ترموستات 

ترموستات (یا کنترل کننده های دما) دستگاه هایی هستند که برای حس و تنظیم دمای هوا ، مایعی مانند آب یا فرآیند دیگر استفاده می شوند. در حالی که دماسنج ها یک قرائت یا مقدار دما را ارائه می دهند ، ترموستات ها برای افزایش یا کاهش دما به نقطه مورد نظر از مقدار فعلی آن طراحی شده اند. ترموستات ها در انواع محصولات و صنایع کاربرد دارند که برخی از آنها محصولات مصرفی آشنا هستند. این راهنما انواع متداول ترموستات ها را از نظر کاربرد و طراحی/عملکرد خلاصه می کند. علاوه بر این ، این راهنما همچنین اطلاعات اضافی مربوط به انواع کنترل دما را در فرآیندهای تولید ارائه می دهد.

انواع ترموستات کنترل دما بر اساس کاربرد

ترموستات های کنترل گرما

ترموستات

کنترل دمای بخاری

شاید رایج ترین کاربرد در ترموستات ها باشد ، و مطمئناً برنامه ای که اکثر مردم با آن آشنا هستند. از ترموستات های کنترل گرما برای تنظیم دمای هوای اتاق استفاده می شود. این دستگاه ها به یک سیستم کنترل دمای گرمایش ، مانند دیگ بخار یا کوره متصل می شوند ، و در صورت تماس با گرما سیگنال الکتریکی به آن سیستم ارسال می کنند - به این معنی که ترموستات تشخیص داده است که دمای اتاق به زیر حد مطلوب رسیده است. درجه حرارت سیگنال یک رله کنترل را فعال می کند تا روند آتش گرفتن دیگ بخار یا کوره و تحویل گرما از طریق هوای اجباری یا رادیاتورها آغاز شود. وقتی دما به دمای مورد نظر افزایش یافت ، سیگنال ترموستات خاموش می شود و دیگ بخار یا کوره خاموش می شود.

ترموستات تنظیم دما

از دیگر محصولات رایج می توان به ترموستات ها برای تنظیم دما اشاره کرد. ترموستات های بخاری برقی دما و قدرت چرخه را به عناصر گرمایش الکتریکی حس می کنند تا گرم شود.

ترموستات کنترل فن

فن های خنک کننده مجهز به ترموستات کنترل فن هستند که می توانند بسته به درجه حرارت هوا در اتاق در صورت لزوم دوچرخه سواری فن را خاموش و روشن کنند.

ترموستات های پد گرمایش

ترموستات های پد گرمایش به منظور جلوگیری از سوختگی های تصادفی ، به روشی مشابه کار می کنند تا دمایی را که ممکن است پد گرمایی افزایش یابد ، محدود کنند.

ترموستات استخر

از ترموستات استخر در بخاری های استخر برای احساس دمای آب استخر هنگام گردش در بخاری استخر استفاده می شود. همانند ترموستاتهای سیستم کنترل دمای گرمایش که قبلاً توضیح داده شد . ترموستات استخر بخار استخر را در صورت لزوم روشن و خاموش می کند تا دمای آب را به نقطه تنظیم شده برساند.

آبگرمکن خانگی

سیستم های آب گرم خانگی از ترموستات های آب گرم که به آنها آکواستات نیز گفته می شود ، برای حس کردن زمان نیاز به چرخه آبگرمکن برای ایجاد آب گرم برای استفاده استفاده می کنند.

ترموستات

ترموستات خودرو

در صنعت خودرو ترموستات ها نقش مهمی دارند و در چندین مکان ظاهر می شوند. ترموستات های خودرو دمای کابین را کنترل می کنند و برای افزودن گرما یا فعال کردن سیستم تهویه هوا برای حفظ سطح راحتی محفظه های مسافر استفاده می شوند.

  • ترموستات های سیستم خنک کننده خودرو و هواپیما

ترموستات های سیستم خنک کننده خودرو و هواپیما به دنبال تنظیم دمای مایع خنک کننده در اتومبیل یا هواپیما هستند ، با بسته بودن در شرایط شروع موتور سرد ، بعداً باز می شوند تا مایع بتواند با افزایش دمای موتور به رادیاتور یا مبدل حرارتی گردش کند.

  • کنترل ترموستات اضافی در سیستم خنک کننده

کنترل ترموستات اضافی در سیستم خنک کننده برای درک دمای مایع خنک کننده مایع یا موتورها استفاده می شود ، فن های الکتریکی را فعال می کند تا هوای اضافی را از رادیاتور بیرون بکشد تا مایع در صورت لزوم خنک شود.

ترموستات

نظارت بر ترموستات ها

نظارت ترموستاتیک همچنین بر روی اجزای حیاتی سیستم اعمال می شود. ترموستات های روغن برای اطمینان از حفاظت از موتور برای نظارت بر دمای مایع روان کننده در ماشین ها و موتورها طراحی شده اند. شافت های دوار که توسط بلبرینگ پشتیبانی می شوند ممکن است از ترموستات های یاتاقان برای نظارت بر دمای یاتاقان استفاده کنند ، که ممکن است به پیش بینی شرایط نیاز به نگهداری کمک کند. عملکرد ترموستات موتور دیزل برای حفظ دمای مناسب موتور در وسایل نقلیه بزرگ مانند تریلرهای کشنده ، جایی که نیازهای خنک کننده به بار عملیاتی بستگی دارد ، می باشد. در برخی از طرح ها از دو ترموستات استفاده می شود که به عنوان دریچه های کنترل شده دما عمل می کنند تا میزان خنک کننده ای که به رادیاتور خودرو می رود را تنظیم کند. از ترموستات ها در سایر تنظیمات مانند آزمایشگاه ها برای حفظ دمای فرآیند استفاده می شود.

از ترموستات های مکان خطرناک در مواردی که احتمال وجود جو انفجاری وجود دارد ، استفاده می شود. حتی ترموستات های دستگاه فروش وجود دارد که برای کنترل دمای داخل این دستگاه ها برای سرد نگه داشتن نوشیدنی ها یا جلوگیری از ذوب شدن تنقلاتی مانند آب نبات استفاده می شود. شما می توانید برای سیستم کنترل دمای خود برای انواع مصارف در صنعت نظیر کنترل دمای دیگ بخار ، بویلر ،مخازن و تانکر سوخت ، اتوماسیون ساختمان و گلخانه و مرغداری ها و سالن جوجه کشی و حتی کوره های مذاب و ریخته گری و ... با کارشناسان ابزار دقیق کالا صنعتی در ارتباط باشید تا مقرون به صرفه ترین و به روز ترین سیستم نظارتی و مانیتورینگ دما را در برنامه ی کاربردی خود داشته باشید.




  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین
  • سوالات متداول
  •  

ایمیل(اختیاری):
کد مقابل را وارد کنید ...