مولتی متر

مولتی مترها آزمایش کننده های الکتریکی هستند که چندین عملکرد اندازه گیری را در یک واحد ترکیب می کنند و آن را یک ابزار ضروری برای آزمایش یا عیب یابی مشکلات الکتریکی در طیف گسترده ای از دستگاه های صنعتی و خانگی مانند تجهیزات الکترونیکی ، کنترل موتور ، لوازم خانگی ، منبع تغذیه و سیستم های سیم کشی می کند. مانند بیشتر موارد ، مولتی مترها از نظر قیمت و کیفیت متفاوت هستند. مولتی مترها ، از مترهای دستی ارزان که برای مصارف خانگی بسیار مناسب است تا مدل های رو میزی بسیار دقیق که برای پیچیده ترین آزمایش طراحی شده اند ، دارای طیف چشمگیری از عملکردها و ویژگی ها هستند که به راحتی می توان دستگاهی را پیدا کرد که متناسب با هر نیاز و هر بودجه ای باشد.

مولتی مترها ارتباط نزدیکی با گیره متر دارند هرچند اهداف متفاوتی را ارائه می دهند. کلمپ متر که هر کدام قادر به اندازه گیری های الکتریکی متعدد هستند، عمدتا دستگاه های اندازه گیری جریان با برخی از قابلیت های اندازه گیری ولتاژ هستند در حالی که مولتی مترها ابزارهای اندازه گیری ولتاژ با برخی قابلیت های اندازه گیری جریان هستند. مجموعه تکنسین های برقی مجهز به مولتی متر و گیره سنج است.




  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین

فناوری مولتی متر

از آنجا که مولتی متر ها قابلیت اندازه گیری پارامترهای الکتریکی مختلف را دارند ، طراحی آنها باید شامل حسگرها ، یکسو کننده ها ، کلیدها و مقاومت های مناسب برای هر عملکرد باشد. در همه انواع مولتی متر ، کیفیت عناصر سوئیچینگ برای اندازه گیری های پایدار و دقیق بسیار مهم است. پایداری مقاومت ها یک عامل محدود کننده در صحت و دقت بلند مدت دستگاه است. مولتی مترها در دو طرح اصلی آنالوگ و دیجیتال ارائه می شوند. تفاوت اصلی بین این دو صفحه نمایش است ، یک مولتی متر آنالوگ از یک سوزن برای نشان دادن مقدار استفاده می کند ، در حالی که یک مولتی متر دیجیتال نتایج را به صورت اعداد روی صفحه نمایش می دهد. هر دو دستگاه مزایا و معایبی دارد.

آنالوگ در مقابل دیجیتال

مولتی مترهای اولیه همه آنالوگ بودند و اگرچه مولتی مترهای دیجیتال (یا DDM) در حال حاضر بسیار رایج هستند ، مترهای آنالوگ هنوز جای خود را دارند ... و طرفداران خود را دارند. مولتی مترهای آنالوگ از حرکت متر D'Arsonval یا Weston استفاده می کنند که متکی بر جریان DC است که از یک سیم پیچ و آهنربا عبور می کند تا یک سوزن را که روی محور قرار گرفته است بچرخاند. مقدار جریانی که از سیم پیچ عبور می کند تعیین می کند که سوزن تا کجا می چرخد ​​و اندازه گیری متناسب را به جای تشخیص انجام می دهد. بسته به نوع اندازه گیری (ولتاژ ، مقاومت ، جریان) یا محدوده ، از مقاومت های سری ، مقاومت های شنت ، یکسو کننده ها یا سوئیچ ها برای فعال سازی اندازه گیری استفاده می شود. از آنجا که مولتی مترهای آنالوگ برای نشان دادن مقدار اندازه گیری از یک سوزن در امتداد مقیاس استفاده می کنند ، در برخی شرایط ترجیح داده می شوند.

به عنوان مثال ، هنگام کار در یک مکان ناخوشایند یا با یک مدار زنده در شرایط تنگ ، بسیاری از تکنسین ها بدون نیاز به نگاه مستقیم به آن ، سوزن را راحت تر می بینند. پاسخ سوزن بر روی یک متر اندازه گیری آنالوگ نیز برای نظارت بر مقدار نوسان سریع برتر است. همچنین مترهای آنالوگ امپدانس بسیار کمتری نسبت به مولتی مترهای دیجیتال دارند که بار قابل توجهی نسبت به نمونه های دیجیتالی خود دارند. این می تواند در صورت اندازه گیری چیزی که در مدار باز است اندازه گیری شود. مولتی مترهای دیجیتال از مجموعه مقاومت و تقویت کننده مخصوص خود برای ارائه طیف وسیع تری از اندازه گیری ها و عملکردها استفاده می کنند. مولتی مترهای دیجیتال مدرن دارای دقت بیشتر ، قابلیت اطمینان ، ویژگی های پیشرفته تر و سهولت استفاده بیشتر از مترهای آنالوگ هستند که آنها را برای همه کاربردها انتخابی همه کاره تر می کند.

ویژگی های مولتی متر

مولتی متر اغلب با تعدادی ویژگی در دسترس است که خواندن دقیق و مدیریت داده های حاصله را آسان تر می کند. البته مترهای بالاتر بالاتر احتمالاً شامل این توابع پیشرفته هستند.

