سنسور ORP | ترانسمیتر

سنسورها و فرستنده‌های ORP قابل اعتماد اطلاعات روند در مورد توانایی ضدعفونی در آب آشامیدنی یا استخرها، کنترل هوادهی در تصفیه خانه‌های فاضلاب و سم‌زدایی حمام‌ های آبکاری یا شستشوی گازهای دودکش را ارائه می‌دهند. ما همواره در کالا صنعتی بعنوان یک مارکت تجهیزات ابزار دقیق در صنعت ، سعی داشته ایم تا محصولاتی از یک کمپانی خوش نام و شناخته شده و آزموده شده را جهت بررسی فنی و فروش برای کاربران و مشتریان خود عرضه کنیم. در همین راستا یک نمونه کار گسترده برای برنامه های کاربردی استاندارد یا بهداشتی و مناطق خطرناک را ارائه می دهیم. شما می توانید محصولات پیشنهادی ما را که منطبق با تکنولوژی روز دنیا می باشد، در بخش آنالایزر محلول مشاهده و پیگیری نمایید.

نحوه انتخاب الکترودهای ORP

سنسورها و فرستنده های ORP پیشنهادی ما در بسیاری از صنایع استفاده می شوند. مانند: مواد شیمیایی، آب و فاضلاب، برق، دارویی و خمیر و کاغذ و ... . انتخاب سنسور صنعتی بستگی دارد به کاربرد آنها و نوع صنعتی که قصد استفاده از آنها را دارید. پروب های ORP با الکترودهایی از جنس طلا برای فرآیندهای اکسیداسیون مناسب هستند، به عنوان مثال. اکسیداسیون سیانید یا اندازه گیری ازن الکترودهای پلاتین در فرآیندهای کاهشی مانند احیای کرومات یا دوز کلر استفاده می شوند. دیافراگم و سیستم مرجع الکترود ORP را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید.




  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین

اندازه گیری ORP

پتانسیل ردوکس واحد اندازه گیری فعالیت الکترون ها در محیط های آبی است. یک الکترود فلز گرانبها (نقره، طلا یا پلاتین) به عنوان عنصر اندازه گیری جایی که الکترون های فعال متصل می شوند، عمل می کند. پتانسیل اندازه گیری شده در این الکترود به تعداد الکترون های فعال در محیط بستگی دارد. پروب های ORP حاوی یک سیستم مرجع یکپارچه نقره/کلرید نقره (Ag / AgCl) هستند که به عنوان الکترود مرجع مورد نیاز با پتانسیل ثابت عمل می کند. مقدار ORP از اختلاف پتانسیل بین مرجع و سیستم اندازه گیری با استفاده از معادله Nernst محاسبه می شود. و بر حسب mV (میلی ولت) نشان داده می شود. از آنجایی که تمام جفت‌ های ORP در یک فرآیند پتانسیل کاهش اکسیداسیون را تشکیل می‌دهند، مقدار ORP یک پارامتر توتالایزر (حاصل برآیند چند پارامتر) است که نمی‌تواند اطلاعاتی در مورد مواد به صورت انفرادی و ذاتی در یک محیط یا غلظت آنها ارائه دهد. مقدار ردوکس به دما بستگی دارد و همیشه باید برای مقایسه اندازه‌گیری‌ ها نشان داده شود.

اندازه گیری ORP

یک سنسور ORP شامل یک الکترود اندازه گیری، یک الکترود مرجع و نوعی نمایشگر است که تقریباً شبیه به اندازه گیری pH است. متر ORP در واقع یک میلی ولت متر است که ولتاژ را در مدار ایجاد شده توسط الکترود مرجع و الکترود اندازه گیری اندازه گیری می کند. الکترودهای اندازه گیری از پلاتین یا طلا ساخته شده اند که به دلیل مقاومت کم ، الکترون ها را در برابر یک اکسیدان از دست می دهند یا الکترون های کاهنده را می پذیرند. ولتاژ با افزودن یا تفریق الکترون ها تولید می شود. الکترود مرجع که معمولاً از نقره ساخته می شود ، توسط یک محلول الکترولیت احاطه شده است که ولتاژ بسیار کمی تولید می کند.

