فلومتر پروانه ای محور

نحوه عملکرد بادسنج های پروانه ای

پروانه مترها از نظر تکنولوژی و کاربرد بسیار شبیه به متر توربین هستند. تفاوت اصلی بین این دو در عنصر چرخان و تعلیق آن در جریان سیال است. یک پروانه معمولاً از پلاستیک ضخیم قالب گیری تزریقی ساخته شده است و مستقیماً در جریان قرار دارد و از یک مجموعه بلبرینگ جدا شده است. توربین ها نازک تر هستند و معمولاً در دو طرف توسط دو مجموعه یاتاقان سبک وزن تر پشتیبانی می شوند.

باد سنج پره ای

باد سنج پره ای از انرژی مکانیکی سیال برای چرخاندن "چرخ دنده" (روتور) در جریان استفاده می کند. تیغه های چرخ دنده زاویه دارهستند تا انرژی را از جریان جریان به انرژی چرخشی تبدیل کنند. محور روتور روی یاتاقان ها می چرخد. هنگامی که مایع سریعتر حرکت می کند ، روتور نسبتاً سریعتر می چرخد. چرخش شفت را می توان به صورت مکانیکی یا با تشخیص حرکت تیغه ها حس کرد. حرکت تیغه اغلب به صورت مغناطیسی تشخیص داده می شود و هر تیغه یا قطعه فلزی تعبیه شده یک نبض ایجاد می کند. سنسورهای جریان سنج پروانه ای معمولاً در خارج از جریان  قرار دارند تا از محدودیت های ساختمانی که در صورت استفاده از سنسور صنعتی خیس استفاده می شود جلوگیری شود. وقتی مایع سریعتر حرکت می کند ، پالس های بیشتری تولید می شود. فرستنده سیگنال پالس را برای تعیین جریان سیال پردازش می کند. فرستنده ها و سیستم های حسگر برای حس جریان در دو جهت جریان جلو و عقب در دسترس هستند.




  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین

مزیت

فلومتر پروانه ای ، دقیق و نسبتاً ارزان هستند و حتی در مواقعی که فقط برای مدت کوتاهی مورد نیاز است می توانند مقرون به صرفه باشند.

کاربرد و نحوه استفاده از جریان سنج پروانه ای

  • جریان سنج پروانه ای سرعت مایعات، گازها و بخارات موجود در لوله ها مانند هیدروکربن ها ، مواد شیمیایی ، آب ، مایعات برودتی ، هوا و گازهای صنعتی را اندازه گیری می کند. جریان سنج پروانه ای با دقت بالا برای انتقال هیدروکربن ها و گاز طبیعی کاربرد دارد. این نوع فلومتر ، اغلب مکانیزم فلو کامپیوتر را برای تصحیح دما، فشار و سیال با هدف دستیابی به دقت مطلوب  کامفیگ می کند.
  • این جریان سنج را می توان برای مایعات بهداشتی ، نسبتاً تمیز و خورنده در اندازه های تقریباً 24 اینچ استفاده کرد. جریان سنج ملخ کوچکتر را می توان مستقیماً در لوله کشی نصب کرد ، اما اندازه و وزن جریان سنج پروانه ای بزرگتر ممکن است نیاز به نصب پایه ها و تکیه گاه های بتنی قابل توجهی داشته باشد. جریان مایعات خورنده را می توان با توجه مناسب به مصالح ساختمانی تمام قطعات خیس شده مانند بدنه ، روتور ، یاتاقان ها و اتصالات اندازه گیری کرد.

موارد کاربرد

کاربردهای جریان سنج پروانه ای در صنایع آب ، نفت و شیمی یافت می شود. کاربردهای آب شامل سیستم های توزیع در داخل و بین مناطق آبی است. کاربردهای نفتی شامل انتقال هیدروکربن ها است. کاربردهای متفرقه در صنایع غذایی و آشامیدنی و شیمیایی یافت می شود.

معایب

جریان سنج های پروانه در سرعت جریان پایین به دلیل کشش روتوربلبرینگ که باعث کند شدن روتور می شود، دقت کمتری دارند. اطمینان حاصل کنید که این جریان سنج ها را تقریباً از 5 درصد حداکثر جریان حداکثر استفاده کنید. فلومترهای پروانه نباید با سرعت بالا کار کنند زیرا ممکن است سایش زودرس و یا خرابی رخ دهد. هنگام اندازه گیری مایعات غیر روان کننده مراقب باشید زیرا سایش یاتاقان ها می تواند باعث عدم دقت و خرابی فلومتر شود.

در برخی از برنامه ها ، تعویض بلبرینگ ممکن است نیاز به انجام معمول داشته باشد و هزینه های نگهداری را افزایش دهد. به طور کلی باید از کاربرد در مایعات کثیف خودداری کرد تا احتمال ساییدگی و خرابی بلبرینگ کاهش یابد. به طور خلاصه، جریان سنج پروانه ای دارای قطعات متحرکی است که با گذشت زمان و استفاده در معرض تخریب قرار می گیرند.

  • سوالات متداول
ایمیل(اختیاری):
کد مقابل را وارد کنید ...