فلومتر حرارتی هوای فشرده

فلومتر هوای فشرده، فلومتر دیجیتال کاربردی برای کمپرسور هوا است. مصرف هوا یک اطلاعات مهم برای جریان گاز بر خط (in-line) صنعتی است.

با توجه به شرایط اندازه گیری، دبی سنج هوای فشرده می تواند انواع مختلفی داشته باشد. ازجمله مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد ;

  1. دبی سنج جرمی حرارتی
  2. دبی سنج التراسونیک
  3. دبی سنج ورتکس
  4. دبی سنج توربین
  5. فلومترهای فشار تفاضلی (Orifice plate ) نیز برای هوای فشرده با جبران فشار و دما

مکانیزم دبی سنج هوای فشرده

انواع مختلفی از اصول اندازه گیری وجود دارد که می توان برای اندازه گیری گاز فشرده استفاده کرد.

فلومتر توربین

کنتورهای گاز توربین، کنتورهای قوی هستند که برای اندازه گیری مصرف گاز در توزیع گاز، انتقال، کارخانه های صنعتی و برای کاربران تجاری استفاده می شوند.

فلومتر توربین، سرعت جریان را به طور مداوم ردیابی می کند، مقاومت کمی در برابر جریان ارائه می دهد و دارای طراحی کارتریج منحصر به فردی است که امکان حذف تمام قطعات داخلی را به عنوان یک مجموعه فراهم می کند.

کنتور توربینی ، همچنین حساسیت کمی نسبت به چگالی گاز بالاتر از فشار دو اتمسفر نشان می‌دهد. اینرسی کم روتور و یاتاقان‌ های وی، اجازه می‌دهد تا دو برابر ظرفیت نامی آن، بدون آسیب برای تغییرات جریان متناوب، فلومتر را بیش از حد مجاز کند.

صفحات اوریفیس و لوله های ونتوری

صفحات اوریفیس و لوله های ونتوری بر تشخیص فشار دیفرانسیل در یک محدودیت در لوله تکیه دارند و این فشار مستقیماً با سرعت رسانه متناسب است. با توجه به آگاهی از ابعاد لوله و ویژگی های رسانه، یک فلومتر اختلاف فشاری می تواند به طور مستقیم در واحدهای جریان قرائت کند.

دقت این سیستم ها متکی به ماشینکاری با تحمل بسیار خوب دهانه یا ونتوری است و افت فشار ایجاد شده از طریق نصب این دستگاه ها ممکن است برای همه شرایط مناسب نباشد.

این ها می توانند بسیار دقیق و قابل اعتماد باشند، اما نصب و نگهداری آنها گران و پیچیده است.

لوله پیتوت

سیستم های لوله پیتوت بر اساس یک اصل بسیار مشابه کار می کنند و مشکل محدودیت لوله را برطرف می کنند، زیرا فقط یک لوله با قطر کوچک در زوایای قائم به جریان وارد شده است.

این ها را می توان از طریق دریچه های توپی وارد کرد، که حذف برای سرویس یا کالیبراسیون را بسیار ساده می کند.

این روش برای دقیق بودن نیازی به گازهای کاملا خشک و خالص ندارد و در برابر گازهای مرطوب و آلاینده ها بسیار متحمل است که آن را برای اندازه گیری در مکان های سخت ایده آل می کند. مانند پریزهای کمپرسور.

ورتکس

فلومتر ورتکس ، یک محدودیت بلوف در لوله ایجاد می کند، که باعث می شود گرداب ها به طور متناوب در 2 لبه عقب ایجاد شوند. از حسگرهایی برای تشخیص تشکیل این گرداب ها استفاده می شود که فرکانس آنها با سرعت جریان متناسب است.

این یک ابزار دقیق تلقی می گردد اما مجدداً محدودیت زیادی در لوله ایجاد می کنند و اغلب در کاربردهای بخار استفاده می شوند.

ترمال حرارتی

جرم سنج های حرارتی و سنسورهای جریان کالریمتری اثر خنک کننده را بر روی یک عنصر گرم شده حس می کنند، که به طور مستقیم با دبی جرمی نسبت مستقیم دارد تا دبی حجمی.

این محاسبات بعدی مورد نیاز برای تعیین نرخ جریان جرمی را با استفاده از روش‌های دیگر اندازه‌گیری جریان حذف می‌کند و نیازی به جبران فشار یا دما نیست.

نوک های حسگر واقعی کوچک هستند و بنابراین محدودیت اعمال شده در لوله فشار برگشتی بسیار کمی ایجاد می کند و این روش را برای دبی های بسیار کم و بسیار بالا ایده آل می کند.

جرم سنج های حرارتی در طیف وسیعی از دقت ها موجود هستند و برای اندازه گیری جریان گاز خشک و تمیز ایده آل هستند.

برخی از طرح ها دارای تمام قطعات خیس شده از فولاد ضد زنگ هستند که آنها را برای گازهای آلوده یا خورنده مناسب تر می کند، که به عناصر حسگر در معرض طرح های محافظت نشده آسیب می رساند.

آنها برای گازهای مرطوب یا بخار مناسب نیستند. برای این کاربردها طراحی لوله پیتوت یا احتمالاً یک گرداب سنج انتخاب بهتری خواهد بود.

جرم حرارتی نیز یک اصل عالی برای استفاده در سوئیچ های جریان است، زیرا هیچ قطعه متحرکی در رسانه وجود ندارد و حسگر به دلیل اندازه کوچکش فشار برگشتی بسیار کمی تولید می کند.

این سوئیچ های جریان بسیار حساس هستند و می توان از برخی مدل ها برای تعیین جهت جریان و همچنین جریان / بدون جریان استفاده کرد.

دبی سنج نیتروژن

جریان سنج نیتروژن، دبی متری است که می تواند دبی گاز نیتروژن را اندازه گیری کند.

دبی سنج گردابی، انتخاب رایج برای ابزار اندازه گیری جریان گاز درون خطی است. مانند هوا، گاز نیتروژن، بخار، اکسیژن…

این محصولات به دلیل عملکرد قابل اعتماد خود در بازار بسیار مورد تحسین قرار می گیرند. از جمله ی این موارد می توان به موارد ذیل اشاره داشت:

  1. طراحی جمع و جور
  2. ماهیت محکم
  3. نصب آسان
  4. عمر عملیاتی طولانی تر
  5. تعمیر و نگهداری کم
  6. قیمت پایین



  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین
  • سوالات متداول
ایمیل(اختیاری):
کد مقابل را وارد کنید ...