کلمپ متر

کاربرد های کلمپ متر

کلمپ متر ها آزمایش کننده های الکتریکی هستند که دارای فک های پهن هستند و قادر به بستن یک رسانای الکتریکی هستند. در ابتدا به عنوان یک ابزار تک منظوره برای اندازه گیری جریان AC طراحی شده بود ، در حال حاضر کلمپ مترها دارای ورودی هایی برای پذیرش خطوط آزمایش و سایر پروب هایی هستند که طیف وسیعی از اندازه گیری های الکتریکی را پشتیبانی می کنند.

ویژگی های کلمپ متر انبری

فک های گیره سنج که به عنوان یک ابزار آزمایش ضروری است، کار را در فضاهای تنگ تسهیل می کند و امکان اندازه گیری جریان بر روی هادی های زنده را بدون وقفه می دهد. اگر چه گیره مترها ارتباط نزدیکی با مولتی مترها دارند ، اما آنها فقط مولتی متر نیستند و فک های القایی جایگزین سیم های آزمایشی می شوند.  به طور کلی، مولتی مترها را می توان به عنوان ابزارهای اندازه گیری ولتاژ با قابلیت اندازه گیری جریان در نظر گرفت در حالی که گیره سنج ها ابزار اندازه گیری جریان با برخی قابلیت های اندازه گیری ولتاژ هستند.




  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین

فناوری متر سنج

گیره سنج ها برای ایجاد اندازه گیری جریان AC بدون تماس ، بر اصل القای مغناطیسی تکیه می کنند. جریان الکتریکی که از طریق سیم عبور می کند ، میدان مغناطیسی ایجاد می کند. از آنجا که جریان متناوب اغلب قطبیت را معکوس می کند ، باعث ایجاد نوسانات دینامیکی در میدان مغناطیسی می شود که متناسب با جریان است. یک ترانسفورماتور جریان در داخل گیره متر نوسانات مغناطیسی را حس کرده و مقدار را به یک خوانش جریان AC تبدیل می کند.

این نوع اندازه گیری برای اندازه گیری جریان AC بسیار بالا مناسب است. با این حال ، جریان مستقیم در قطبی ثابت از طریق رساناها عبور می کند. در نتیجه ، میدان مغناطیسی اطراف هادی تغییر نمی کند و گیره مترهای معمولی هیچ خوانشی را ثبت نمی کنند. کلمپ متر DC بر اساس اصل جلوه Hall عمل می کند. حسگرهای اثر هال میدان مغناطیسی ناشی از جریان را حس می کنند که باعث ایجاد ولتاژ کمی در حسگر اثر هال می شود. آن ولتاژ متناسب با جریان سپس تقویت و اندازه گیری می شود. کلمپ مترها اغلب شامل سنسور صنعتی دیگری مانند ولت متر ، اهم متر و ... هستند که تنوع ابزار را افزایش می دهند. این سنسورهای دیگر از سرنخ های آزمایشی استفاده می کنند که به گیره متر متصل می شوند. از آنجا که تنها اندازه گیری های فعلی را می توان با گیره انجام داد ، سایر اندازه گیری ها از ماهیت غیر تماسی گیره سود نمی برند.

ویژگی های فنی کلمپ متر

گیره سنج ها اغلب با تعدادی ویژگی در دسترس هستند که انجام خواندن دقیق و مدیریت داده های حاصله را آسان تر می کند. البته ، گیره مترهای بالاتر احتمالاً شامل این عملکردهای پیشرفته هستند.

  1. RMS واقعی: از آنجا که جریان متناوب جهت ها را چندین بار در ثانیه معکوس می کند ، به صورت موج سینوسی نشان داده می شود. از آنجا که دامنه موج سینوسی به طور مداوم در طول دوره موج تغییر می کند ، اندازه گیری های جریان ممکن است در نقاط مختلف زمانی بسیار متفاوت باشد. True-RMS (میانگین مربع ریشه) سیگنال های AC را به سیگنال های DC با ارزش معادل برای خواندن AC پایدارتر و دقیق تر تبدیل می کند.
  2. رتبه IP: درجه حفاظت از ورود ، درجه حفاظت از محوطه ها را در برابر نفوذ رطوبت و اجسام خارجی طبقه بندی و رتبه بندی می کند. ابزارهای محافظت شده مناسب برای استفاده در طیف وسیع تری از محیط ها مناسب هستند. رتبه بندی NEMA یکی دیگر از سیستم های رتبه بندی محوطه است که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد.
  3. رابط کامپیوتر: به طور فزاینده ای ، گیره متر شامل پورت های سریال (رابط PC) به عنوان وسیله ای برای انتقال آسان داده ها از متر به رایانه است که در آن تجزیه و تحلیل یا ایجاد گزارش بیشتر امکان پذیر است. رابط های متداول شامل اترنت ، USB ، FireWire یا RS-232 است. اغلب، نرم افزاری نیز برای کمک به سازماندهی داده ها پس از انتقال به رایانه در دسترس است.
  4. دیتا لاگر: حافظه داخلی با قابلیت نگهداری تعدادی مقادیر اندازه گیری شده برای فراخوانی بعدی
  5. Inrush: عملکرد Inrush به کاربران امکان اندازه گیری دقیق ولتاژ زیاد جریان را که در هنگام راه اندازی به موتورها جریان می یابد ، فراهم می کند. این اندازه گیری می تواند هنگام عیب یابی مشکلات مانند سفرهای مزاحم دستگاههای حفاظتی بیش از حد بسیار مهم باشد.
  6. تنظیم خودکار صفحه: تنظیم خودکار واحدها محدوده اندازه گیری صحیح را تنظیم می کند و کاربران را از تنظیم موقعیت سوئیچ در هنگام تلاش برای قرار دادن گیره و اندازه گیری صرفه جویی می کند.

