه کالیبراتورهای دما باید راهی برای تهیه ، خواندن و گزارش دما داشته باشند.

انواع  کالیبراتور

منابع دمای فیزیکی را می توان بیشتر به عنوان کالیبراتورهای بلوک خشک (چاه خشک) ، کوره ها یا کوره ها ، حمام های دما ، کالیبراتورهای مادون قرمز ، محفظه های آزمایش و نقاط ثابت دما طبقه بندی کرد.

  • سوالات متداول
ایمیل(اختیاری):
کد مقابل را وارد کنید ...