  • RMS واقعی: از آنجا که جریان متناوب جهت ها را چندین بار در ثانیه معکوس می کند ، به صورت موج سینوسی نشان داده می شود. از آنجا که دامنه موج سینوسی به طور مداوم در طول دوره موج تغییر می کند ، اندازه گیری های جریان ممکن است در نقاط مختلف زمانی بسیار متفاوت باشد. True-RMS (میانگین مربع ریشه) سیگنال های AC را به سیگنال های DC با ارزش معادل برای خواندن AC پایدارتر و دقیق تر تبدیل می کند.
  • رتبه IP: درجه حفاظت از ورود ، درجه حفاظت از محوطه ها را در برابر نفوذ رطوبت و اجسام خارجی طبقه بندی و رتبه بندی می کند. ابزارهای محافظت شده مناسب برای استفاده در طیف وسیع تری از محیط ها مناسب هستند. رتبه بندی NEMA یکی دیگر از سیستم های رتبه بندی محوطه است که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد.
  • رابط PC: به طور فزاینده ، مولتی مترها شامل پورت های سریال (رابط PC) به عنوان وسیله ای برای انتقال آسان داده ها از متر به رایانه که در آن تجزیه و تحلیل یا ایجاد گزارش بیشتر می تواند رخ دهد ، هستند. رابط های متداول شامل اترنت ، USB ، FireWire ، RS-232 ، RS-485 یا بلوتوث است. اغلب ، نرم افزاری نیز برای کمک به سازماندهی داده ها پس از انتقال به رایانه در دسترس است.
  • دیتا لاگر: حافظه داخلی با قابلیت نگهداری تعدادی مقادیر اندازه گیری شده برای فراخوانی بعدی.
  • Inrush: عملکرد Inrush به کاربران امکان اندازه گیری دقیق ولتاژ زیاد جریان را که در هنگام راه اندازی به موتورها جریان می یابد ، فراهم می کند. این اندازه گیری هنگام عیب یابی می تواند حیاتی باشد مشکلات مانند سفرهای مزاحم دستگاههای حفاظتی بیش از حد.
  • تنظیم خودکار صفحه: تنظیم خودکار واحدها محدوده اندازه گیری صحیح را تنظیم می کند و کاربران را از تنظیم موقعیت سوئیچ در هنگام تلاش برای قرار دادن گیره و اندازه گیری صرفه جویی می کند.

اندازه گیری های مولتی متر

مولتی مترها برای انجام تعدادی عملکرد طراحی شده اند. تقریباً همه مولتی مترها شامل اندازه گیری ولتاژ ، مقاومت و جریان است. مدلهای پیشرفته تر شامل تعدادی اندازه گیری اضافی هستند که تنوع ابزار شما را افزایش می دهند.

  • جریان AC/DC: جریان ، اندازه گیری شده در آمپر ، جریان بار الکتریکی است. از جریان می توان برای تولید گرما و همچنین میدان های مغناطیسی استفاده کرد که به طور گسترده ای برای موتورها ، سلف ها و ژنراتورها استفاده می شود.
  • ولتاژ AC/DC: ولتاژ ، اندازه گیری شده بر حسب ولت ، تفاوت در پتانسیل الکتریکی واحد بار است که بین دو نقطه منتقل می شود ، یا به بیان ساده تر ، مقدار انرژی الکتریکی که در صورت انتقال تعداد معینی الکترون از طریق یک مدار منتقل می شود ، بیان می شود. ولتاژ می تواند منبع انرژی یا انرژی مورد استفاده ، ذخیره یا از دست رفته باشد.
  • مقاومت: مقاومت که بر حسب اهم اندازه گیری می شود ، مخالفت با عبور جریان الکتریکی از یک رسانا است. مقاومت توسط مواد و شکل هادی تعیین می شود.
  • تداوم: پیوستگی یک آزمایش سریع "عبور/ شکست" است که بین یک مدار باز یا بسته تمایز قائل می شود. به طور کلی ، یک آزمایش پیوستگی هنگامی که یک مدار بسته تشخیص داده می شود ، یک بیپ منتشر می کند و نیازی به نگاه کردن به متر هنگام انجام آزمایش نیست.
  • خازن: ظرفیت ، که با فاراد اندازه گیری می شود ، توانایی جسم برای ذخیره بار الکتریکی است. هر جسمی که می تواند بار الکتریکی داشته باشد ، خازنی را نشان می دهد.
  • فرکانس: فرکانس ، اندازه گیری شده با هرتز ، به میزان نوسان جریان متناوب در یک شبکه برق اشاره دارد. به طور کلی ، 220-240 VAC از فرکانس 50 هرتز استفاده می کند در حالی که 100-120 VAC از 60 هرتز استفاده می کند.
  • ضریب توان: ضریب توان یک اندازه گیری پیشرفته است که به عنوان نسبت توان واقعی جریان به بار ، به توان ظاهری در مدار تعریف می شود. در یک سیستم الکتریکی ، یک بار با ضریب توان کم جریان بیشتری را نسبت به یک بار با ضریب توان بالا برای همان مقدار مفید مفید منتقل می کند.
  • دما: بسیاری از مولتی مترها اندازه گیری دمای تماس را از پروبهای دما یا ترموکوپل می پذیرند.

مواردی که هنگام انتخاب مولتی متر باید در نظر بگیرید

  1. چه اندازه گیری ها و محدوده هایی مورد نیاز است؟
  2. آیا متر نیاز به محافظت در برابر خاک یا رطوبت (رتبه IP یا NEMA) دارد؟
  3. چه وضوح و دقت مورد نیاز است؟
  4. چه لوازم جانبی (سرنخ آزمایش ، پروب و غیره) مورد نیاز است؟
  5. آیا کنتور دارای رتبه ایمنی درستی برای کارهایی است که انجام می دهید؟
  • سوالات متداول
ایمیل(اختیاری):
کد مقابل را وارد کنید ...