کنترلر فشار

  • پرشر گیج
  • مانوستات
  • پرشر سوئیچ

کنترلر فشار

کنترل کننده های فشار طوری طراحی شده اند که کنترل سریع ، دقیق و پایداری را برای کاربردهایی که نیاز به دقیق ترین فشارها دارند ، ارائه دهند.

آن ها با چندین گزینه آزمایش در دسترس هستند تا دقیق ترین راه حل را برای فرآیند شما ارائه دهند ، از جمله آزمایش نشت و پشت سر هم ، تأیید ترانسمیترها و اندازه گیرها ، فشار اتاق تمیز ، دمپر و کنترل فن و موارد دیگر.

روش ها و دلایل مختلفی برای کنترل فشارها وجود دارد. در اینجا ما یک مرور کلی از این روش ها و اهداف مورد نظر هر یک ارائه می دهیم.

تنظیم کننده های کاهش فشار

هدف اصلی تنظیم کننده کاهش فشار کنترل فشار خروجی منبع گاز برای مطابقت با فشار مورد نظر کاربر است.

تنظیم کننده های کاهش فشار در اندازه ها و فناوری های مختلفی وجود دارند. هر سوپاپ کنترلی اساساً یک تنظیم کننده کاهش فشار است ، زیرا باز یا بسته شدن یک سوپاپ به طور طبیعی فشارهای خروجی را بیشتر یا پایین تر می کند.

مکانیکی تنظیم کننده های تک مرحله ای و مکانیکی دو مرحله ای ، اشکال متداول تنظیم کننده های کاهش فشار هستند که معمولاً در بطری های گاز مورد استفاده قرار می گیرند.

شیرهای سوزنی و کنترل کننده های فشار الکترونیکی تک سوپاپ نیز نمونه هایی از تنظیم کننده های کاهش فشار هستند.

برخی از روشهای تنظیم کننده های کاهش فشار شامل اندازه گیری فشار ورودی و خروجی است تا بتوان نقاط تنظیم دستی یا الکترونیکی برای خروجی ها را تعیین کرد.

روشهای دیگر به سادگی یک مسیر خروجی کم و بیش محدود ایجاد می کنند.




  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین

انواع کنترل کننده های فشار

کاربردهای متداول برای تنظیم کننده های کاهش فشار شامل مخلوط کردن گاز ، جوشکاری ، بررسی نشت ، رنگ خودرو و آزمایش پیل سوختی است.

تنظیم کننده فشار برگشتی

در حالی که تنظیم کننده های کاهش فشار ، فشار عرضه بالاتر را در ورودی تا فشار کمتر تنظیم شده در خروجی کاهش می دهند ، تنظیم کننده های فشار عقب برعکس عمل می کنند.

وظیفه اصلی تنظیم کننده فشار عقب کنترل محدودیت در خروجی سیستم به منظور کنترل فشارهایی است که در بالادست نقطه نصب تنظیم کننده فشار عقب ایجاد یا آزاد می شود.

هنگامی که فشار گاز از حد تعیین شده بیشتر باشد ، تنظیم کننده فشار عقب بیشتر باز می شود تا فشار اضافی را از بین ببرد.

تنظیم کننده های فشار برگشت به طور مشابه به وسیله ای برای اندازه گیری فشار بالادست و کاهش یا افزایش محدودیت در خروجی آن سیستم نیاز دارند.

کاربردهای متداول برای تنظیم فشار برگشت شامل آزمایش و کنترل کمپرسور ، کروماتوگرافی و تجزیه و تحلیل ، مهندسی شیمی ، کاهش فشار و کاربردهای ایمنی است.

کنترل کننده های فشار حجم بسته

هم تنظیم کننده های کاهش فشار و هم تنظیم کننده های فشار برگشتی معمولاً سیستم های تک سوپاپی هستند که برای کنترل فشار در سیستم های جریان طراحی شده اند.

گاهی اوقات کنترل فشار در حجم های بسته مورد نیاز است و تنظیم کننده باید فشار را در یک سیستم بدون جریان حفظ کند.

اکثر کنترل کننده های فشار حجم بسته از دو سوپاپ متناسب (یا یک شیر متناسب در ورودی و یک شیر دیجیتال در خروجی) برای کنترل دقیق فشار گازها در حجم های بسته یا بن بست استفاده می کنند.

شیر ورودی اجازه فشار به سیستم را می دهد در حالی که شیر خروجی فشار را کاهش می دهد.

بسیاری از تنظیم کننده های فشار بار گنبد از کنترل کننده های فشار حجم بسته به عنوان وسیله ای برای کنترل نقاط تنظیم مکانیکی داخلی خود استفاده می کنند.

کاربردهای متداول برای کنترل فشار حجم بسته شامل توزیع شیمیایی ، کنترل میکرو سیال و آزمایش حسگر است.

  • سوالات متداول
ایمیل(اختیاری):
کد مقابل را وارد کنید ...