فلو سوئیچ (سوئیچ جریان)




  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین

فلو سوئیچ یا سوئیچ جریان چیست؟

سوئیچ جریان ، گاهی اوقات به عنوان سنسور جریان یا نشانگر جریان نیز نامیده می شود ، وسیله ای است که برای نظارت بر میزان جریان و فشار مایعات ، هوا یا سایر محیط های گازی از طریق یک مجرا ، سیستم یا حلقه استفاده می شود. این سوئیچ ها یا حسگرها می توانند برای نظارت بر جریان در یک دوره معین از زمان استفاده شوند یا برای نظارت مداوم بر جریان کل استفاده شوند. از نظر فنی ، یک جریان سنج یا نشانگر لزوماً یک "سوئیچ" جریان واقعی نیست اگر دستگاه فقط اطلاعات را ثبت و نمایش دهد ، به درستی متر یا نشانگر نامیده می شود. با این حال ، در اکثر موارد ، آنها قادر خواهند بود تا اقدامات را متوقف کرده یا سایر اجزای سیستم را متوقف کرده یا شروع کنند. برای مثال پمپ ها - به منظور تنظیم سرعت جریان و فشار به سطوح دلخواه و برنامه ریزی شده. این سپس یک سوئیچ جریان واقعی است.

سوئیچ جریان

نحوه عملکرد سوئیچ جریان

برای درک نحوه عملکرد سوئیچ جریان و عملکرد آن ، توضیح اجزای اصلی تشکیل دهنده یک سوئیچ یا حسگر معمولی از این دست مفید است. بسیاری از انواع شامل یک پارو یا ماشه مغناطیسی نوعی (دستگاه اصلی) است که به مدار متصل شده و در مجرایی که مایع یا گاز از آن عبور می کند قرار می گیرد. این پارو توسط هر ماده ای که در آن جریان دارد جابجا شده یا می چرخد و سیگنال خوانده شده را به یک جزء ثانویه معروف به مبدل ارسال می کند. مبدل این سیگنال خام را از پارو می گیرد و به یک فرستنده با فرمت قابل خواندن منتقل می کند. فرستنده ، به نوبه خود ، این قرائت را با مجموعه ای از پارامترهای از پیش تعیین شده اندازه گیری می کند و هرگونه سیگنال یا اقدامی را که برای تنظیم رفتار اجزا و مکانیسم ها در سایر نقاط مورد نیاز است ، انجام می دهد.

کارکرد سوئیچ جریان

به این ترتیب ، سوئیچ های جریان قادر به نظارت ، گزارش و کنترل میزان جریان مایع یا جریان گاز از طریق یک قسمت خاص از سیستم یا از طریق کل سیستم هستند و اطمینان می دهند که جریان در محدوده پارامترهای از پیش تعیین شده باقی می ماند. اگر نرخ بیش از حد مورد نیاز باشد یا کاهش یابد ، می تواند بلافاصله مجموعه ای از اقدامات مانند فعال کردن زنگ هشدار ، ولتاژ پمپ، تغییر جریان ، خاموش کردن بخش هایی از سیستم را فعال کند. اینکه یک سوئیچ چه اقداماتی را انجام دهد بستگی به نوع سوئیچ و آنچه برای آن طراحی شده است بستگی دارد.

همه سوئیچ های جریان دارای یک پارو فیزیکی نیستند. التراسونیک و سایر نسخه های غیر مزاحم نیز بسیار رایج هستند ، که با برگشتن سیگنال از رسانه تحت نظارت کار می کنند. این امر به ویژه در مواردی که محیط آلوده ، آسیب رسان از نظر جسمی یا به هر نحوی خطرناک است یا در مواردی که هیچ قطعه متحرک در معرض سایش و پارگی مداوم نیست مفید است. Rotaflow یا سنسورهای جریان متغیر ، دستگاه های ساده تری هستند که از لوله مخروطی با شناور (یا گاهی اوقات الکترومغناطیس) برای اندازه گیری ، محدود کردن یا اجازه عبور آزاد یا گاز یا مایع استفاده می کنند. انواع مختلفی از سوئیچ های جریان مغناطیسی در دسترس هستند و می توانند در طیف وسیعی از کاربردها تا زمانی که محیط تا حدودی رسانا باشد بسیار مثر باشند.

