فلومتر کانال باز

جریان سنج های کانال نظارت بر جریان کانال

جریان سنج های کانال نظارت بر جریان کانال روشی برای تعیین نرخ جریان حجمی مایع در کاربردهایی است که بر حرکت مایعات از طریق لوله های باز و نه لوله های بسته متکی هستند. نمونه هایی از این نوع کاربردها شامل پردازش فاضلاب ، خروجی پساب ، مدیریت مصرف آب در کانال های آبیاری کشاورزی و نظارت بر جریان ها از طریق سیستمهای طوفان است. به طور سنتی ، این نوع اندازه گیری از طریق استفاده از دودها یا سرریزها همراه با سنسور سطح مایع انجام شده است.

در سال های اخیر ، نگرانی های زیست محیطی جهانی و کمبود منابع آب شیرین ، روش های دقیق تر ، قابل اعتماد و مقرون به صرفه اندازه گیری جریان کانال باز را ضروری کرده است. دو روش بهبود یافته ارائه شده توسط  کارشناسان کالا صنعتی شامل تکنیک پیشرفته اندازه گیری اولتراسونیک زمان سرعت منطقه و سرعت اولتراسونیک کم هزینه داپلر است. نگرانی های زیست محیطی باعث رشد چشمگیری در بازار جریان سنج های کانال باز شده است که از تکنیک اندازه گیری سرعت منطقه یا AVM استفاده می کنند. این ابزارها به طور گسترده ای در برنامه هایی مانند نظارت بر سیستم های مدیریت آب ، رواناب طوفان ، جریان آبیاری ، مخازن تولید برق آبی و تخلیه صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. کارشناسان ما در کالا صنعتی ، دو جریان سنج ارائه می دهد که از تکنیک AVM استفاده می کند. زمان حمل و نقل AVM و سونوگرافی داپلر . توضیحات دقیق زمان ترانزیت و اصول اندازه گیری مافوق صوت داپلر را می توانید در صفحه جریان سنج التراسونیک بیابید.

کانال باز چند متغیره

سرعت جریان حجمی با رابطه Q = v ● A تعریف می شود ، جایی که Q سرعت جریان حجمی است ، v سرعت سیال است ، و A سطح مقطعی است که مایع از طریق آن عبور می کند. این معادله برای لوله های بسته و همچنین کانال های باز صادق است. جریان سنج کانال باز AVM با استفاده از آرایه ای از مبدل های اولتراسونیک زمان حمل و نقل همراه با فرستنده سطح عرضه شده توسط کاربر ، جریان را از طریق این معادله تعیین می کند. قسمت مساحت (A) معادله با برنامه ریزی کاربر از عرض کانال به دستگاه و سپس استفاده از قرائت از سنسور سطح برای تعیین ارتفاع ناحیه جریان تعیین می شود. نمودار زیر روش نمایه سازی AVM را نشان می دهد. بخش سرعت (v) معادله توسط مبدل های اولتراسونیک تعیین می شود.

در مجموع (4) جفت مبدل در اعماق از پیش تعیین شده داخل کانال نصب می شود. با بالا آمدن سطح آب، دستگاه از سیگنال برای روشن کردن هر مسیر مبدل جداگانه در غوطه وری استفاده می کند. در حالی که این اتفاق می افتد ، دستگاه دائماً قرائت سرعت را از مسیرهای مبدل فعال می گیرد و از آنها برای محاسبه سرعت متوسط برای منطقه جریان استفاده می کند. مزیت قانع کننده این سیستم این است که قرائتهای بسیار دقیقی برای متغیرهای ناحیه ای و سرعت بدست می آید که منجر به قرائت دقیق و قابل اطمینان سرعت جریان می شود. روش اولتراسونیک زمان ترانزیت پیشرفته که برای تعیین سرعت مورد استفاده قرار می گیرد ، به شما امکان می دهد تا از این جریان سنج در طیف وسیعی از شرایط سیال از کاملاً تمیز تا محتوای جامدات تا 30 درصد استفاده کنید.




  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین

                                                              

                                                                

انتقال زمان (با کاربرد فاضلاب)

راه حل های هوشمند کالا صنعتی  همچنین یک نسخه تخصصی از جریان سنج کانال باز را برای کاربردهایی که لوله دارای هندسه استوانه ای است ، مانند مواردی که در برنامه های جریان فاضلاب دیده می شود ، ارائه می دهد. این محصول ، قادر است سرعتها را در کانالهای کوچک و بدون عملکرد مستقیم یا بدون هیچگونه پروفایل مشخص کند. این دستگاه شامل همان ماژول نمایش استاندارد جریان سنج استاندارد است که با یک آرایه مبدل استوانه ای 4 مسیر از قبل پیکربندی شده است ، همانطور که در تصاویر زیر نشان داده شده است. این آرایه با قابلیت نصب آسان برای کانال های استوانه ای با اندازه 4 "تا 48" (100-1200 میلی متر) در دسترس است و بخش سرعت (v) معادله جریان را به همان شیوه نسخه استاندارد محاسبه می کند. محصول با همان دقت بالا.

  

                                                                

داپلر چند متغیره 

جریان سنج کانال باز-داپلر چند متغیره یک سیستم اندازه گیری کانال باز است که از یک مبدل داپلر پالس برای اندازه گیری سرعت استفاده می کند. مبدل سرعت همچنین دارای یک مبدل اندازه گیری سطح هیدرواستاتیک یکپارچه است. مبدل داپلر سرعت سیال را ردیابی می کند در حالی که سیگنال فرستنده سطح هیدرواستاتیک توسط ماژول نمایشگر برای تعیین سطح مقطع محیط جریان استفاده می شود. لطفاً برای اطلاعات بیشتر در مورد نیازهای اجرای مستقیم ، جدول شماره 1 در قسمت مقالات ابزار دقیق (انواع ابزار دقیق برای ترنسمیتر و نمایشگر جریان) ما را ببینید.

                                                             

                                                             

از آنجا که جریان سنج کانال باز ارائه شده توسط کارشناسان کالا صنعتی از تکنیک داپلر استفاده می کند ، باید ذرات یا حباب هایی در سیال وجود داشته باشد-با مایعات کاملاً تمیز به خوبی کار نمی کند. این دستگاه در برنامه های فاضلاب و کانال باز با اندازه های 3-15 اینچ (1-5 متر) و محتوای جامدات بیشتر بهتر است استفاده شود. این جریان سنج کانال باز مزایای متعددی را در اختیار کاربران قرار می دهد که از جمله آنها می توان به هزینه کم ناشی از طراحی تک سنسور صنعتی، نصب سریع و آسان و در دسترس بودن بسته های نمایش ثابت یا قابل حمل اشاره کرد.

  • سوالات متداول
ایمیل(اختیاری):
کد مقابل را وارد کنید ...