اما ولتاژ تولید شده توسط الکترود مرجع ثابت و پایدار است ، بنابراین مرجعی را ایجاد می کند که ولتاژ تولید شده توسط الکترود اندازه گیری را می توان با آن مقایسه کرد. هرچه اکسید کننده یا کاهنده موجود بیشتر باشد ، اختلاف ولتاژ بین محلول ها بیشتر می شود. ORP تحت تأثیر درجه حرارت قرار نمی گیرد اما با نوسان pH میزان خوانش متفاوت خواهد بود. با افزایش pH ، خواندن میلی ولت روی متر ORP کاهش می یابد. این می تواند تأثیر مایع ضدعفونی کننده هایی مانند کلر ، که تا کنون رایج ترین ماده شیمیایی برای بهداشت آب است را تحت تأثیر قرار دهد. به عنوان مثال، در pH 6.0 ، 96.5 of کلر موجود در آب در شکل کشتن فعال است ، در حالی که در pH 8.5 ، تنها 10 in در آن شکل است. پایین آوردن pH یا افزودن ضدعفونی کننده بیشتر ، میزان میلی ولت را افزایش می دهد.

تعمیر و نگهداری و کالیبراسیون ابزارهای ORP

مانند pH سنج ها ، تمیز کردن و ذخیره صحیح الکترودهای ORP در حصول اطمینان از نتایج دقیق مهم است. متر ORP، با این حال ، نیازی به کالیبراسیون ندارد.

کاربرد اندازه گیری ORP

رادیکال های آزاد که به عنوان محصولات جانبی واکنش های بیوشیمیایی و از هوای تنفسی و غذایی که می خوریم به بدن ما معرفی می شوند ، ناپایدار هستند و به دنبال تعادل هستند ، بنابراین سعی می کنند الکترون ها را از هر کجا که می توانند بکشند (اکسید شوند). در دستیابی به تعادل برای خود، رادیکال آزاد به دیگر مولکول های بیولوژیکی بدن آسیب می رساند. کاهنده ها، که به عنوان آنتی اکسیدان ها نیز شناخته می شوند ، الکترون هایی را که رادیکال های آزاد بدنبال آن هستند اهدا می کنند ، بنابراین اثرات تخریب کننده رادیکال های آزاد بر بدن را به حداقل می رسانند.

قرائت ORP در mV اندازه گیری می شود و بین -2000 mV تا 2000 mV متغیر است. مقادیر بالای صفر نشان دهنده یک ماده اکسید کننده است در حالی که مقادیر زیر صفر نشان دهنده یک ماده کاهنده است. مقادیر غلظت را نشان نمی دهند بلکه پتانسیل اکسیداسیون یا کاهش ماده را نشان می دهند. اندازه گیری ORP برای بسیاری از کاربردها مانند آب آشامیدنی ، نگهداری استخرها و آبگرم ، ضدعفونی برج خنک کننده ، تصفیه آب های زیر زمینی ، سفید کننده ، تخریب سیانور ، کاهش کروم ، حکاکی فلزات ، ضد عفونی میوه و سبزیجات و کلرزدایی مهم است. ORP همچنین تنها روش عملی ما برای نظارت الکترونیکی بر ضد عفونی کننده است. در پایان با ذکر برخی از خواص و مزایای محصولات کمپانی های معتبر در این زمبنه ، شما را با رهبران تولید در این عرصه جهت بررسی فنی و مشاهده لیست قیمت جهت تجربه ی یک خرید موفق و حرفه ای آشنا می کنیم;

تجزیه و تحلیل کیفیت سنج / orp مایعات 

(Endress+Hauser) آلمان

مزیت سنسور orp و ترانسمیتر اندرس هاوزر

  1. سنسورها و فرستنده‌ های ORP برند اندرس هاوزر آلمان ، همه الزامات را از عملکردهای اصلی تا اندازه‌گیری چند پارامتری برآورده می‌کنند. مجموعه شامل سنسورهای ترکیبی pH/ORP است که مقادیر pH و ORP را برای یک نمای کلی از فرآیند ارائه می‌کند و می‌تواند مقدار rH را اندازه‌گیری کند.
  2. بافرهای ORP، راه حل های ORP و استانداردهای ORP را برای کالیبراسیون ORP و تنظیم ORP 
  3. انواع مختلف الکترودها انواع دیافراگم ها و سیستم های مرجع را پوشش می دهند، از اتصالات PTFE دافع کثیفی روی دیافراگم های سرامیکی بسیار حساس گرفته تا دیافراگم های باز مقاوم در برابر انسداد.
  4. مجموعه‌ های ORP را برای همه زمینه‌ های کاربردی ارائه می‌کنیم: مجموعه‌ های نصب ثابت، مجموعه‌ های غوطه‌وری، مجموعه‌ های فلو و مجموعه‌ های جمع شونده.
  5. سیستم‌ های خودکار برای کالیبراسیون، تنظیم و تمیز کردن، عملکرد بهینه سنسورها و فرستنده‌های ORP را در فرآیندهای شیمیایی تضمین می‌کنند.
  • سوالات متداول
ایمیل(اختیاری):
کد مقابل را وارد کنید ...