نحوه نصب و آزمایش سوئیچ جریان

از آنجا که انواع مختلفی از سوئیچ جریان وجود دارد ، همانطور که در بخش های بعدی خواهیم دید، طیف وسیعی از روش ها و تکنیک های نصب سوئیچ جریان وجود دارد. وقتی به دنبال اطلاعاتی در مورد نحوه سیم کشی سوئیچ جریان هستید ، مهمترین چیز این است که درک روشنی از نوع سوئیچ و برای چه هدفی داشته باشید. با این حال، برخی از قوانین اساسی کلی وجود دارد که در بیشتر روش های نصب سوئیچ جریان اعمال می شود. به طور کلی، این موارد عبارتند از:

نصب کلیدهای جریان بر روی یک قسمت مستقیم لوله یا مجرای

اطمینان از وجود طول مناسب لوله مستقیم در جلو و پشت کلید در حالت ایده آل ، معادل 10 برابر قطر لوله

از نصب یا سیم کشی یک سوئیچ جریان در نزدیکی پیچ ها ، سایر اتصالات ، سوپاپ ها ، زهکشی ها ، قسمت های باریک تر یا وسیع تر لوله و هرگونه ویژگی دیگر که ممکن است باعث نوسانات آشکار در سرعت جریان در این منطقه شود ، خودداری کنید. همانطور که روش دقیق نصب سوئیچ جریان به نوع سوئیچ و محل استفاده شما بستگی دارد ، این امر در مورد آزمایش عملکرد سالم هر دستگاهی که قبلاً نصب شده است نیز صادق است. برای دانستن نحوه آزمایش سوئیچ جریان ، باید دقیقاً بدانید که برای چه چیزی آزمایش می کنید.

در بسیاری از موارد ، شما قادر خواهید بود به سادگی با مشاهده یک سوئیچ جریان به درستی کارکردن آن را مشاهده کرده و بررسی کنید که هنگام شروع یا توقف جریان ، پاسخ های صحیح ایجاد شده است. در موارد دیگر ، ممکن است لازم باشد از اهم متر برای اندازه گیری مقاومت لوازم الکترونیکی سوئیچ استفاده کنید و تأیید کنید که هنگام فعال شدن سوئیچ مدار کامل (یا "پیوستگی") ثبت شده است. اگر هریک از مراحل بالا نتیجه لازم را ارائه نکرد ، ممکن است زمان تعویض یا تعمیر سوئیچ فرا رسیده باشد. برای انواع و مکان های خاص سوئیچ جریان از جمله تجهیزات متصل به تجهیزات ایمنی مانند اسپرینکلرهای آتش نشانی در اماکن عمومی آزمایش منظم آنها معمولاً یک وظیفه قانونی است.

انواع مختلف سوئیچ جریان

سوئیچ جریان

انواع مختلفی از سوئیچ های جریان در دسترس هستند و هر کدام از آنها روشی متفاوت برای اندازه گیری میزان جریان خطی ، غیر خطی ، حجمی یا جرمی مایعات یا گازها دارند. قبل از سفارش یا نصب سوئیچ جریان ، بسیار مهم است که درک روشنی از نوع خاصی که برای برنامه دقیق مورد نظر خود نیاز دارید ، داشته باشید. هیچ نوع یا مارکی از سوئیچ جریان نمی تواند وظایف سوئیچ جریان / همه را با یک استاندارد مناسب در هر سناریوی معین انجام دهد ، بنابراین باید بدانید برای عملکرد دقیق مورد نظر شما به چه نوع نیاز دارید.

انواع فلو سوئیچ

سوئیچ جریان

  1. کلیدهای جریان برای آب و مایعات
  2. کلیدهای جریان برای گاز و هوا
  3. سوئیچ های جریان پراکندگی حرارتی
  4. کلیدهای جریان روغن
  5. سوئیچ های جریان اولتراسونیک و غیر مزاحم
  6. کلیدهای مکانیکی جریان
  7. کلیدهای جریان PVC
  8. کلیدهای جریان صنعتی
  9. کلیدهای جریان حرارتی
  10. کلیدهای جریان پنوماتیک
  11. سوئیچ های جریان قابل تنظیم
  12. کلیدهای چرخشی روتاری

سوئیچ های جریان چگونه استفاده می شوند؟

برای آگاهی از نحوه استفاده از سوئیچ جریان ، ابتدا باید بدانید که سوئیچ در سیستم خاصی که در مورد آن صحبت می کنید چه وظیفه ای را انجام می دهد. اکثریت قریب به اتفاق به طور کامل به طور خودکار کار می کنند مگر اینکه آسیب ببینند یا تخریب شوند ، بنابراین دانستن نحوه استفاده از سوئیچ جریان اغلب بیشتر به این دلیل است که بدانیم چگونه باید تشخیص داد که وقتی آنطور که باید کار نمی کند. این کاملاً به نقشی که در یک سیستم معین ایفا می کند بستگی دارد.

جریان روی دیگ های بخار

کلیدهای جریان در دیگ های بخار را می توان در هر دو خط لوله آب و گاز یافت. برای کانال های آب ، آنها به طور کلی برای محافظت از دیگ بخار در حالت های کم جریان یا بدون جریان نصب می شوند. سوئیچ های جریان دیگ بخار گاز عمدتا برای جلوگیری از آتش گرفتن دیگ بخار قبل از خروج گازها توسط طرفداران از طریق دودکش استفاده می شود.