انواع اندازه گیری کلمپ متر

گرچه گیره صرفاً برای اندازه گیری جریان طراحی شده است ، اما اکثر گیره های کنترلی ورودی از سرآیند آزمایش یا سایر پروب ها را می پذیرند که این امر اندازه گیری هایی را که قادر به انجام آنها هستند بسیار افزایش می دهد و باعث می شود تا گیره سنج یک ابزار بسیار پرکاربرد باشد.

  • جریان AC/DC: جریان ، با آمپر اندازه گیری می شود ، جریان بار الکتریکی است و اساسی ترین اندازه گیری کلمپ متر است. از جریان می توان برای تولید گرما و همچنین میدان های مغناطیسی استفاده کرد که به طور گسترده ای برای موتورها ، سلف ها و ژنراتورها استفاده می شود. اکثر گیره مترهای مدرن می توانند جریان AC و DC را اندازه گیری کنند.
  • ولتاژ AC/DC: ولتاژ ، اندازه گیری شده بر حسب ولت ، تفاوت در پتانسیل الکتریکی واحد بار است که بین دو نقطه منتقل می شود ، یا به بیان ساده تر ، مقدار انرژی الکتریکی که در صورت انتقال تعداد معینی الکترون از طریق یک مدار منتقل می شود ، بیان می شود. ولتاژ می تواند منبع انرژی یا انرژی مورد استفاده ، ذخیره یا از دست رفته باشد.
  • مقاومت: مقاومت ، اندازه گیری شده در اهم ، مخالفت با عبور جریان الکتریکی از یک هادی است. مقاومت توسط مواد و شکل هادی تعیین می شود.
  • تداوم: پیوستگی یک آزمایش سریع "عبور/شکست" است که بین یک مدار باز یا بسته تمایز قائل می شود. به طور کلی ، یک آزمایش پیوستگی هنگامی که یک مدار بسته تشخیص داده می شود ، یک بیپ منتشر می کند و نیازی به نگاه کردن به متر هنگام انجام آزمایش نیست.
  • خازن: ظرفیت ، که با فاراد اندازه گیری می شود ، توانایی جسم برای ذخیره بار الکتریکی است. هر جسمی که می تواند بار الکتریکی داشته باشد ، خازنی را نشان می دهد.
  • فرکانس: فرکانس ، اندازه گیری شده با هرتز ، به میزان نوسان جریان متناوب در یک شبکه برق اشاره دارد. به طور کلی ، سیستم های قدرت در آمریکای شمالی از فرکانس 60 هرتز استفاده می کنند.
  • ضریب توان: ضریب توان یک اندازه گیری پیشرفته است که به عنوان نسبت توان واقعی جریان به بار ، به توان ظاهری در مدار تعریف می شود. در یک سیستم الکتریکی ، یک بار با ضریب توان کم جریان بیشتری را نسبت به یک بار با ضریب توان بالا برای همان مقدار مفید مفید منتقل می کند.
  • دما: بسیاری از گیره سنجها ورودی پروبهای دما یا ترموکوپل را برای اندازه گیری دمای تماس می پذیرند.

نکات مهم در مورد انتخاب گیره

نکاتی که باید در انتخاب گیره سنج مورد توجه قرار گیرد.

  • چه اندازه گیری ها و محدوده هایی مورد نیاز است؟
  • آیا اندازه فک برای کاربرد شما مهم است؟
  • آیا متر نیاز به محافظت در برابر خاک یا رطوبت (رتبه IP یا NEMA) دارد؟
  • چه وضوح و دقت مورد نیاز است؟
  • چه لوازم جانبی (سرنخ آزمایش ، پروب و غیره) مورد نیاز است؟
  • آیا گیره سنج دارای درجه ایمنی درستی برای کارهایی است که انجام می دهید؟
  • سوالات متداول
ایمیل(اختیاری):
کد مقابل را وارد کنید ...