فلومتر روتاری | روتامتر

نحوه عملکرد فلومتر روتاری

روتامتر جریان را با اجازه دادن به جریان برای تغییر دهانه داخل جریان سنج با حرکت دادن یک قسمت داخلی اندازه گیری می کنند. هنگامی که جریان افزایش می یابد ، سیال نیروی بیشتری تولید می کند و قسمت داخلی را دورتر می کند.

جریان سنج یک منطقه متغیر ، جریان را در یک لوله اندازه گیری عمودی با ایجاد توازن در وزن رو به پایین شناور با نیروی رو به بالا سیال اندازه گیری می کند. طرح های شناور مخالف فنر اجازه می دهد تا این نوع جریان سنج در لوله های افقی نصب شود ، زیرا عملکرد شناور به گرانش بستگی ندارد.

این جریان سنج ها را می توان به صورت محلی خواند زیرا لوله های اندازه گیری شیشه ای یا پلاستیکی آنها دارای نشانه هایی هستند که ارتفاع شناور (قابل مشاهده) را با سرعت جریان سیال مرتبط می کند. جریان سنج ها با سیگنال های از راه دور معمولاً با لوله های فلزی ساخته می شوند و شامل فرستنده ای است که ارتفاع شناور را برای تعیین جریان سیال حس می کند.

جریان سنج های متغیر به سبک پره دارای یک پره مقابل فنر است که در رابطه با سرعت جریان حرکت می کند. به طور مشابه ، جریان سنج های منطقه متغیر پیستون از پیستونی در مقابل فنر استفاده می کنند که نسبت به سرعت جریان حرکت می کند و نسبت به فلومترهای سطح متغیر سبک پره ای حساسیت کمتری نسبت به ویسکوزیته دارد. هر دو جریان سنج منطقه متغیر به سبک پره و پیستون می توانند به یک نشانگر یا فرستنده متصل شوند.




  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین

نحوه استفاده از جریان سنج های متغیر 

جریان سنج های متغیر به طور استنباطی جریان مایعات و گازها مانند آب ، هوا ، گازهای صنعتی و مواد شیمیایی را اندازه گیری می کنند.

مراقب باشید زیرا استفاده از جریان سنج های متغیر بر روی مایعات کثیف ، مایعات مات که نور را عبور نمی دهند ، یا مایعاتی که روی شیشه را می پوشانند ، می توانند جریان سنج را متصل کرده یا نمای شناور را مسدود کنند ، که هر دو می توانند فلومتر را غیرفعال کنند.

جریان سنج های متغیر را می توان روی مایعات و گازهای نسبتاً تمیزی که لوله اندازه گیری یا شناور را نمی پوشانند ، اعمال کرد. برای نشان دادن موضعی ، مایع باید به اندازه کافی شفاف و تمیز باشد تا شناور دیده شود.

جریان سنج های متغیر در اندازه های تقریباً 3 اینچ با مصالح ساختمانی شامل فولاد ضد زنگ در دسترس هستند.

جریان سنج های متغیر معمولاً برای ارائه نشانه های محلی مقرون به صرفه از جریانهای کوچک مایع یا گاز ، مانند تصفیه در معادن ، فرآوری مواد معدنی ، خمیر کاغذ ، کاغذ ، نفت ، شیمیایی ، پتروشیمی و صنایع فاضلاب استفاده می شود.

در مواردی نظیر  مایعاتی که شامل آب ، آب یونیزه ، هوای فشرده ، مواد شیمیایی ، رنگ ، روغن روانکاری و آب نمک باشد نیز از جمله کارآیی این تجهیز است. 

آنها همچنین به عنوان قطعات داخلی سایر ابزارها و سیستم های نمونه گیری برای تأیید و تنظیم نرخ جریان سیستم استفاده می شوند.

هشدارهای کاربردی برای فلومتر سطح  متغیر

فلومتر سطح متغیر، جریان سنج های متغیر را روی مایعات مات ، کثیف یا مستعد پوشش لوله اندازه گیری یا شناور اعمال نکنید ، زیرا ممکن است فلومتر را غیرفعال کند.

مطمئن شوید که فلومترهای متغیر با شناور در جهت عمودی نصب می کنید زیرا عملکرد آنها بستگی به گرانش دارد.

جریان سنج های متغیر که نیاز به جریان رو به بالا دارند ممکن است در بسیاری از کاربردها که سیال فقط با استفاده از گرانش جریان می یابد مناسب نباشند.

در صورت شکستن لوله اندازه گیری شیشه ، به ویژه هنگامی که مایعات خطرناکی در فلومتر وجود دارد ، می توان خطرات احتمالی ایمنی ایجاد کرد.

مراقب باشید که فلومترهای متغیر با لوله های اندازه گیری شیشه را در مکانهایی که شیشه آسیب نمی بیند نصب کنید.

همچنین، هنگامی که جریان ناگهان روشن می شود یا وقتی جریان زیاد باعث می شود شناور به بالاترین موقعیت مکانیکی برسد ، شناور می تواند گیر کند.

  • سوالات متداول
ایمیل(اختیاری):
کد مقابل را وارد کنید ...