کلیدهای جریان برای پمپ ها

معمولاً یک سوئیچ جریان پمپ برای جلوگیری از خشک شدن پمپ در صورت خرابی در تامین آب نصب می شود. از آنجایی که پمپ های آب می توانند به سرعت گرم شوند یا با ادامه کار در شرایط کم جریان یا بدون جریان آسیب ببینند ، سوئیچ های جریان برای پمپ ها اغلب در مواقعی که پمپ به اندازه کافی مایع تامین نمی شود ، برق را قطع می کنند.

کلیدهای جریان برای پمپ های دوش

سوئیچ جریان پمپ دوش به حفظ فشار آب ارسال شده از طریق لوله و خارج از سر دوش کمک می کند. آنها را می توان در هر دو منبع تغذیه سرد و گرم یافت و به طور کلی مکانیکی هستند. تقاضای آب برای سر دوش باعث فعال شدن سوئیچ می شود و این به نوبه خود یک مدار را تکمیل می کند که به پمپ می گوید شروع به کار کند. با گذشت زمان ، سوئیچ های جریان پمپ دوش می توانند به دلیل رسوب آهک ، گرما و سایر مسائل کاهش یافته و در نهایت نیاز به تعویض داشته باشند.

کلیدهای جریان برای پمپ های حرارتی

سوئیچ جریان پمپ حرارتی اغلب در استخرها و آبگرم ها یافت می شود ، جایی که یک پمپ حرارتی نسبتاً بزرگ برای بالا بردن آب به دمای مطلوب پس از روشن شدن نیاز است و تقاضا برای گرما و جریان آب را تشخیص می دهد. در این حالت، سوئیچ جریان برای جلوگیری از عملکرد پمپ در صورت وقفه در تامین آب یا زمانی که استخر مورد استفاده قرار نمی گیرد ، عمل می کند.

کلیدهای جریان برای پمپ های استخر

سوئیچ های جریان پمپ استخر بسیار شبیه عملکردی است که در بالا برای پمپ های حرارتی ذکر شده است - سوئیچ از ادامه کار پمپ استخر در شرایط کم جریان / بدون جریان جلوگیری می کند ، که می تواند باعث آسیب جدی به قطعه شود و هنگامی که استخر در حال کار نیست استفاده شده.

سوئیچ های جریان برای پمپ های مخزن

سوئیچ های پمپ معمولاً برای اطمینان از سرریز نشدن آب سیستم زهکشی نصب می شوند. باز هم ، خشک کردن پمپ غیر شناور به سرعت به آن آسیب می رساند ، بنابراین در صورت خرابی منبع آب یا پایین آمدن میزان جریان ، سوئیچ همچنین با خاموش کردن پمپ از عملکرد آن محافظت می کند.

سوئیچ های جریان برای وان آب گرم و جکوزی

سوئیچ جریان وان آب گرم همچنین در صورت کم بودن سرعت جریان ، اجزای پمپ را در آبگرم ، جکوزی و وان آب گرم از گرم شدن بیش از حد محافظت می کند. در صورت خرابی جریان آب یا تشکیل جیب هوا در پمپ ، سوئیچ باز می شود تا از ذوب شدن پمپ یا عناصر گرمایش جلوگیری شود.

کلیدهای فشار و دمای بالا

سوئیچ های دمای بالا معمولاً در سیستم های صنعتی یا تولیدی استفاده می شوند ، جایی که گاهی اوقات جریان مداوم مایعات یا گازها باید در دمای حداکثر 350 درجه سانتیگراد و بالاتر حفظ شود. کلیدهای فشار قوی برای استفاده در برنامه های مشابه چالش برانگیز طراحی و ساخته شده اند ، جایی که احتمالاً تحت فشارهای بسیار بیشتری از رسانه های مختلف قرار می گیرند که معمولاً در سیستم های خانگی یافت می شود.

کلیدهای بهداشتی و بهداشتی جریان

سوئیچ های بهداشتی اغلب در صنایعی که بهداشت از اهمیت ویژه ای برخوردار است ضروری است - این ممکن است شامل تولید مواد غذایی ، داروها ، محیط های پزشکی و آزمایشگاهی باشد ، یا در تحقیق و توسعه صنعتی که در آن به حداقل رساندن خطر آلودگی اهمیت دارد. آنها معمولاً از فولاد ضد زنگ ساخته می شوند و گاهی اوقات دارای محفظه های داخلی کاملاً بسته هستند که دارای توربین یا کلیدهای مغناطیسی هستند.

