کالیبراسیون صنعتی

  • کالیبراتور دما
  • کالیبراتور فشار
  • کالیبراتور جریان

کالیبراسیون عمل مقایسه دستگاه تحت آزمایش (DUT) با مقدار ناشناخته با استاندارد مرجع از یک مقدار مشخص است. معمولاً یک فرد برای تعیین خطا یا بررسی صحت مقدار ناشناخته DUT کالیبراسیون می کند.

کالیبراسیون صنعتی

اساس کار کالیبراسیون

به عنوان یک مثال اساسی ، شما می توانید با اندازه گیری دمای دماسنج DUT در آب در نقطه جوش شناخته شده (212 درجه فارنهایت) یک کالیبراسیون انجام دهید تا خطای دماسنج را یاد بگیرید. از آنجا که تعیین بصری دقیق لحظه دستیابی به نقطه جوش می تواند نادرست باشد ، با قرار دادن یک دماسنج مرجع کالیبره شده ، با مقدار دقیق مشخص در آب ، برای بررسی دماسنج DUT ، می توانید به نتیجه دقیق تری برسید. گام بعدی منطقی که می تواند در یک فرآیند کالیبراسیون رخ دهد ممکن است انجام یک تنظیم اصلاحی یا درست کردن دستگاه برای کاهش خطای اندازه گیری باشد. از نظر فنی ، تنظیم اصلاحی یک مرحله جدا از کالیبراسیون است. (اصلاح و جبران جزئیات بیشتر در بخش مراحل کالیبراسیون در زیر آورده شده است.)




  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین

تعریف کالیبراسیون

برای تعریف رسمی تر از کالیبراسیون ، ما به BIPM (Bureau International des Poids et Mesures یا دفتر بین المللی وزنه و اندازه گیری ، www.bipm.org) مراجعه می کنیم ، مستقر در فرانسه ، که هماهنگ کننده سیستم اندازه گیری در سراسر جهان است و وظیفه اطمینان از وحدت جهانی اندازه گیری ها را دارد. BIPM لیستی از تعاریف را برای اصطلاحات مهم فنی که معمولاً در اندازه گیری و کالیبراسیون استفاده می شود، تولید می کند.

لیستی از تعاریف کالیبراسیون

این لیست که به آن VIM (واژگان بین المللی مترولوژی) گفته می شود ، معنی کالیبراسیون را عملیاتی تعریف می کند که تحت شرایط مشخص ، در اولین مرحله ، رابطه ای را بین مقادیر کمیت با عدم قطعیت اندازه گیری ارائه شده توسط استانداردهای اندازه گیری و نشانه های مربوطه با عدم قطعیت اندازه گیری همراه ، و در مرحله دوم ، از این اطلاعات برای ایجاد ارتباط برای به دست آوردن نتیجه اندازه گیری از یک نشانه استفاده می کند. این تعریف بر اساس تعریف اساسی کالیبراسیون با روشن شدن اینکه استانداردهای اندازه گیری مورد استفاده در کالیبراسیون باید از عدم قطعیت شناخته شده باشند (مقدار خطای احتمالی) ساخته شده است. به عبارت دیگر ، مقدار شناخته شده باید دارای عدم قطعیت مشخص باشد تا به مالک یا کاربر ابزار کمک کند تا تشخیص دهد که عدم قطعیت اندازه گیری برای کالیبراسیون مناسب است.

کنترل و کالیبراسیون

چرا کالیبراسیون مهم است؟

کالیبراسیون از این جهت مهم است که به اطمینان از اندازه گیری دقیق کمک می کند و اندازه گیری دقیق از نظر کیفیت ، ایمنی و نوآوری بیشتر محصولات و خدماتی که ما هر روز استفاده می کنیم و به آنها اعتماد می کنیم ، اساسی است. تعداد کمی از افراد به نقش مهم و اهمیت کالیبراسیون در زندگی روزمره خود پی می برند. اما کالیبراسیون اطمینان از اندازه گیری دقیق مورد نیاز در تحقیق ، توسعه و نوآوری و همچنین تولید میلیون ها محصول و خدمات را در سراسر جهان بهبود می بخشد. مکث کنید و همین حالا به اتاق خود نگاه کنید. بیشتر آنچه می بینید در مشخصات دقیق اندازه گیری با اطمینان از کالیبراسیون تولید شده است.

کاربردهای کالیبراسیون

یک لیست کوتاه از نمونه هایی که کالیبراسیون بی سر و صدا در پشت صحنه است و اطمینان از اندازه گیری دقیق حیاتی برای راحتی، کیفیت و ایمنی محصولات و نوآوری هایی که روزانه از آنها لذت می بریم و به آنها اعتماد داریم، شامل موارد زیر است:

  1. کلیه سیستم های حمل و نقل و مربوطه از جمله اتومبیل ، قطار ، هواپیما و پمپ بنزین
  2. همه وسایل الکترونیکی از جمله تلفن ، سرویس تلفن همراه ، رایانه ، لوازم خانگی و دستگاه های اندازه گیری و تست
  3. کلیه محصولات دارویی
  4. همه دستگاه های پزشکی مانند ضربان سازهای قلب و فرآیندهایی مانند عقیم سازی استفاده می کنند.
  5. همه سیستم های هوافضا و مربوطه از جمله موشک ، ماهواره و ایستگاه فضایی بین المللی
  6. تولید ، حمل و نقل و ذخیره سازی مواد غذایی
  7. تجارت چیزهایی مانند روغن ، غلات و طلا
  8. تحقیقات علمی ، توسعه و نوآوری

این لیست در جهان رو به گسترش که میلیون ها سرویس و کالای تولیدی دیگر در سراسر جهان در حال گسترش است ، ادامه دارد. نمودار کالیبراسیون جهانی که در زیر آمده است با نشان دادن اینکه کالیبراسیون به SI (آخرین استانداردهای اندازه گیری) در مرکز جهانی محصولات و خدمات است که در حال گسترش است ، اهمیت کالیبراسیون را نشان می دهد.

  • سوالات متداول
ایمیل(اختیاری):
کد مقابل را وارد کنید ...