پمپ آب محیطی ابارا سری PRA




  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین

شرکت ابارا در زمینه تولید انواع پا در سال ۱۹۱۲ میلادی فعالیت خود را در کشور ژاپن آغاز کرد. یکی از محصولات شرکت ابارا پمپ خانگی ابارا است. این پمپ خانگی دارای سری های مختلفی مانند  AGA,CDA,CMA و PRA است. در این مقاله قصد داریم تا با پمپ خانگی ابارا سری PRA بیشتر آشنا شویم.

پمپ خانگی ابارا سری PRA

از ویژگی‌ های مهم پمپ خانگی ابارا سری PRA که به پمپ‌ های محیطی نیز معروف هستند، می‌ توان به ابعاد کوچک، نصب و جابجایی آسان آن اشاره کرد که سبب فروش بالای آن ها شده است. علاوه بر این قیمت این محصول در مقایسه با رقبای خود بسیار مناسب است.

پمپ آب ابارا سری pra

با توجه به اینکه توان پمپ ابارا از نیم تا دو اسب بخار است، می توان گفت این پمپ به طور معمول در مصارف کوچک خانگی کاربرد دارد. البته لازم به ذکر است که در مصارف ساختمانی و مسکونی بیشتر، از توان نیم اسب بخار این دستگاه استفاده خواهد شد. از پمپ خانگی ابارا سری PRA به منظور انتقال آب گرم تمیز استفاده می گردد. البته باید توجه داشت که حداکثر دمایی که در این پمپ ها قابل انتقال انتقال است، حدود ۸۰ درجه سانتی گراد تخمین زده شده است. آسیب به سیل مکانیکی و اورینگ در صورت افزایش دما در این پمپ به وجود می آید و نهایتا راندمان پمپ نیز دچار افت می گردد. برای دریافت مشخصات فنی و خرید پمپ آب کشاورزی با کارشناسان کالا صنعتی در تماس باشید.

جنس اجزای پمپ خانگی ابارا مدل PRA

سه بخش اصلی پمپ، به دلیل کارکردهای مختلف از ۳ ماده متفاوت ساخته شده اند. به این ترتیب که از چدن برای ساخت بدنه پمپ خانگی ابارا سری PRA استفاده شده، پروانه از جنس برنج و شفت آن از جنس استیل ضد زنگ ۳۰۳ است. آب بند این پمپ از جنس کربن _ سرامیک _ NBR و از نوع مکانیکال سیل است. علاوه بر موارد ذکر شده لازم به ذکر است که جنس پوسته موتور و همچنین پایه در این نوع از پمپ های ابارا از جنس آلومینیوم است.

اجزای داخلی پمپ خانگی ابارا pra

اجزای داخلی

ویژگی های پمپ خانگی ابارا سری PRA

علاوه بر ویژگی هایی که ذکر شد لازم به ذکر است که نوع موتور این پمپ ها به صورت تک فاز ۲۹۰۰ دور است که دارای توان 0.37kw نیز است. حداکثر ارتفاعی که پمپ آب خانگی نیم اسب چدنی ابارا قادر به پمپ کردن آب در آن است ۳۷ متر و حداکثر آبدهی آن ۲.۱ مترمکعب در ساعت است. همچنین ذکر این نکته حائز اهمیت است که حداکثر فشار این پمپ ابارا ۳.۷ بار است.

خصوصیات اجزای پمپ خانگی ابارا سری PRA

پمپ خانگی ابارا سری PRA دارای سایز لوله ورودی و خروجی به اندازه یک اینچ است و کلاس عایق بندی آن F است. نوع خازن به کار رفته در این پمپ به صورت توکار است و پروانه آن از نوع توربینی محیطی، طراحی شده است. یاتاقان این پمپ نیز بلبرینگ دو رو بسته است. شما می توانید ویژگی های کلی این پمپ را در کاتالوگ پمپ آب خانگی مدل PRA ابارا ژاپن در شکل زیر مشاهده کنید.

