سنسور القایی | مجاورتی 

سنسور جابجایی القایی مطابق با اصل القایی عمل می کند. با این حال ، سوالات زیر هنوز نیاز به پاسخ دارند.

سنسور القایی دقیقاً چیست؟ چه چیزی پشت آن است؟

سنسور القایی یا مجاورت یک روش بدون تماس برای ارائه منطق ساده "آنجا / آنجا نیست" یا اندازه گیری دقیق و دقیق فاصله دقیق تا یک جسم است. اصطلاح سنسور مجاورت کاملاً جامع است زیرا می توانند از نظر اندازه و فاصله تشخیص به طور گسترده ای متغیر باشند. این وبلاگ بر روی سنسور القایی یا جابه جایی ( مجاورتی ) متداول تمرکز می کند که عملاً در یک سیستم جاسازی شده قابل حمل یا کوچک ثابت قرار می گیرند.

القا

چگونه از نظر فنی اجرا می شود؟ چه مزایایی دارد؟

این فناوری ها شامل سنسور مافوق صوت ، فوتوالکتریک ، فاصله سنج لیزری و القایی است که برای تشخیص متوسط ​​از چند اینچ تا چند فوت مناسب هستند. سنسورهای خازنی و جلوه هال نیز سنسور القایی بسیار موثر هستند ، اما برای تشخیص فاصله بسیار مناسب هستند و در نظر گرفته نمی شوند.

ملاحظات طراحی سنسور القایی

هیچ سنسور القایی وجود ندارد که بتواند تمام کارهای بالقوه را بهتر از سایر سنسورها حتی در صورت عدم توجه به هزینه انجام دهد. به این ترتیب ، هنگام بررسی فناوری حسگر جابه جایی ایده آل برای یک برنامه خاص ، ویژگی های زیادی وجود دارد که باید به دلیل اهمیت آنها در نظر گرفته و وزن شوند.




  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین

ویژگی های سنسور القایی

  • هزینه: پروژه های کمی وجود دارد که بتوانند هزینه اجزای آن را نادیده بگیرند و سنسورهای القایی می توانند بخش کوچکی از بودجه کلی باشند یا بخش اعظم آن را مصرف کنند.
  • محدوده: در حالی که محصولات خاصی می توانند در محدوده خود متفاوت باشند، محدودیت های کلی توسط فناوری های سنسور القایی اعمال می شود ، هم برای نزدیک بودن و هم برای دور بودن آنها.
  • اندازه: با طرح های جاسازی شده ، اندازه بسیار مهم است ، زیرا اندازه سنسور القایی می تواند از دانه های برنج گرفته تا چیزی که به سختی برای یک نفر قابل حمل است متغیر باشد.
  • نرخ تازه سازی: بیشتر سنسور القایی با انتشار سیگنال و تشخیص سیگنال بازگشت عمل می کنند و محدودیت های فیزیکی خاصی در مورد تعداد دفعات بروزرسانی آنها ایجاد می کند که نرخ تجدید نامیده می شود.
  • اثر مواد: برخی از حسگرها با سطوح سخت در برابر الیاف رفتار متفاوتی دارند و برخی دیگر بسته به رنگ جسم متفاوت رفتار می کنند.

سنسورهای القایی در محدوده و کاربردهای خود بسیار انعطاف پذیر هستند و از نظر مفهومی بسیار ساده عمل می کنند. این سادگی سنسورهای نسبتاً ارزان قیمت را به ارمغان می آورد ، اما آنها را از نظر حساسیت بسیار محدود می کند ، در عین حال آنها را بر روی تداخل طیف وسیعی از منابع باز می کند.

اصل کار استقرایی

اگر به اصل عمل برگردیم ، می توان اینگونه بیان کرد:

یک هسته فلزی در مجاورت یک سیم پیچ حرکت می کند که جریان های متناوب از آن عبور می کنند ، در نتیجه باعث تغییر در امپدانس و مقاومت جریان متناوب سیم پیچ در داخل این سیم پیچ می شود. این تغییر را می توان با سیم کشی ماهرانه اندازه گیری و تقویت کرد (نگاه کنید به Wheatstone Bridge Circuit، مختصر توضیح داده شده). بنابراین ، یک تغییر در تغییر مکان را می توان در یک سیگنال الکتریکی نشان داد. رویکردهای مختلفی برای اجرای فنی وجود دارد. اکثر مبدل های جابجایی در HBM به عنوان پل های ربع فعال یا نیم پل طراحی شده اند که پس از آن ، برای تشکیل پل های نیمه یا کامل ، داخلی تکمیل می شوند. به عبارت دقیق ، این بدان معنی است که فقط یک یا دو قسمت از مدار پل سیم پیچ است ، در حالی که قسمت های دیگر توسط مقاومت نشان داده می شوند. به منظور بهینه سازی خطی بودن و رفتار دما ، روش های خاصی برای سیم پیچ سیم پیچ و ایجاد هسته مغناطیسی استفاده می شود.

القا

مزایای فن آوری اندازه گیری جابجایی استقرا

از آنجا که هیچ ارتباطی بین هسته و سیم پیچ به دلیل اصل وجود ندارد ، بنابراین اصل اندازه گیری استقرائی را باید بدون سایش در نظر گرفت. البته برای عمر مفید و هزینه های نگهداری ایده آل است. بسته به نسخه ، فقط راهنمای خطی میله پروب را با راهنما لمس می کند. با این حال ، راهنما می تواند بسیار خوب طراحی شود و از این رو می تواند سال ها بدون هیچ مشکلی مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این ، یک ویژگی خاص از اصل اندازه گیری استقرایی ، وضوح شبه بی نهایت است ، زیرا ، بر خلاف سایر اصول ، فقط دارای یک اتصال از طریق شارژ مغناطیسی است. محدودیت در فناوری تقویت کننده مورد استفاده نهفته است. با این حال ، با استفاده از فن آوری مدرن اندازه گیری و محصولات با کیفیت بالا ، می توان به تفکیک پذیری در محدوده میکرومتر دست یافت.

  • سوالات متداول
ایمیل(اختیاری):
کد مقابل را وارد کنید ...