هارت کالیبراتور

ابزارهای پردازشی مدرن اغلب دستگاه های بسیار پیچیده ای هستند که اغلب نیاز به پیکربندی یا کالیبراسیون پیشرفته دارند و قادر به ضبط و ارسال حجم وسیعی از داده ها هستند.

در محیط های تجاری و صنعتی ممکن است صدها دستگاه از این دستگاه در سطح تولید پخش شود که هریک دارای عملکرد خاصی هستند که به احتمال زیاد برای عملکرد کلی تاسیسات بسیار مهم است.

با وجود ابزارهای زیادی که می توان آنها را پیگیری کرد ، برخی از آنها ممکن است در مکان های غیرقابل دسترسی یا خطرناک قرار گیرند ، توانایی برقراری ارتباط با آنها بسیار مهم است.

هارت کالیبراتور چیست؟

ابزار ارتباطی HART ابزاری برای ارتباط با ابزارهای فرآیندی ارائه می دهند. با تکیه بر یک پروتکل ارتباطی باز ، ارتباطات HART با دستگاه های "اصلی" و "زمینه" مجهز به HART ارتباط برقرار می کند و پیکربندی و کالیبراسیون ابزارها و همچنین تشخیص مشکلات قبل از جدی شدن آنها را بسیار ساده تر می کند.




  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین

پروتکل ارتباطات HART چیست؟

HART مخفف Highway Addressable Remote Transducer است. این یک پروتکل ارتباطی است که به یک دستگاه اصلی با HART امکان می دهد با دستگاه های میدانی با HART فعال ارتباط برقرار کند.

HART که توسط Rosemount Inc به عنوان یک پروتکل ارتباطات دیجیتالی اختصاصی توسعه یافته است ، در سال 1986 یک پروتکل باز ایجاد شد تا بتواند توسط هر تولید کننده پیاده سازی شده و آزادانه توسط هر کاربر به کار گرفته شود.

پروتکل HART گسترده ترین استاندارد ارتباطات دیجیتال در زمینه کنترل فرآیند است. بیش از 70 all از ابزارهای فرآیند "هوشمند" از HART Communication پشتیبانی می کنند. این دسترسی به مجموعه نصب شده جهانی بیش از 28 میلیون دستگاه می افزاید.

اگرچه امروزه پروتکل های ارتباطی دیگری مورد استفاده قرار می گیرد ، HART به دلیل این واقعیت که برای برقراری ارتباط بین سیم کشی آنالوگ 4-20 میلی آمپر متداول ساخته شده است ، به اشتراک گذاشته شده است ، زیرا از سیم های مورد استفاده در سیستم قدیمی استفاده می شود ، بسیار محبوب است.

این واقعیت که حجم عظیمی از ابزارهای صنعتی در حال حاضر شامل ارتباطات 4-20 میلی آمپر است ، HART را به یک سیستم یکپارچه تبدیل کرده است و آن را به استاندارد جهانی ارتباطات دیجیتال تبدیل کرده است.

اساس کار هارت کالیبراتور

HART قادر است از سیستم های 4-20 میلی آمپر با قرار دادن ارتباطات دیجیتال در بالای سیگنال آنالوگ 4-20 میلی آمپر بدون ایجاد اختلال در آن استفاده کند.

در حالی که سیگنال آنالوگ به ارائه مقادیر اولیه به و از ابزارهای میدانی ادامه می دهد ، سیگنال دیجیتال اطلاعات اضافی دستگاه را ارائه می دهد.

این امر امکان برقراری ارتباط میدانی دو طرفه را فراهم می آورد در حالی که امکان انتقال اطلاعات اضافی فراتر از متغیر فرایند معمولی به/از یک ابزار میدان هوشمند را فراهم می آورد.

این باعث می شود HART یک سیستم عالی برای کاربران باشد که با استفاده از سیگنال 4-20 میلی آمپر راحت هستند ، اما در عین حال خواهان یک پروتکل "هوشمند" هستند.

مزایای هارت HART کالیبراتور

پروتکل HART با سرعت 1200 bps ارتباط برقرار می کند و قادر است دو یا چند به روزرسانی دیجیتال در ثانیه را از یک دستگاه میدان هوشمند دریافت کند.

فناوری HART مبتنی بر یک پروتکل master/slave است که در آن HART-enabled master (دستگاه میزبان) با دستگاههای برده (فیلد) فعال HART فعال می شود.

میزبان می تواند هر برنامه نرم افزاری از دستگاه یا لپ تاپ دستی تکنسین گرفته تا کنترل فرآیند کارخانه ، مدیریت دارایی ، ایمنی یا سایر سیستم ها با استفاده از هر پلت فرم کنترلی باشد.

دستگاه های میدانی عبارتند از حسگرها ، فرستنده ها ، مبدل ها و سایر دستگاه هایی که داده ها را جمع آوری می کنند یا وظایف را انجام می دهند.

عملیات و کارکرد اصلی ابزار هارت

دو حالت عملیاتی اصلی ابزارهای HART وجود دارد:

  1. حالت نقطه به نقطه  
  2. حالت چند قطره

حالت نقطه به نقطه

در حالت نقطه به نقطه تنها یک ابزار را می توان روی هر جفت سیگنال کابل ابزار قرار داد. یک سیگنال ، که توسط کاربر انتخاب شده است ، سیگنال 4-20 میلی آمپر است.

سیگنال های دیگر به صورت دیجیتالی در بالای سیگنال 4-20 میلی آمپر ارسال می شوند. به عنوان مثال ، فشار را می توان به عنوان سیگنال 4-20 میلی آمپر با دما به صورت دیجیتالی از طریق سیم های مشابه ارسال کرد.