کاتالوگ پمپ خانگی ابارا pra

کاربرد پمپ خانگی ابارا سری PRA

همانگونه که ذکر کردیم و از نام این پمپ نیز مشخص است، پمپ خانگی ابارا سری PRA بیشتر در ساختمان‌ های مسکونی و به منظور افزایش دبی آب خانگی یا فشار آن مورد استفاده هستند. اما می توان برای مصارف دیگری نیز از این پمپ استفاده کرد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد. از دیگر کاربردهای این پمپ‌ ها می‌ توان استفاده در آبیاری های کوچک، در فواره ها و آب نماها و همچنین به منظور آبرسانی ویلاها اشاره کرد. علاوه بر این از این پمپ های خانگی می توان در برخی از مجتمع های اداری و یا بوستر پمپ نیز بهره گرفت.

میزان توان مورد نیاز پمپ به چه عواملی بستگی دارد؟

عوامل بسیار زیادی در انتخاب پمپ آب خانگی تاثیرگذار است که از آن ها می‌ توان به متراژ واحد مسکونی، تعداد طبقات آپارتمان مورد نظر، تعداد هر واحد در هر طبقه و میزان آب مصرفی و همچنین تعداد شیر آب و سرویس های بهداشتی استفاده شده در هر واحد اشاره کرد.

محاسبه میزان توان مورد نیاز پمپ

دو مولفه مهم برای انتخاب پمپ آب هد و دبی آن است که باید برای کاربر مشخص باشد. برای هر واحد می توان به طور کلی دبی را 250 L/hr در نظر گرفت. مولفه هد نیز به ارتفاع کل ساختمان مورد نظر بستگی دارد.

روش محاسبه میزان توان پمپ

برای محاسبه ابتدا باید تعداد کل طبقات ساختمان را در ارتفاع هر واحد ضرب کرده و سپس عدد به دست آمده را به اضافه 35 کنیم. 35 عددی است که به منظور در نظر گرفتن افت فشار به دست آمده است. عددی که نهایتا به دست می آید میزان هد است. به عنوان مثال میزان هد یک ساختمان 10 طبقه که طول ارتفاع هر طبقه آن 3 متر است، 65 است.

شیوه کار پمپ محیطی ابارا مدل PRA

شیوه کارکردن پمپ محیطی ابارا مدل PRA  به این صورت است که همزمان با شروع شدن کار پمپ مایع داخلی آن به فلنج کشیده می‌ شود و سپس در مرحله بعد به کانال حلقوی شکل وارد شده و توسط پروانه به چرخش در می آید. نیروی بسیار زیادی به دلیل این چرخش در کانال و همچنین حرکت مارپیچی آن، به آب وارد می‌ شود که در نتیجه باعث می گردد فشار آب نهایتاً افزایش پیدا کند.

خرید پمپ ابارا

پمپ های آب ابارا از انواع بسیار محبوب در بین پمپ های آب موجود در بازار فروش است. همانگونه که در مطالب قبلی ذکر کردیم قیمت ارزان پمپ آب خانگی ابارا PRA علاوه بر تمام ویژگی‌ های مثبت آن باعث شده است که فروش این پمپ در بازار فروش بسیار بالا باشد. شما می توانید به صورت حضوری و یا از طریق خرید اینترنتی پمپ محیطی ابارا PRA  را تهیه کرده و در منزل خود نصب کنید. اگر شما قصد خرید آنلاین این پمپ را دارید، می توانید در سریع ترین زمان ممکن پمپ مورد نظر خود را با مناسب ترین قیمت از سایت کالا صنعتی خریداری نمایید. قیمت پمپ خانگی ابارا مدل PRA در سایت ذکر شده است. شما در این سایت در کنار آموزش دیدن درباره قطعات صنعتی مختلف می توانید انتخاب و خرید آسانی داشته باشید.

لوگوی کالا صنعتی

  • سوالات متداول
ایمیل(اختیاری):
کد مقابل را وارد کنید ...