کلیدهای جریان چیلر

سوئیچ جریان

سوئیچ های جریان چیلر معمولاً برای محافظت در برابر سناریوهای کم/بدون جریان که می تواند منجر به آسیب یخ زدگی شود ، نصب می شوند. آنها اغلب در سیستم های خنک کننده صنعتی ، تجاری یا سازمانی ، و همچنین خنک کننده انواع مختلف تجهیزات گرمایش از جمله ماشین آلات ، واحدهای تصویربرداری پزشکی ، سیستم های تولید غذا و نوشیدنی و موارد دیگر یافت می شوند. بسته به سیستم فشاری که کولر معین برای استفاده طراحی شده است ، سوئیچ های جریان چیلر می توانند از نوع هوا یا مایع باشند.

اندازه و ولتاژ سوئیچ جریان

علاوه بر شناسایی نوع صحیح سوئیچ جریان برای موقعیت و کاربرد مورد نیاز ، انتخاب اندازه و ولتاژ مناسب سوئیچ برای عملکرد صحیح در مجرای یا سیستمی که در آن نصب می کنید نیز مهم است. معمولاً می توانید جستجوهای آنلاین را برای اندازه های سوئیچ جریان و بر اساس ولتاژ فیلتر کنید ، و پیدا کردن محصول مورد نیاز را آسان تر کنید.

  • کلیدهای جریان 1 اینچ : انواع کلیدهای جریان 1 اینچی برای استفاده در لوله ها یا مجاری با قطر 1 اینچ در نظر گرفته شده است.
  • کلیدهای جریان 2 اینچ : سوئیچ های 2 اینچی از انواع مختلف برای استفاده در لوله ها یا مجاری با قطر 2 اینچ در نظر گرفته شده است.
  • کلیدهای جریان 4 اینچ : کلیدهای جریان 4 اینچی از انواع مختلف برای استفاده در لوله ها یا مجاری با قطر 2 اینچ در نظر گرفته شده است.
  • کلیدهای جریان 24 ولت : سوئیچ های جریان 24 ولت معمولاً در طیف وسیعی از انواع و اندازه های سوئیچ ، از جمله سوئیچ های جریان ، چرخشی و الکترومغناطیسی برای کاربردهای گاز و مایع یافت می شوند.

مارک ها و تولید کنندگان محبوب Switch Switch

مارک های مختلف پیشرو و تولید کنندگان سوئیچ جریان انواع مختلفی از سوئیچ ها ، لوازم جانبی و سیستم هایی را که به طور گسترده در آنها استفاده می شود ، عرضه می کنند. برخی از معروف ترین و محبوب ترین تولید کنندگان سوئیچ جریان شامل Honeywell و Dwyer هستند.

کلیدهای جریان Honeywell

کلیدهای جریان Honeywell به دلیل قابلیت اطمینان ، دقت بالا و ویژگی های عملکردی در بسیاری از صنایع مورد علاقه هستند. این دقت ذاتی در طول زندگی ، نیاز به کالیبراسیون مجدد مکرر را کاهش می دهد و کلیدهای Honeywell را در انتخاب هایی کاربردی مانند سیستم های گرمایش ، تهویه و تهویه مطبوع ، دستگاه های تنفس و هواکش ، اندازه گیری گاز و تجهیزات نشت یابی انتخاب اصلی می کند.

کلیدهای جریان دوایر

کلیدهای جریان Dwyer Instruments در طیف گسترده ای از پیکربندی ها از جمله سوئیچ های پدل یا پره ای و پراکندگی حرارتی در دسترس هستند. آنها برای محافظت خودکار از تجهیزات و سیستم های خط لوله در برابر آسیب ناشی از کاهش یا از دست دادن جریان ایده آل هستند و سوئیچ های جریان دوایر نیز قبل از نیاز به تعمیر و نگهداری یا تعویض از اعتبار بالایی برخوردارند و طول عمر بالایی دارند.

خلاصه

انتخاب نوع ، اندازه ، ولتاژ و عملکرد صحیح سوئیچ های جریان برای کاربرد دقیقی که آنها را روی آن نصب می کنید بسیار مهم است اگر آنها به درستی در نقشی که برای انجام آنها نیاز دارید کار کنند. با وجود چنین طیف گسترده ای از محصولات و مارک های موجود ، می توان مسیر را گیج کننده کرد ، به همین دلیل است که ما همیشه از ارائه راهنمایی و مشاوره از طریق کانال های پشتیبانی مختلف خود خوشحال می شویم هر وقت خواستید سوالات یا پرسش هایی را برای ما ارسال کنید ، و تیم متخصص ما می تواند شما را در مسیر درست راهنمایی کند.

بهترین Flow Switch برای استفاده چیست؟

انواع مختلفی از سوئیچ های جریان برای انتخاب وجود دارد. برای کمک ، برخی از محبوب ترین مارک ها در اینجا آمده است.

  • سوالات متداول
ایمیل(اختیاری):
کد مقابل را وارد کنید ...