حالت چند قطره

در حالت چند قطره فقط از سیگنال های دیجیتال استفاده می شود. جریان حلقه آنالوگ در 4 میلی آمپر ثابت است. حالت چند قطره به بیش از یک دستگاه در هر کابل سیگنال اجازه می دهد. بسته به تجدید نظر HART ، می توان تا 63 دستگاه در هر کابل استفاده کرد که هر ابزار به آدرس منحصر به فردی نیاز دارد.

مزایای ارتباطات HART

توانایی بهبود ارتباط بین دستگاه ها در امکانات مدرن بسیار مهم است. با توجه به تعداد زیادی از دستگاه هایی که در یک برنامه کاربردی کار می کنند ، رسیدن اطلاعات به جایی که باید برود برای صرفه جویی در وقت و هزینه بسیار مهم است.

استفاده از ارتباطات HART از لحظه نصب مزایای ملموسی به همراه خواهد داشت. HART می تواند با سهولت در انتقال آسان تنظیمات پیکربندی و اطلاعات کالیبراسیون ، زمان راه اندازی را کاهش دهد.

همچنین می تواند با ارائه قابلیت ضبط داده های عملکرد و تشخیص خطاها از راه دور ، هزینه های نگهداری را کاهش دهد و نیازی به بررسی های میدانی نداشته باشد. رعایت مقررات با ثبت خودکار سوابق و توانایی استفاده از دستگاه های چند متغیره هوشمند برای گزارش دقیق تر و دقیق تر ساده می شود.

این مثالها فقط سطح مزایای بالقوه ارتباطات HART را خراش می دهند. تقریباً در هر صنعتی ، کاربران متوجه شده اند که HART ارتباطات سریع و آسانی را با دستگاه های به درستی فعال در زمینه ارائه آزمایش دستگاه ، تشخیص d پیکربندی فرصتی برای صرفه جویی در وقت و هزینه.

ارتباطات HART

ارتباط دهندگان HART وسایلی را برای به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز خود در دستگاه های مجهز به HART فراهم می کنند. چند روش مختلف وجود دارد که می توانید این کار را از طریق اتصال فیزیکی دائمی یا موقت انجام دهید.

اگرچه برخی از تولیدکنندگان ارتباطات HART را به صورت ابزارهایی که بخشی از یک سیستم پردازشی هستند ، ارائه می دهند ، اما اکثر ارتباطات یا واحدهای دستی هستند یا از رایانه ای با نرم افزار HART و مودم HART تشکیل شده اند.

از آنجا که همه داده های HART را می توان از یک دستگاه مجهز به HART در هر نقطه با سیگنال 4-20mA قابل دسترسی است ، دستگاه های قابل حمل سطحی از راحتی را برای اکثر کاربران جذاب ارائه می دهند.

توانایی ارتباطات HART برای کار یکپارچه با دستگاههای میدانی خاص ناشی از یک فایل داده معروف به Device Description (DD) است که ویژگی ها و عملکردهای یک ابزار را توصیف می کند.

بنیاد ارتباطات HART کتابخانه ای از توضیحات دستگاه تولید کننده را مدیریت می کند و به روز رسانی های منظمی را ارائه می دهد که هر یک از اعضای بنیاد می تواند در آن مشترک شود.

توضیحات دستگاه برای ارتباط با دستگاه مجهز به HART لازم نیست ، اگرچه مجموعه ای از عملکردهای پیشرفته را فعال کرده و ارتباطات بین دستگاه های تولیدکنندگان مختلف را تسهیل می کند.

ارتباطات دستی یونیورسال

ارتباطات دستی یونیورسال از تعدادی از تولید کنندگان در دسترس است. با استفاده از فایل های Device Description (DD) ، ارتباط دهنده می تواند هر دستگاه HART را که برای آن DD نصب شده است ، به طور کامل پیکربندی کند.

اگر ارتباط دهنده DD دستگاه خاصی را نداشته باشد ، همچنان با استفاده از دستورات HART Universal و Common Practice دستگاه را برقرار کرده و پیکربندی می کند ، اما ممکن است به دستورات اضافی یا خاص دستگاه موجود در دستگاه دسترسی پیدا نکند.

هر دستگاه ثبت شده در HART دارای حدود 35 مورد داده استاندارد است که توسط یک ارتباط دهنده دستی قابل دسترسی است.

این موارد شامل عملکردهای اساسی دستگاه مانند برچسب گذاری فرستنده و همچنین برش صفر و دهانه است و نیازی به DD ندارند ، هرچند داده های خاص دستگاه به DD فعلی برای آن دستگاه خاص نیاز دارد.

ارتباطات دستی HART معمولاً دارای حافظه کافی برای ذخیره سوابق پیکربندی دستگاه است.

ابزارهای پیکربندی و مدیریت دستگاه مبتنی بر رایانه شخصی

دستگاههای مجهز به HART را می توان با رایانه رومیزی یا لپ تاپ یا دستگاه قابل حمل دیگر معادل پیکربندی کرد. برای این منظور از یک نرم افزار مبتنی بر رایانه و مودم رابط HART استفاده کنید.

در مقایسه با رابط دستی ، رایانه شخصی ممکن است صفحه نمایش صفحه نمایش بهتری را ارائه دهد. همچنین ممکن است DD ها و تنظیمات دستگاه بیشتری را به دلیل ظرفیت ذخیره سازی اضافی حافظه پشتیبانی کند.

با توجه به ماهیت بحرانی تنظیمات دستگاه در محیط کارخانه ، رایانه های شخصی همچنین می توانند به عنوان ذخیره پشتیبان برای داده های ارتباطات دستی استفاده شوند.

  • سوالات متداول
ایمیل(اختیاری):
کد مقابل را وارد کنید ...